Formel 1

Dette som de som kjører simulator driver med er også ganske underholdene. Mye snakk over mic og god stemning. Følg med på Lando eller Leclerc på Twitch. Hvis ikke er Jimmy Broadbent på Youtube også ganske bra. Streamer live i dag vet jeg.

Har veldig sansen for Jimmy Broadbent! Har vært artig å følge utviklingen hans. Han startet vel livet mer eller mindre på nytt etter å ha slitt psykisk, flyttet inn i et skur i hagen til foreldrene og startet med simracing. Nå menger han seg med F1-sjåfører i tillegg til at han etter planen skal kjøre en av Nürburgring-seriene i år. Imponerende!
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Har veldig sansen for Jimmy Broadbent! Har vært artig å følge utviklingen hans. Han startet vel livet mer eller mindre på nytt etter å ha slitt psykisk, flyttet inn i et skur i hagen til foreldrene og startet med simracing. Nå menger han seg med F1-sjåfører i tillegg til at han etter planen skal kjøre en av Nürburgring-seriene i år. Imponerende!
Ja, har vært en rå utvikling, spesielt etter 2018.
 
0713C864-AA0B-4F36-A56A-4C230E2A31DE.jpeg

Fant denne utvaska skjorta fram her om dagen. Fikk den på en familieferie på 90-tallet da vi var å besøkte familie på Cote d’azur. Spilte mye Grand Prix Circuit (1988) på PC på den tiden og Formel 1 var på tvn hjemme hver helg, gode minner.

Min all time favorittfører er Mika Häkkinen. Men det er mange år siden jeg har fulgt med på F1-sirkuset.
 
Redigert:
Vis vedlegg 192267
Fant denne utvaska skjorta fram her om dagen. Fikk den på en familieferie på 90-tallet da vi var å besøkte familie på Cote d’azur. Spilte mye Grand Prix Circuit (1988) på PC på den tiden og Formel 1 var på tvn hjemme hver helg, gode minner.

Min all time favorittfører er Mika Häkkinen. Men det er mange år siden jeg har fulgt med på F1-sirkuset.
Ser mye gamle løp for tiden, og Mika var helt rå, morsomt å se han mot Schumi. Nå blir jo året utsatt, men det kommer ganske store endringer på biler i 2022. Da skal det blir likere biler, og lettere med forbikjøringer. Så kan lønne seg å kikke litt igjen. Anbefaler serien på Netflix.
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Sitter og kommer meg inn igjen i F1 etter noen år av. Netflix-serien fra forrige sesongene + podcasten Shift+F1 gjør det mye enklere å danne seg et bilde av førerne og lagene igjen. For ikke å snakke om å kunne se løpene i F1 TV-appen med Brundle & co som kommenterer, istedet for å måtte vpn-e inn til Sky Sports.

Heier nok mest på Ricciardo, Albon og Ocon i år.:) ... og Kimi da, haha! (Verdens beste intervjuobjekt. "I was taking a shit.")

 
Redigert:
Sitter og kommer meg inn igjen i F1 etter noen år av. Netflix-serien fra forrige sesongene + podcasten Shift+F1 gjør det mye enklere å danne seg et bilde av førerne og lagene igjen. For ikke å snakke om å kunne se løpene i F1 TV-appen med Brundle & co som kommenterer, istedet for å måtte vpn-e inn til Sky Sports.

Heier nok mest på Ricciardo, Albon og Ocon i år.:) ... og Kimi da, haha! (Verdens beste intervjuobjekt. "I was taking a shit.")


Er F1 TV-appen bra? Per dags dato ser jeg sendingene på Viaplay, men er ikke så veldig imponert over kommentatorene.. Mulig de er flinke til å kjøre bil, men ikke fult så flinke til å kommentere billøp.
Takk for tips om podcast.
 
Appen er helt ok. Løpene kommer såvidt jeg forstår ut to dager etter søndagen de går for seere i vår region, så det er ikke live (men jeg torrentet Sky sendingene uansett sist jeg fulgte med, så jeg har ikke pleid å se live likevel). Kommentator-sporet er rosinen i pølsa: delt med Sky Sports, som er milevis over de norske Viaplay folka.

Shift+F1 podcasten har forøvrig episode mellom hvert løp, og snakker om hvert løp både før og etter at løpet har skjedd, så man får ekstra context og opplevelse siden de følger med på nyheter og sladder, legger merke til ting du kanskje ikke ser underveis, osv.. :)
 
Redigert:
F1 tv appen gir deg live sending så lenge du har et abo.
Det koster rundt 100 EUR for 1 år og da kan du se gamle løp.
du kan også velge mellom onboard cam fra de forskjellige førerne etc.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
F1 tv appen gir deg live sending så lenge du har et abo.
Det koster rundt 100 EUR for 1 år og da kan du se gamle løp.
du kan også velge mellom onboard cam fra de forskjellige førerne etc.
Ah, trodde jeg var på pro-nivået men var på gratis-annual-nivået (fikk bare beskjed om "this not available in your region" da jeg prøvde å se forrige løp samme dag.) Men flott, da er det jo enda bedre!
 
  • Liker
Reaksjoner: Scubasteve
Shift+F1 podcasten har forøvrig episode mellom hvert løp, og snakker om hvert løp både før og etter at løpet har skjedd, så man får ekstra context og opplevelse siden de følger med på nyheter og sladder, legger merke til ting du kanskje ikke ser underveis, osv.. :)
Shift+F1 er helt sjef :) Takk for tips! Har så vidt kommet i gang med å følge med på F1 og denne var genial! Er det verdt å oppgradere til F1 Tv appen? De sendes gratis i Brasil, og i tillegg er det ekstra trening for portugisisken så har kun det som referanse, plusset er jo at kommentatorene faktisk har kjørt F1 :)
 
Shift+F1 er helt sjef :) Takk for tips! Har så vidt kommet i gang med å følge med på F1 og denne var genial! Er det verdt å oppgradere til F1 Tv appen? De sendes gratis i Brasil, og i tillegg er det ekstra trening for portugisisken så har kun det som referanse, plusset er jo at kommentatorene faktisk har kjørt F1 :)

Jeg syns F1 TV sendingene er 100x bedre enn å se på viaplay, fordi kommentatorene er så mye bedre. Og F1tv-appen funker ganske bra, man kan velge å se fra kameravinklene til enkeltsjåfører, følge praten deres med pit lane i realtime osv. Eneste jeg savner er egen app på appletv, men det kommer visst etterhvert såvidt jeg forstår.
 
Pre-season testing er unnagjort og det er under to uker til årets første løp!
Jeg gleder meg stort til å se Alonso tilbake, Vettel og Perez i nye team og nykommere som Tsunoda og Schumacher, samt mye annet nytt. Noen andre som gleder seg? Evt hva gleder dere dere mest til å se?

For å tilføre sesongen litt ekstra spenning har jeg også i år tatt meg friheten til å lage en TIDSSONEN fantasy liga.
Koden er: 1469294829
Hiv dere med!
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og Audjoh
Pre-season testing er unnagjort og det er under to uker til årets første løp!
Jeg gleder meg stort til å se Alonso tilbake, Vettel og Perez i nye team og nykommere som Tsunoda og Schumacher, samt mye annet nytt. Noen andre som gleder seg? Evt hva gleder dere dere mest til å se?

For å tilføre sesongen litt ekstra spenning har jeg også i år tatt meg friheten til å lage en TIDSSONEN fantasy liga.
Koden er: 1469294829
Hiv dere med!
Jeg hiver meg med på fantasy. Gleder meg sykt til å se Perez. Og om merc får orden på bilen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
Meldte meg inn i ligaen :)
Spent på hva de unge gutta du nevner får til, men har sansen for Ricciardo og Norris så håper McLaren får medvind.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb