Entry-level independent watchmaker

Takker @SimSVa @Hvalrossen @Matsmet !

Nydelig klokke! Gratulerer så mye! Den må jeg få se en dag:)
Takk! Må nok slenge meg med neste gang det blir GTG i Stavangertraktene ja, er opptil flere av dine klokker som hadde vært spennende å se i levende live :)

Nydelig @ErlendBA !

men si meg... er det Breitling-krone?
Hehe, can't be unseen... Har ikke sett noen Breitlinger på nært hold, men det var rimelig likt ja! En kombinasjon av S og B som ser ut som den snirklete B-en til Breitling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Entropy
Tsoroev Rashid. Alt laget for hånd.
CB888C0C-886F-46AA-AC89-FD3E2A67A73D.jpeg
 
20210908_134705.jpg

Fascinerende fargespill i skiva med variasjoner av lilla og blått som endrer seg med innsynsvinkel og belysning, er ikke lett å få fram på bilder.

Og så er det ikke like lett å stille klokka som før, bør helst vente til nærmeste hele kvarter for å få det noenlunde presist, evt. telle minutter ved stilling #firstworldproblems
 
Vis vedlegg 262978
Fascinerende fargespill i skiva med variasjoner av lilla og blått som endrer seg med innsynsvinkel og belysning, er ikke lett å få fram på bilder.

Og så er det ikke like lett å stille klokka som før, bør helst vente til nærmeste hele kvarter for å få det noenlunde presist, evt. telle minutter ved stilling #firstworldproblems
Fantastisk fin! Du blir fort vant til ca tid:). Gjør det mye lettere å leve i nuet og ikke stresse.
 
Minner meg veldig mye H. Moser & Cie sin Endeavour med vantablack skive og den liker jeg veldig godt. Onyxen vil vel "skinne" litt mer en vantablack?
Så du er ikke alene om å like den hvertfall :)
Bra. Det er mulig andre farger er mulig også (rød onyx hadde vært veldig kult), kanskje med en komplikasjon i tillegg. Ble lovet mer info om dette snart, han måtte bare bli ferdig med prototypen først.
 
Ny klokke fra Kurono - Grand Mori.
unnamed.png


Noen videoer bl.a. om prosessen med produksjon av skiva:





Salgsstart er klokken 16:00 norsk tid i morgen neste fredag, og det ser ut til at de lar antallet klokker bestemmes av hvor mange som bestiller ila. de første 12 minuttene:
JPY 358,000 (estd US$2,770)
A 50% deposit is payable on order
Ordering starts 11:00PM JST Fri 27 May 2022
All orders within a 12 minute window will be fulfilled
Deliveries Start mid June 2022
 
Redigert:
Gøy at SB lanserer en modell med litt mer sporty uttrykk, selv om det begynner å bli trangt i kategorien sportsklokke i stål med integrert lenke. Synes den ser bra ut og muligheten til unike tilpassinger appellerer nok til mange https://sartory-billard.com/sb07/

Det er selvfølgelig helt overfladisk og maks useriøst, men jeg kommer ikke forbi det faktum at merket gir meg disse bildene i hodet:

104681-big.jpg
images.jpg
 
Kazimon Drei i titan med buet safirkrystall
Kronen og kronoknappene er i stål.
På den tiden lagde Kazim Kenzo alt for hånd i verkstedet sitt i Tyskland.
Pakningene og krystallene kom også fra Tyskland.
Drei ble produsert til 30stk bare, hvis jeg husker riktig.
Top grade Valjoux 7750 inni.
IMG_20230915_100936854.jpg

IMG_20230915_102533413.jpg

IMG_20230915_102516315.jpg