En tråd om GT – Gin & Tonic

GT er åpenbart ikke GT, skjønner jeg. Mange spennende tips som må testes! Tillater meg likevel å dele en low-end-utgave fra gårsdagens utskeielser. Og @c--f har helt rett; man drikker da selvsagt ikke gjennom sugerør så fremt man ikke er i barnebursdag :) (..og da drikker man som oftest ikke GT)
IMG_0239.JPG
 
"Cal, would you take that straw out of your mouth? Please. Just for this conversation. Do you know what that looks like? It looks like you’re sucking on a tiny schvantz, is that what you want?"
- Jacob Palmer/Ryan Gosling
 
Det er med GT som med så mye annet: det finnes ingen fasit og alt er lov ;)

Det finnes mye frossen frukt i frysedisken som kan brukes som garnish, dette setter da også en fin smak på drinken etterhvert som det "smelter" (for å ikke snakke om hvordan bæret smaker til slutt når det har trukket til seg gin'en ;) )

IMG_6207.JPG
IMG_6340.JPG
 
GT i sin enkleste utgave har sørget for at jeg aldri har fått malaria på utallige turer i Afrika og Karibien.

Ha ha.
Med tanke på at alle former for plasmodium er kininresistent tviler jeg litt på dette, men godt forsøk.;)
Dette er min unnskyldning for å klemme innpå med GT i syden også.:p:D

Edit: Sverger forresten til Hendricks og Schweppes med en liten sitronbåt sånn for all enkelhets skyld.
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Ha ha.
Med tanke på at alle former for plasmodium er kininresistent tviler jeg litt på dette, men godt forsøk.;)
Dette er min unnskyldning for å klemme innpå med GT i syden også.:p:D

Edit: Sverger forresten til Hendricks og Schweppes med en liten sitronbåt sånn for all enkelhets skyld.

Hehe...dårlige unnskyldninger funker bra og er som regel bedre enn ingen unnskyldning :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Kan varmt anbefalt Kyrö Napue Gin. Plukket med meg en flaske sist jeg var i Finland. Hva gjelder tonic, så syns jeg ikke Schweppes er så ille som mange skal ha det til.
 
20170902_194830-01.jpeg


Selv om dette er en GT-tråd, så trør jeg til med en observasjon fra kveldens to stk. non-GT eksperiment.

Etter en GTG hos @hanse som hadde Moscow Mule på repertoaret, så ville jeg se etter spin-offs - og fant Kentucky Mule. Samme grunnoppskrift, men med Bourbon som kjerne og ikke vodka. Det artige med Kentucky Mule er at ingefæren styrer mye. Den har et herlig "sting" i seg selv, og ikke noe med alkoholstyrke å gjøre. Fascinerende. Så i kveld ble to ulike ingefær testet med alle andre komponenter like:

a) Fever Tree Ginger Beer - alkoholfri
b) Crabbies - skotsks bryggeri som lager den med ca. 4% vol

Det viser seg at a) gir mer sting og er mindre søt, mens med b) så merker man ikke alkoholstyrken opp mot Fever Tree sin variant. Jeg har prøvd Schweppes' Ginger Ale og den er god, men for søt og har ikke noe ingefefærsting overhodet.

Min anbefaling er at man går for Fever Tree, toner ned på limesaften og blander 1:3+ mellom Bourbon og Fever Tree Ginger Beer.

Ja - og så er kobberkoppen et must, pga. kobberets varmeledningsegenskaper. Du skjønner hva jeg mener når du drikker fra en full av is...
...
PostScript: Kanskje en GT smaker godt i kobberkopp og 1 dråpe bitter...?
 
Vis vedlegg 56057

Selv om dette er en GT-tråd, så trør jeg til med en observasjon fra kveldens to stk. non-GT eksperiment.

Etter en GTG hos @hanse som hadde Moscow Mule på repertoaret, så ville jeg se etter spin-offs - og fant Kentucky Mule. Samme grunnoppskrift, men med Bourbon som kjerne og ikke vodka. Det artige med Kentucky Mule er at ingefæren styrer mye. Den har et herlig "sting" i seg selv, og ikke noe med alkoholstyrke å gjøre. Fascinerende. Så i kveld ble to ulike ingefær testet med alle andre komponenter like:

a) Fever Tree Ginger Beer - alkoholfri
b) Crabbies - skotsks bryggeri som lager den med ca. 4% vol

Det viser seg at a) gir mer sting og er mindre søt, mens med b) så merker man ikke alkoholstyrken opp mot Fever Tree sin variant. Jeg har prøvd Schweppes' Ginger Ale og den er god, men for søt og har ikke noe ingefefærsting overhodet.

Min anbefaling er at man går for Fever Tree, toner ned på limesaften og blander 1:3+ mellom Bourbon og Fever Tree Ginger Beer.

Ja - og så er kobberkoppen et must, pga. kobberets varmeledningsegenskaper. Du skjønner hva jeg mener når du drikker fra en full av is...
...
PostScript: Kanskje en GT smaker godt i kobberkopp og 1 dråpe bitter...?

Toppkarakter for kobberkopp:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen