He, he - jeg tar alltid det selgere sier med en (stor) klype salt. Prisutviklingen på Taycan har jeg ikke noe peiling på, men jeg har fulgt med på Panamera en stund. Panamera har vel alltid vært et "svart får" når det gjelder bruktpriser?
Jeg har sammenliknet med nypris i dag, ja - du har selvfølgelig rett i at det reelle verditapet blir noe lavere for dem som kjøpte til gammel pris. Stusser også over dagens nypris på e-hybriden, den er jo helt vill...
Det var nok dumt å bruke Cross Turismo som argument for prisreduksjon på Sport Turismo, er selvfølgelig helt enig i at rekkevidden på Taycan er for "dårlig" med tanke på hva som kommer. EQS er et eksempel, to andre er BMW i4 og iX. En sak er jo verditapet på dyre bensin/dieselbiler, men jeg tror dyre elbiler med "dårlig" rekkevidde kommer til å blø skikkelig de også. Det eneste som kan "redde" disse er regjeringsskifte med MVA på de dyreste elbilene.
Ellers helt enig med deg i iPhone-analogien - og at hybrid nok vil holde seg noe bedre enn elbiler med utdatert rekkevidde. Tror også at enkelte Porsche-modeller med bensin/hybrid vil stabilisere seg etter en stund, da de rett og slett blir mangelvare på bruktmarkedet om noen år. For de bilinteresserte vil disse modellene være attraktive i mange år fremover, selv om prisene fortsatt påvirkes av "massemarkedet".