Formel 1

til syvende og sist er det Russell sin skyld den krasjen ja. Bottas lot det være plass, men det skal sies at den manøveren til Bottas er risky når det er så vått utenfor idealsporet, og den gjør at Russell skvetter og svinger unna akkurat litt for mye, slik at han havner med to hjul på gresset. Resten er historie.

Spennende løp i dag, veldig bra dag for McLaren og Ferrari, mens for både Mercedes og Red Bull var det blandede drops. Må si jeg som Ferrari-fan er litt skuffet over at ikke Leclerc fikk det som hadde vært et veldig fortjent podium fordi det blir en stor krasj og rødt flagg.

Har forøvrig aldri sett en idrettsutøver innen sin sport som har så mye regelrett flaks som Hamilton. Gjør en juniortabbe når han blir ivrig og skal kjøre forbi en backmarker med slicks i den våte linjen, ødelegger hele vingen og ligger på 9.plass, over en runde bak. Og så mirakuløst skjer en smell som krever rødt flagg akkurat da. Hamilton får kjøre inn i pit som P9, fikse bilen og unlappe seg selv, før han i restarten kan komme tilbake til P2. Da har du de såkalte gullhårene som kan utgjøre forskjellen i VM på slutten av året.

Slik jeg oppfatter det beveger ikke Bottas seg i det hele tatt. Uansett sykt dårlig
stil av Russel rett etter krasjen og i intervjuet etterpå.
 
Slik jeg oppfatter det beveger ikke Bottas seg i det hele tatt. Uansett sykt dårlig
stil av Russel rett etter krasjen og i intervjuet etterpå.
Jeg så ikke intervjuet etter løpet men noe annet enn å legge seg paddeflat er dårlig stil etter mitt syn. Og når han i tillegg går bort å bruker kjeft på Bottas blir det bare komisk. Rart ikke Bottas gikk i taket!
 
Slik jeg oppfatter det beveger ikke Bottas seg i det hele tatt. Uansett sykt dårlig
stil av Russel rett etter krasjen og i intervjuet etterpå.

mulig den bevegelsen til Bottas kun er på grunn av at banens layout dikterer det, men er en liten retningsforandring synes jeg. Uansett enig, Russell må nesten takle det, han har plass, og etterpå er det totalt hodemist og dårlig stil av han å klikke på Bottas. Men sikkert greit med adrenalin når du nettopp har krasjet i 300km/t. I intervjuet etterpå derimot... da bør du ha en lavere profil.
 
Bottas burde jo aldri vært på p9 i utgangspunktet... Hamilton brukte vel 5-10 runder på å klatre fra p9 til p2? Lurer på hvor lenge Bottas får kjøre Merc om han fortsetter sånn
 
Bottas blir nok byttet ut nå, men det vil sesongen vise. Ikke bare har han kjørt dårligere enn han bør i begge løpene, men det kan se ut til at Red Bull har en god kjangs på constructors championship i år også. Da må Bottas kjøre bedre for å dra inn nok poeng for å holde Mercedes på førsteplassen. Gitt at Perez presterer for Red Bull. Time will tell, men Bottas har mye press på seg nå
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Wolff har vel uttalt at Lewis aldri har stilt krav til co-pilot.
Men vil tro at "The Brackley Boys" ønsker å unngå tilsvarende forhold som 2014-2016 mellom Ham-Nico.
Han hadde vel heller aldri kunnet sagt om han hadde gjort det. Som du sier så vil de ikke ha en Nico/Ham battle igjen.
 
F1 TV Pro tilbyr endelig streaming via Apple AirPlay og Chromecast!

Det gjør søndagene litt enklere fremover :)
Ble sykt irritert etter at jeg kjøpte abb og fant ut at den ikke ville installere seg på Shield boksen, eller caste uten å caste.
Første løsning var å caste hele skjermen, ikke ideelt, og fant ut for noen uker siden at man kunne kaste fra chrome browser HVIS man satt på "Side for datamaskiner". Bra det nå blir enklere. :)
 
Ikke? Så vi samme kvalik?

Verstappen fikk en rask runde i siste kvalifiseringsøkt strøket for å ha vært utenfor banen, og han ble bremset av andre biler i sitt siste forsøk.
Verstappen var raskest under lørdagens treningsomgang.
Perez P4.

Tror de fleste lag (kanskje unntatt Mercedes) hadde vært veldig fornøyd med P3 og P4. Spesielt med tanke på hvor uheldig Verstappen var med nevnte kvalik: runde slettet og innesperret.

Føler meg 100% sikker på at kvaliken rekkefølge for P1-P4 ikke holder til mål. Da tror rekkefølgen er annerledes.
Men hvordan aner jeg ikke :mrgreen:
Enig i at rekkefølgen blir annerledes. De to Mercedesbilene bytter plass ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
F1 TV Pro tilbyr endelig streaming via Apple AirPlay og Chromecast!

Det gjør søndagene litt enklere fremover :)

Bare jeg som sliter med at castingen stopper etter kun noen få minutter hver gang? Jeg har forsøkt både via Mac og mobil-appen, får samme feil. Fungerer fint å caste fra andre apper.

Synes F1-gjengen har gjort en helt katastrofalt dårlig jobb med det tekniske fra dag 1.Appen er ustabil, dårlig streaming, manglende casting (frem til nå), osv. Her har de litt å gå på...:mad:
 
Bare jeg som sliter med at castingen stopper etter kun noen få minutter hver gang? Jeg har forsøkt både via Mac og mobil-appen, får samme feil. Fungerer fint å caste fra andre apper.

Synes F1-gjengen har gjort en helt katastrofalt dårlig jobb med det tekniske fra dag 1.Appen er ustabil, dårlig streaming, manglende casting (frem til nå), osv. Her har de litt å gå på...:mad:
Så på AirPlay, fungerte utmerket.
 
  • Liker
Reaksjoner: komodo
Genialt trekk å boxe Hamilton i dag, Mercedes er rett og slett smartere enn Red Bull. Nå gikk det bra for Hamilton til slutt, men tror ikke Bottas akkurat økte sin egen markedsverdi hos Toto i dag ved å ikke slippe forbi Hamilton... Usikker på hvor lang kontrakt han har, men begynner å lukte siste sesong i Mercedes for finnen IMHO... Ellers gøy med Leclerc, og litt skuffende av Norris. Jeg syntes generelt også at Gastly har levert under forventet så langt inn i sesongen, de så jo så kjappe ut under per-season testing...
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Mercedes er sterk.
Det er fryktelig synd om ikke Bottas skal få lov til å kjøre for sine egne poeng, selv om hans rolle i laget er klar.
Både Hamilton og Bottas har ettårskontrakt, men noe sier meg at om Hamilton kjører for Mercedes neste år, så gjør Bottas det også. Tror ikke Hamilton er interessert i å få inn noen unge jyplinger på laget som potensielt stjeler spotlighten hans. Spørslålet er vel om Bottas er interessert i å være andrefiolinist et år til, om han i det hele tatt har noe annet valg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og GrimReaper
Genialt trekk å boxe Hamilton i dag, Mercedes er rett og slett smartere enn Red Bull. Nå gikk det bra for Hamilton til slutt, men tror ikke Bottas akkurat økte sin egen markedsverdi hos Toto i dag ved å ikke slippe forbi Hamilton... Usikker på hvor lang kontrakt han har, men begynner å lukte siste sesong i Mercedes for finnen IMHO... Ellers gøy med Leclerc, og litt skuffende av Norris. Jeg syntes generelt også at Gastly har levert under forventet så langt inn i sesongen, de så jo så kjappe ut under per-season testing...

Var vel ikke så mye mer red bull kunne ha gjort? Hadde de tatt inn Verstappen
ville han også måtte fighte med Bottas som var på en enstopper.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Heftos