En tråd om parfyme

Noen her som har testet ut Ormonde Jayne ?

Ja og den ene er den dyreste enkeltflasken jeg har av noen parfyme. Jeg skrev en post om det en side eller to tilbake i denne tråden.

Etter å ha hatt dem en liten stund er jeg vel usikker på om de er verdt prisen. Når det er sagt er det parfyme av veldig, veldig god kvalitet og er virkelig ikke noe du lukter på så mange andre der ute :).

Ja og den ene er den dyreste enkeltflasken jeg har av noen parfyme. Jeg skrev en post om det en side eller to tilbake i denne tråden.

Etter å ha hatt dem en liten stund er jeg vel usikker på om de er verdt prisen. Når det er sagt er det parfyme av veldig, veldig god kvalitet og er virkelig ikke noe du lukter på så mange andre der ute :).

Jeg ble ikke helt trygg på lukten, og er tilbakeholden til å bruke såpass mye penger på en lukt. Kan jo få to flasker Creed til den prisen, men det er jo en meget eksklusiv lukt fra en liten og autentisk produsent.

Hvilken Creed er din favoritt?

Nå som det er blitt oppsving for vintage ur kan jeg foreslå "after shave/edt" merker som
Fløid, Old Spice, Mennen og for å ikke glemme Brut by Faberge, det lukter av nostalgi ( eller kansje av noen av medlemmenes fedre/ bestefedre ? :cool
Var forresten sponset av Brut på russebilen hvor slogan var: " Det er godt med en sprut...... Men det må være Brut !"

Stått still i parfyme-hyllen en stund.
Men deler det jeg har til (forhåpentlighvis) inspirasjon - selv om det ikke er noe "haute" dufteri

Gått i rotasjon på Acqua di Giò, Bvlgari AQVA, Carolina Herrera - 212 Men og Prada Man

267MeaE.jpg
o6Lk5ua.jpg

WcOTo9x.jpg
AsMYGUp.jpg

Giò er bankers til kortbukse-sesongen men allt for lett ellers, Bvlgari'en er jeg superfornøyd med og anbefalles, samme med 212 fra CH - skal ikke begynne å beskrive notene (takker for tips om Basenote @ChristianN) men Bvlgari er mer "tung" og maskulin enn 212 og Prada Man blir jeg ikke helt klok på om jeg liker eller ikke.

På Gardermoen sist måtte jeg dog trå til og fornye meg.
Haft sansen for lette, sporty dufter og Polo Sport, Samba, CK One og annet har blitt flittig brukt og hit passer jo selvfølgelig også Giò og til dels 212, men en plass når 20-noe ble 30-noe fikk jeg en trang over å maskulinisere "samlingen" uten å bli gubbe.
Endte opp med en Calvin Klein Euphoria (Intense) i handlekurven og meget fornøyd.

7DYgzI0.jpg

Var egentlig på jakt efter en Gucci II men samboer (som under turen blitt forlovet og på så måte høynet veto-mulighetene) mente den ikke var noe å dele satengen med :mrgreen:
f49p9mz.jpg

Hørte jeg noen si parfyme-GTG? :cool:

Redigert av en moderator:
Jeg ble ikke helt trygg på lukten, og er tilbakeholden til å bruke såpass mye penger på en lukt. Kan jo få to flasker Creed til den prisen, men det er jo en meget eksklusiv lukt fra en liten og autentisk produsent.

Hvilken Creed er din favoritt?

Det var litt i overkant mye penger per flaske ja. Var vel ca 3800 eller så for oud'en, noe mindre for de andre. Egentlig var jeg i butikken for å handle en creed de ikke hadde inne når jeg gikk på den smellen :rolleyes:.

Jeg vil si det er mer bang for buck i en creed dog.

Ang. Creed tror jeg Aventus er favoritten enda, selv om Royal Oud også er veldig veldig good. Green Irish Tweed er deilig og det samme er Original Vetivier. Så lenge man handler Creed er man for det meste ganske safe.

Det var bra! Takk for tilbakemelding. Har en venninde som klikker helt på parfymer og bruker som regel en time eller to i uka på parfymerier, hun er helt hekta på lukter med chilli. Har luktet en på henne som var bra, men har noen tips til en god chili-aktig duft for menn?
Generelt er jeg interessert i gode men subtile og u-skrikete lukter. Vil nødig være "han med parfymen" etter et møte. Og hvis jeg blir det bør det isåfall være i positivt ordelag, sagt av nærmest stønnende kvinner...

Kjøpte meg Acqua Di Parma Oud tidligere i år. Denne er vel noe av det råeste jeg har prøvd når det gjelder parfymer.
Lukter røkelse og myrra på en maskulin måte. Smells like a million dollars !! Jeg dro til med en 180ml flaske!
Anbefales på det varmeste for de som ønsker "a touch of Milan". Løp og kjøp!

Acqua di Parma - Colonia Intensa Oud

AW:)

Har for øyeblikket Armani - Acqua di Gio (lite brukt siste 3 årene), Armani Code (av og til), Chanel Farenheit (brukes nesten aldri), Dior Homme - Intense og Creed Aventus.

Det brukes for det meste Dior Homme - Intense og Creed - Aventus, begge anbefales! Har høstet mye gode komplimenter for disse. :)

Jeg orker ikke lese gjennom hele tråden, men har lyst til å påpeke at en duft vil lukte forskjellig fra en person til en annen fordi forskjeller i kjemi gjør at blandingen kropp/duft kan lukte annerledes (her gitt at det er samme nese som brukes til å lukte). Så om noen anbefaler en duft, vil andre synes at den dufter mindre bra (på dem), både fordi den kjemiske blandingen (kan bli)/er annerledes fra den ene personen til den andre og ikke minst fordi de to personene sannsynligvis vil ha forskjellig "luktesans". Og dermed blir subjektive oppfatninger som "Den er kjempegod!" dobbelt irrelevante for andre.

Nåvel. Jeg har vært gjennom mye på markedet. For øyeblikket bruker jeg kun disse to. Ikke fordi de er bedre enn alle andre jeg har prøvd, men fordi de passer meg for øyeblikket. Litt sånn som klokker - dagsform og antrekk er med på å avgjøre valget :)

Og det slo meg ikke før jeg lette etter bildene under at begge er fra samme produsent... En lærer noe hver dag.

Redigert:
Det var bra! Takk for tilbakemelding. Har en venninde som klikker helt på parfymer og bruker som regel en time eller to i uka på parfymerier, hun er helt hekta på lukter med chilli. Har luktet en på henne som var bra, men har noen tips til en god chili-aktig duft for menn?

Del en rød chili og gni litt bak ørene og i armhulene så er du good to go.

Vil nødig være "han med parfymen" etter et møte. Og hvis jeg blir det bør det isåfall være i positivt ordelag, sagt av nærmest stønnende kvinner...

Been there - done that, men dessverre i jobbsammenheng og hvor de stønnende kvinnene var av den særdeles lite attraktive sorten.

@Entropy :)

Redigert av en moderator:
Jeg sverger til YSL La Nuit de l`Homme på vinteren, men sliter med å finne noe til sommerhalvåret. Det meste ender opp med å lukte for "sporty" synes jeg. Den jeg har funnet som funker best er Chanel Bleu, men den er ikke helt der. Ellers har YSL l`Homme og Versace Pour Homme vært greie, men de liker jeg ikke i lengden. Tips til noe nytt å prøve?

En ekte herre følger klassikerne i boken "En gentleman".

Spøk til side: noen av de nevnte der lukter tungt idag. Med unntak av klassisk dior og noen til.

Aqua di Parma har mye fint. Vanlig cologna intensia er best i mine bor, og er særdeles god nå utover vår og sommer.
Kostbare flasker - det eneste som irriterer meg med de er at de flasser metall på korkene. Lite eksklusivt.
Skjer både på eau de toiletten og as-balmen som forøvrig er helt nydelig. Kjøpt mine i Italien, men mener bla. Gents.no har litt.

Jeg har parfyme allergi, og får kraftig allergisk reaksjon om jeg bruker parfyme. Har ved noen få anledninger opplevd å bli litt uvel om jeg er for tett opp i andre som har brukt alt for mye parfyme.

Jeg bruker Clinique og Biotherm sine nøytrale deodoranter.

(ja det var alt jeg kan bidra med i denne tråden :p)