Formel 1

Det hjelper veldig å ha to biler fra samme team i front, om Perez kommer opp dit snart blir det enda mer spennende. 2 mot 1 er ikke optimalt for Verstappen
 
Med helt nye soft-dekk kunne det gått ved å ta han inn med 20 runder igjen. Husker ikke i farten hvor lang bak Hamilton han hadde havnet da, sikkert rett bak Bottas..? Hadde vært mulig, men jeg antar teamet bak han vet mer enn meg :D
 
Mercedes er sterk.
Det er fryktelig synd om ikke Bottas skal få lov til å kjøre for sine egne poeng, selv om hans rolle i laget er klar.
Både Hamilton og Bottas har ettårskontrakt, men noe sier meg at om Hamilton kjører for Mercedes neste år, så gjør Bottas det også. Tror ikke Hamilton er interessert i å få inn noen unge jyplinger på laget som potensielt stjeler spotlighten hans. Spørslålet er vel om Bottas er interessert i å være andrefiolinist et år til, om han i det hele tatt har noe annet valg.
Jeg tipper de godt kan ta inn Russel med klare forventninger om rolle i laget. Han kan få samme deal som Bot, som jeg vil tro i praksis er at han får sope smulene i de løpene der Ham er langt bak eller kjører ut, og at det ellers skal kjøres for #44. Vi må heller ikke glemme nytt regelverk neste år. Historien har vist at det er langt fra umulig at det kommer en skikkelig rørepinne i ståa etter q3 i Melbourne. Det er ikke sikkert Mercedes er det hotteste stedet i verden da, selv om det virker utenkelig å vippe dem ned fra tronen nå.
 
Morsomt med Leclerc og Ferrari i pole. Men er det virkelig slik at man kan krasje bilen, utføre reparasjoner og likevel få starte i 1 posisjon??
 
Morsomt med Leclerc og Ferrari i pole. Men er det virkelig slik at man kan krasje bilen, utføre reparasjoner og likevel få starte i 1 posisjon??
Jepp, men er store sjanser for at det er problemer med motor og girkasse, og de får de ikke bytte.

Så blir spennende å se.
 
Både motor og kasse ligger jo bak i bilen. Tror neppe det vesle greiene der kommer til å påvirke noe ift morgendagen. Kommer garantert til å bli spekulasjoner om hvorvidt Leclerc "kom borti" med vilje for å sikre pole.

Uansett en spennende og morsom lineup til i morgen. Kan bli litt av et race.
 
Artig med «reverse grid»:geek:
Monaco har alltid vært mitt favorittløp. Spenning fra start til mål. Ikke så mye forbikjøringer, men likevel intense løp.
Var der live i 2006 og irriterer meg at jeg ikke visste at Kimi sin båt bare lå to båter fra privatyachten vi ble invitert inn på søndag kveld. Jeg hadde glatt hoppet inn på ‘No Name»:mrgreen:
E3F2AD5E-A254-4154-9E4D-E0249AB17283.jpeg
 
Folk lurer kanskje på hva Mission Winnow er?
De er jo en av de største annonsørene hos Ferrari. Med både logo på hovedspoileren bak og på brystet til førerne.

Vel, det er Marlboro.
Derfor er logoen laget for å imitere shevron-formen på Marlborologoen som er blitt ulovlig.
 
Gikk med Leclerc som TD og Verstappen som MD i fantasy, om de nå bare kommer seg i mål så kan det bli ok poeng denne uken... :sneaky:

C3EE76BB-3CD4-4E07-AC55-7851D68DACE6.png
 
Det var en skikkelig nedtur at Ferrari ikke greide å få Leclerc til start. Dette løpet blir mer eller mindre uinteressant nå i og med at det er så og si umulig å passere. Hadde håpet på en skikkelig fight mellom Leclerc og Verstappen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hovedsignal og Heftos
Var nok pga. gyrvas sin plinc og ikke minst, tourc i alla startspor.
Synd med glitch så sent da. Blir nok kolfantiert dette nå. Men håper på clave i 5 spor.