EQS noen som tenker på en sådan?

Cognacfarge er også min favoritt, men jeg har ikke sett noen Porsche med det. De er Beige og det er noe helt annet.
Porsche sitt "Natural Brown" skinn er vel ikke så veldig langt unna det du leter etter, vil jeg tro. Litt lysere bruntone enn cognac, kanskje.
_1754231478.jpg
 
Jeg tenker at hvis rekkevidde pr krone og verdifall i kroner er de styrende faktorene ved bilkjøp er dere på villspor hvis dere vurderer EQS eller Porsche. Basert på de erfaringene jeg har med de to merkene er kjøreopplevelsen ganske så forskjellig. Jeg lar ofte mine preferanser på det feltet spille en liten rolle i valg av bil. Da er erfaringen min at jeg blir mest fornøyd med kjøpet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Skal man ha kvalitet kjøper man japansk.
Skal man ha praktisk el-rekkevidde må man ha Tesla.
Skal man spare penger tar man taxi.

Skal man kose seg og ta på gode flater er tysk tingen.
 
Skal man ha kvalitet, men ikke er så kresen på utseende eller interiør, kjøper man japansk.
Skal man ha praktisk el-rekkevidde må man ha Tesla, men belage seg på å ta en del taxi evt mye leiebil.
Skal man spare penger tar man buss.

Skal man kose seg med gode kjøreopplevelser og føle kvalitet i hver sving og i tillegg ta på gode flater er tysk tingen.

Sånn. Rettet opp feilene i posten din.

FYI: jeg har hatt biler fra alle 3 land.
 
Ser ingen feil i de rettingene der.

Blir spennende å se EQS live. Porsche er uaktuelt for meg, selv om produktet er topp vil jeg ikke være en fyr med Porsche. EQS er akkurat passe kjedelig og gubbete til at jeg tror den er innafor. Hvis ikke blir det vel å holde seg til Model X og la bilglede være forbeholdt morobilen.
 
Redigert:
Ser ingen feil i de rettingene der.

Blir spennende å se EQS live. Porsche er uaktuelt for meg, selv om produktet er topp vil jeg ikke være en fyr med Porsche. EQS er akkurat passe kjedelig og gubbete til at jeg tror den er innafor. Hvis ikke blir det vel å holde seg til Model X og la bilglede være forbeholdt morobilen.
Enig med deg her, men når du prøver at få til en alt-i-en bil kommer Panamera inn i bildet uten tvil.
88922D1E-00F9-451D-B813-2325148B7A49.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo og gullet
Impuls og tilfeldighet kombinert med at ingen egentlig kan levere noe nå og her og Godt hjulpet av #gullet som har kommet med konstruktive og kreative innspill. Hadde egentlig besluttet meg for en Panamera 971 Turbo, men da denne strøkne BMW F06(M6 GC) kom opp ble det rett og slett for stor fristelse.
5F1C5448-850E-4E5C-A4B9-5DA73995FE0A.jpeg
8C1E16DC-5367-4680-9290-8DB4510CA91C.jpeg
 
Impuls og tilfeldighet kombinert med at ingen egentlig kan levere noe nå og her og Godt hjulpet av #gullet som har kommet med konstruktive og kreative innspill. Hadde egentlig besluttet meg for en Panamera 971 Turbo, men da denne strøkne BMW F06(M6 GC) kom opp ble det rett og slett for stor fristelse. Vis vedlegg 264984Vis vedlegg 264985
Gratulerer! Fantastisk bil med en motor det er umulig å mislike. Har selv hatt to 650ix og kunne definitivt gått tilbake til denne på et tidspunkt. M6 er naturligvis enda råere :cool: Bilen din er et godt alternativ til Panamera 971.
 
Impuls og tilfeldighet kombinert med at ingen egentlig kan levere noe nå og her og Godt hjulpet av #gullet som har kommet med konstruktive og kreative innspill. Hadde egentlig besluttet meg for en Panamera 971 Turbo, men da denne strøkne BMW F06(M6 GC) kom opp ble det rett og slett for stor fristelse. Vis vedlegg 264984Vis vedlegg 264985

Grattis!
Jeg må få se gliset når jeg er tilbake i slutten av oktober.
 
BMW iX ser ut til å bli en kanonbra bil. Synes kanskje den er bittelitt høyt priset og skulle ønske bagasjerommet var 50-100l større.

Hvis jeg skulle kjøpt bensin/diesel i dag, ville jeg trolig gått for en veldig spesiell eller eksklusiv variant - et klenodium som er kul å ha om 10år når det kanskje ikke selges diesel- eller bensinbiler lenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Vurderte faktisk iX inntil nylig til tross for at jeg overhodet ikke har lyst på batteribil. iX 40 falt fort gjennom på grunn av fravær av "essensielt" utstyr (bla. luftfjæring og firehjulsstyring) pluss at rekkevidde og motor er middels sammenlignet med iX 50. Problemet med sistnevnte er levering, og Bavaria snakket om årsskiftet 22/23. Så er jeg usikker på om BMW holder samme kvalitet på interiøret med iX sammenlignet med f.eks. X5. Er ikke 100 prosent overbevist ut fra bilder jeg har sett så langt. Setene ser ut som de mangler noen av justeringsmulighetene som man finner i komfortsetene.

