En tråd om parfyme

I dag gikk jeg på en smell hos Gimle gitt, skulle egentlig bare innom for å kjøpe en Creed Milisimme Imperial men de var dessverre tomme. Så da måtte jeg teste litt annet, og endte opp med å kjøpe disse to:

Nawab of Oudh Ormonde Jayne perfume - a new fragrance for women and men 2012

Montabaco Ormonde Jayne perfume - a new fragrance for women and men 2012

Altså Ormonde Jayne sin Nawab of Oudh og Montabaco.

Det er vel per dags dato de dyreste parfymene jeg noen sinne har kjøpt, men usedvanlig gode. De fikk dog Creed til å virke billig :eek:.

20131026_170941_zps41ed3112.jpg

Da ble det denne. Og liker den svært godt. Har jo sport-typen også, ikke at de er i nærheten engang duftmessig. Men made sense å følge en serie in a way ...

Allure er absolutt en av mine all-time favoritter. Den er veldig, veldig god. Sport er også veldig god, men den er noe litt annet igjen som du sier. Har begge selv om Sport er en av veldig få flasker jeg har som nesten er tom. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe den på nytt, rett og slett fordi jeg ikke har tid til å bruke alt jeg har uansett :p.

Men godt valg.

Fått stoppet innom Gimle enda da? :cool:

Bestilte et kobbel av parfymer i fjor etter et godt innlegg fra ChristianN.
Har jo ikke lest meg opp så mye, så det får gå på anbefalinger.
Favorittene så langt er:

Terre+d%27hermes.jpg

Terre d'Hermes tror jeg aldri jeg går lei av. Utrolig frisk og god.

Angel%20AMen%20by%20Thierry%20Mugler%20for%20Men.jpg

Litt tung og spesiell, men liker den veldig godt. Kona er også fornøyd med denne.

Boss%20Bottled%20No.%206%20by%20Hugo%20Boss%20for%20Men.jpg

Er vel en klassiker som også er frisk. Blir brukt mye.

Har nå gått til anskaffelse av L'Occitane Eau des baux - og du verden for en flott parfyme det er!

Ja ikke sant? Det er en utrolig god lukt!

Bestilte et kobbel av parfymer i fjor etter et godt innlegg fra ChristianN.
Har jo ikke lest meg opp så mye, så det får gå på anbefalinger.
Favorittene så langt er:

Terre+d%27hermes.jpg

Terre d'Hermes tror jeg aldri jeg går lei av. Utrolig frisk og god.

Angel%20AMen%20by%20Thierry%20Mugler%20for%20Men.jpg

Litt tung og spesiell, men liker den veldig godt. Kona er også fornøyd med denne.

Boss%20Bottled%20No.%206%20by%20Hugo%20Boss%20for%20Men.jpg

Er vel en klassiker som også er frisk. Blir brukt mye.

Artig å se! TdH er virkelig fantastisk, de har også masse grooming produkter som dusjsepe, aftershave osv som virkelig lar deg marinere deg selv i lukten :cool:. A*Men er absolutt spesiell (håper jeg nevnte det i innlegget du nevner), men den er varm og god og koselig og egner seg utrolig godt til kjølige dager. Kan bli litt overvelmende på sommeren.

Og gode gamle boss bottled er utrolig trivelig :).

Mener å ha hørt at det er en butikk som fører Nasomatto på Majorstuen. Eller kanskje jeg drømmer.. Prøv å Google det

Jeg var på Heaven Scent på Eger for en stund siden og luktet meg gjennom litt av hvert. Endte etter en stund opp med Oud Immortel fra Byredo. Synes den luktet godt og var litt interessant.
Heaven Scent — Byredo

For en parfyme-amatør som meg virket Heaven Scent som en bra sjappe. God peiling på lukter, ingredienser osv.

Jeg var på Heaven Scent på Eger for en stund siden og luktet meg gjennom litt av hvert. Endte etter en stund opp med Oud Immortel fra Byredo. Synes den luktet godt og var litt interessant.
Heaven Scent — Byredo

For en parfyme-amatør som meg virket Heaven Scent som en bra sjappe. God peiling på lukter, ingredienser osv.

Heaven Scent er en meget bra butikk :). Byredo er også tipp topp og Out Immortel er absolutt en spennende duft. Oud generelt er ganske spennende.