En tråd om GT – Gin & Tonic

Forresten du som er fra Drammen må på Gulating på Gulskogen og sjekke ut beholdningen der. De har sikkert 20 forskjellige Tonic.

Hohohooo! DET var nyttig info, takker og bukker:)
Vet du om de har Q-tonic der? Veldig spent på å prøve den.

Jobbreise nå og tenkte å raske med en flaske Harahorn og Botanist på veien hjem, hvis det ikke er andre anbefalinger til ukjent farvann..?
 
  • Liker
Reaksjoner: natu86
Hohohooo! DET var nyttig info, takker og bukker:)
Vet du om de har Q-tonic der? Veldig spent på å prøve den.

Jobbreise nå og tenkte å raske med en flaske Harahorn og Botanist på veien hjem, hvis det ikke er andre anbefalinger til ukjent farvann..?

Husker ikke, men han som driver sjappa er real type. Pleier å ta inn hvis man har ønsker
 
  • Liker
Reaksjoner: ReallyCleverPun
Måtte teste iskulene. Kokte vann med kanelstang og biter av ingefær, og brukte "kraften" i iskulene. Iskulene avgir en god, krydret smak mens de smelter. Hadde litt limeskall oppi i samme slengen.

IMG_1528.JPG
 
Kveldens GT blir med Harahorn, tok siste med Applewood igår. Med samme oppskrift som igår må jeg si at dagens var bedre. Tommel opp for kortreist:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone og hanse
Jeg pleier å sette et stort glass (les; spansk GT-glass) på ei kjøkkenvekt og nullstille den. Legger til en 2-3 STORE isbiter. Nullstillervekta igjen. Heller oppi 60 cl (på vekta 60 mg) gin og heller oppi 200ml Fever Tree blandevann. Så en sitron / lime / krydder alt etter type gin og blandevann.

Det gir et blandeforhold på ca. drøye 1:4,5. Svakere og mer balansert og forfriskende. IMHO.

Til tross for at jeg er blant de 3% mest intelligente i verden begriper jeg ikke hvorfor du nullstiller vekten etter glasset og før nok en nullstilling etter isen.