Valget falt til slutt på X5 45e, etter å ha vært de obligatoriske turene innom Q7 og GLE. Hadde kanskje valgt 40d dersom lommeboken var litt større, men denne kom på ytterligere 250k sammenlignet med hybriden. 45e er uansett grom med rekkesekser bensin, og totalpakken var meget kvikk, ultrakomfortabel og fantastisk å kjøre. Rart hvordan 2,4 tonn kan virke så lettkjørt.

Forresten: Medlemskap i Akademikerne (gjelder alle 13 fagforeninger) gir 8 prosent rabatt på bil og ekstrautstyr hos flere forhandlere. Dette i tillegg til den gunstige pakken eDrive M Sport Edition på X5 gjorde valget enda enklere. Måtte februar 2022 komme fort...:D
 
Vurderte faktisk iX inntil nylig til tross for at jeg overhodet ikke har lyst på batteribil. iX 40 falt fort gjennom på grunn av fravær av "essensielt" utstyr (bla. luftfjæring og firehjulsstyring) pluss at rekkevidde og motor er middels sammenlignet med iX 50. Problemet med sistnevnte er levering, og Bavaria snakket om årsskiftet 22/23. Så er jeg usikker på om BMW holder samme kvalitet på interiøret med iX sammenlignet med f.eks. X5. Er ikke 100 prosent overbevist ut fra bilder jeg har sett så langt. Setene ser ut som de mangler noen av justeringsmulighetene som man finner i komfortsetene.

Valget falt til slutt på X5 45e, etter å ha vært de obligatoriske turene innom Q7 og GLE. Hadde kanskje valgt 40d dersom lommeboken var litt større, men denne kom på ytterligere 250k sammenlignet med hybriden. 45e er uansett grom med rekkesekser bensin, og totalpakken var meget kvikk, ultrakomfortabel og fantastisk å kjøre. Rart hvordan 2,4 tonn kan virke så lettkjørt.

Forresten: Medlemskap i Akademikerne (gjelder alle 13 fagforeninger) gir 8 prosent rabatt på bil og ekstrautstyr hos flere forhandlere. Dette i tillegg til den gunstige pakken eDrive M Sport Edition på X5 gjorde valget enda enklere. Måtte februar 2022 komme fort...:D
Enig I mange av dine vurderinger! En iX50 er også bilen jeg ville valgt, men fakta er at den ikke eksistere før engang ute fremtiden og om 1-2 år er det jo heller ikke sikkert at den er hot nokk… For meg er iX den første EL-bil jeg har fått lyst på og jeg kan faktisk få den i 2021. Føler meg ganske sikker på at avgiftsregimet vil bli/må legges om som noe av det første den nye regjering har fokus på.
en iX40 er en fin kombinasjon med min M6!
ABC75949-F190-4800-B075-48A417F0A0D6.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og eidehelg
Enig I mange av dine vurderinger! En iX50 er også bilen jeg ville valgt, men fakta er at den ikke eksistere før engang ute fremtiden og om 1-2 år er det jo heller ikke sikkert at den er hot nokk… For meg er iX den første EL-bil jeg har fått lyst på og jeg kan faktisk få den i 2021. Føler meg ganske sikker på at avgiftsregimet vil bli/må legges om som noe av det første den nye regjering har fokus på.
en iX40 er en fin kombinasjon med min M6!
Vis vedlegg 265447
M6 Gran Coupe med V8...:love: Den må du ta godt vare på. Ser for meg noen år fram i tid når man drømmer om den gang bilene kom med skikkelig råe motorer. Batteribiler med symaskinlyd kan aldri bli det samme!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Ser for meg noen år fram i tid når man drømmer om den gang bilene kom med skikkelig råe motorer. Batteribiler med symaskinlyd kan aldri bli det samme!
Enig. Min første bil som 17 åring hadde 6 sylindre og 3.3 liter motor volum. Min andre som 18 åring hadde 8 sylindre og 7 liter. Men det er veldig lenge siden.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Enig. Min første bil som 17 åring hadde 6 sylindre og 3.3 liter motor volum. Min andre som 18 åring hadde 8 sylindre og 7 liter. Men det er veldig lenge siden.
Det blir den store utfordring for bilfabrikantene nå med EL-bilen, hvordan gjøre bilen interessant!? Jeg bemerker hvordan MBs EQS og nå BMW iX mf. propes fulle med gadgaets (Disco-lys, wide screen, rumperistende seter mm..) ala smartphones. EL-biler er uten drama/underholdning! Min M6 spinner i alle 7 gir og har en 0-100 fra 3-6 sek alt etter om du får traction eller ikke. toppfart er ett stykke nord for 300 km/t og de 400 mm store Keramiske bremser (hvorfor har ingen EL-biler dette utstyr?) Stopper!
Blir interessant ar se om 4D Tactile Bass Experience blir en mach til V8 broom fra ett spjelydstyrke effekteksos!
23439FB3-1507-4E8D-A0CF-DB424B773AE9.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG