Entry-level independent watchmaker

Release av ny limitert modell i dag av Hajime Asaoke sitt Kurono merke. Som vanlig hysteriske tilstander og utsolgt i løpet av 1 minutt!
Jeg klarte å få en. Andre i Norge??


Det blir den andre fra Hajime Asaoke Kurono for min del også :) Det gledes!
 
Ny vanvittig spennende utgivelse på vei. Denne gang sammarbeid mellom Louis Erard og mesteren Vianney Halter. Blir vel Ming eller Kurono tilstander her.
Ukens tips, løp og kjøp.
# takemymoney

Da er den lansert:
1606403708360.png
 
Jeg hadde den i "handlekurven", men trakk meg i siste liten. Kul klokke men jeg får ikke helt taket på de regulator klokkene. Kanskje jeg kommer til å angre på at ikke gjennomførte kjøpet:rolleyes:
 
Jeg hadde den i "handlekurven", men trakk meg i siste liten. Kul klokke men jeg får ikke helt taket på de regulator klokkene. Kanskje jeg kommer til å angre på at ikke gjennomførte kjøpet:rolleyes:
Eg kan love deg at der nok blir mange fleire sjanser , men til prisen fant eg ut at den var litt for interessant og designet er eit som eg liker godt. Men når det skal være sagt so brukte en del tid så vart jo sikkert i siste liten at eg sikra meg ei.
 
Gratulerer! Hvordan er førsteinntrykket?
Førsteinntrykket er veldig bra. Litt i største laget for mine tynne håndledd og litt tykkere kasse en jeg er vant med. Skiven derimot er bare nydelig. Det er mye Vianney Halter i den og Finishingen under lupe ser bare helt fantastisk ut. Skiven har også en utrolig dybde og de Vianney Halter viserne er i seg selv vært hele prisen om du spør meg.
For meg, som lenge har siklet på Vianney Halter, er klokken magisk.

E2633B33-9D48-4607-8F05-2D981039FEF6.jpeg
49C9F991-188F-425C-9DB2-961C3153F0E1.jpeg
47D9A1C8-56C7-4D76-A6BD-2D1437B28019.jpeg
 
Et annet bidrag som er spennende er Ketalaars watches. Det er ETA, og finishiering er litt grovere enn hos de etablerte navn, men til priser mellom 3800-8000 euro tror jeg de fleste kan la seg imponere.
Design og mekaniske løsninger er forfriskende og har særegenhet.

Vis vedlegg 209411
Vis vedlegg 209412
Vis vedlegg 209413
Vis vedlegg 209414Finishieringen har enkelte elementer som kunne løftet inntrykket betraktelig. Klarer du å se hva jeg sikter til?

denne type finish gir litt mer slingringsmonn:
Vis vedlegg 209415


Har visst fulgt litt dårlig med i det siste...Ketelaar var et meget godt tips og tikker mange bokser hos meg. En slags mannen-i-gatas MBandF . Liker at det ikke er en kopi eller homage av noe vi har sett før. Må si at jeg digger modden han har gjort med Time in Motion modellen. En anelse mye steam-punk tendenser, men la gå. Synes det eksponerte balanshjulet var lekkert gjort, og kan leve med både at det er basert på et ETA-verk og at finisheringen ikke er helt på elitenivå. De andre modellene tenderer dog til å bli litt for mye av det gode..
 
Var det noen andre her inne som la denne i handlekurven? De gikk ihvertfall fort unna.

lighter-2.jpeg



Kurono by Hajime Asaoka har flotte klokker og passer lommeboka mi mye bedre enn de "ekte" independent klokkene og så liker jeg jo kronografer;)
Jeg gleder meg til den dukker opp...:D
 
Redigert: