EQS noen som tenker på en sådan?

Enig. Min første bil som 17 åring hadde 6 sylindre og 3.3 liter motor volum. Min andre som 18 åring hadde 8 sylindre og 7 liter. Men det er veldig lenge siden.
Regner med du fikk julekort fra forsikringsselskapet med disse bilene som tenåring ;)
 
Hvis jeg skulle kjøpt bensin/diesel i dag, ville jeg trolig gått for en veldig spesiell eller eksklusiv variant - et klenodium som er kul å ha om 10år når det kanskje ikke selges diesel- eller bensinbiler lenger.
Måtte ha blitt en GMA T50 da, hvis vi ser helt bort fra budsjett.
 
  • Liker
Reaksjoner: SGG
Bestilte en BMW iX i Supercharged utstyrsvariant. 8 ukers levering så den kommer til Norge siste uke i november. Overraskende rask levering!? Det ble for lang og usikker ventetid på EQS.
Jeg har ikke helt bestem meg for farge men lagt inn ordre på en Individual lakk i prisen. Vis vedlegg 265281Vis vedlegg 265282Vis vedlegg 265282
Liker og desse og vurderer kjøp.
Litt usikker på rammeløse dører så vil se bilen først. Trur det blir ein veldig bra (el)BIL.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Lamborghini Urus
Audi Q8 RS
Mercedes GLS/G AMG 63
Cayenne versting versjon
Defender versting versjon

Folk er rare. Noen av disse kunne jeg sikkert godtatt siden de er relativt praktiske, men som drømmeliste?!

(Kjører en del Q8 RS, fin den altså, om man trenger traktor)
 
Hva skal man egentlig med fancy skiver på en bruksbil? Se tøff ut? De stopper vel ikke noe fortere?!
 
Hva skal man egentlig med fancy skiver på en bruksbil? Se tøff ut? De stopper vel ikke noe fortere?!
Denne «hva skal man egentlig«-listen kan vel egentlig bli ganske lang når det først kommer til «bruksbil»!?
68885744-B327-4C8D-81DC-1720F2134048.jpeg
 
Hva skal man egentlig med karbonskiver på en bruksbil? Se tøff utv
Merkelig dustemikkel svar.. Kanskje et riktig svar om verden hadde sentrert rundt @kvasbo sine behov og preferanser:LOL:

Forstår bare ikke konseptet diger SUV med stor motor. Hvorfor først skaffe et handikap og så en stor motor for å veie opp liksom?

Men, mye ikke jeg forstår.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlendBA
Man trenger ikke latterliggjøre det man ikke forstår - selv om akkurat dette var ganske uskyldig ;)
 
Forstår bare ikke konseptet diger SUV med stor motor. Hvorfor først skaffe et handikap og så en stor motor for å veie opp liksom?

Men, mye ikke jeg forstår.
SUV med stor motor er for de som er glad i bil med lyd og (gjerne) gode kjøreegenskaper) men som har 2-3 barn og hytte på fjellet.

Det er forskjell på vrenge en bil med v8 og 500+ hk sidelengs oppover Golsfjellet, fremfor en batteridrevet egge-formet iPad.

Mtp alle de premium bilene du sier du har anledning til å kjøre hele tiden, så er det litt rart du ikke skjønner det….
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: BigT, OBJ og eidehelg
SUV med stor motor er for de som er glad i bil med lyd og (gjerne) gode kjøreegenskaper) men som har 2-3 barn og hytte på fjellet.

Det er forskjell på vrenge en bil med v8 og 500+ hk sidelengs oppover Golsfjellet, fremfor en batteridrevet egge-formet iPad.

Mtp alle de premium bilene du sier du har anledning til å kjøre hele tiden, så er det litt rart du ikke skjønner det….

Stor suv får i beste fall middels kjøreegenskaper, samme hva som står i grillen og hva som er under panseret.. V8 eller batterier..

Men - hver sin smak, og hva som er passer sitt bruk får nå hver og en avgjøre for seg selv tenker jeg.
Fremtiden er nok elektrisk når det gjelder bil, man kan like det eller ikke. Når T-Forden kom, så ønsket vel folk flest seg raskere hester. Forbrenningsmotoren nærmer seg slutten av levetiden, og selv om stor motor og grom motorlyd er artig, så blir det fra et rent ytelsesperspektiv vanskelig å konkurrere med elektrisk fremdrift. Når man etterhvert får en motor på hvert hjul, lavt tyngdepunkt og dreiemomentkurve som bensinmotorer bare kan drømme om.. så får vi heller kose oss med nostalgi, bensinlukt, forgassere og abs-frie bremser så lenge det er bensin å få kjøpt :cool:
 
Stor suv får i beste fall middels kjøreegenskaper, samme hva som står i grillen og hva som er under panseret.. V8 eller batterier..

Men - hver sin smak, og hva som er passer sitt bruk får nå hver og en avgjøre for seg selv tenker jeg.
Fremtiden er nok elektrisk når det gjelder bil, man kan like det eller ikke. Når T-Forden kom, så ønsket vel folk flest seg raskere hester. Forbrenningsmotoren nærmer seg slutten av levetiden, og selv om stor motor og grom motorlyd er artig, så blir det fra et rent ytelsesperspektiv vanskelig å konkurrere med elektrisk fremdrift. Når man etterhvert får en motor på hvert hjul, lavt tyngdepunkt og dreiemomentkurve som bensinmotorer bare kan drømme om.. så får vi heller kose oss med nostalgi, bensinlukt, forgassere og abs-frie bremser så lenge det er bensin å få kjøpt :cool:
Hver sin smak som du sier. At forbrenningsmotoren nærmer seg slutten av levetiden, er selvsagt å ta i. Hva med nyttetransport? Vogntog på el-drift? Blir i så fall kun til transport av chipsposer eller bomull. Landbruksmaskiner på el-drift? En av de videregående skolene i fylket har kjøpt inn en batteridrevet gravemaskin. Den sviver et par timer, så må den fraktes til lading (av en dieseldrevet lastebil).
Akselerasjon fra 0-100 er rimelig uinteressant. De fleste batteribiler er kjappe her. Gode kjøreegenskaper finner man hos et fåtall av merker. Disse har også SUV'er som kjører bra. Bensin og diesel vil være tilgjengelig leeeenge ennå. Rene batteribiler er ikke framtiden, i alle fall ikke med dagens lithium-teknologi ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Stor suv får i beste fall middels kjøreegenskaper, samme hva som står i grillen og hva som er under panseret.. V8 eller batterier..

Men - hver sin smak, og hva som er passer sitt bruk får nå hver og en avgjøre for seg selv tenker jeg.
Fremtiden er nok elektrisk når det gjelder bil, man kan like det eller ikke. Når T-Forden kom, så ønsket vel folk flest seg raskere hester. Forbrenningsmotoren nærmer seg slutten av levetiden, og selv om stor motor og grom motorlyd er artig, så blir det fra et rent ytelsesperspektiv vanskelig å konkurrere med elektrisk fremdrift. Når man etterhvert får en motor på hvert hjul, lavt tyngdepunkt og dreiemomentkurve som bensinmotorer bare kan drømme om.. så får vi heller kose oss med nostalgi, bensinlukt, forgassere og abs-frie bremser så lenge det er bensin å få kjøpt :cool:
Du har nok rett, men fortsatt finnes det folk som betaler i dyre dommer for Defender eller Gelenderwagen, og denne type bilnostalgi kommer nok til å vedvare en stund på tross av elbilutviklingen. Det synes jeg forøvrig er herlig (selv om jeg ikke er der helt selv).