En tråd om GT – Gin & Tonic

Jeg pleier å sette et stort glass (les; spansk GT-glass) på ei kjøkkenvekt og nullstille den. Legger til en 2-3 STORE isbiter. Nullstillervekta igjen. Heller oppi 60 cl (på vekta 60 mg) gin og heller oppi 200ml Fever Tree blandevann. Så en sitron / lime / krydder alt etter type gin og blandevann.

Det gir et blandeforhold på ca. drøye 1:4,5. Svakere og mer balansert og forfriskende. IMHO.

Jeg pleier å sette et stort glass (les; spansk GT-glass) på ei kjøkkenvekt og nullstille den. Legger til en 2-3 STORE isbiter. Nullstillervekta igjen. Heller oppi 60 cl (på vekta 60 mg) gin og heller oppi 200ml Fever Tree blandevann. Så en sitron / lime / krydder alt etter type gin og blandevann.

Det gir et blandeforhold på ca. drøye 1:4,5. Svakere og mer balansert og forfriskende. IMHO.

Høres fornuftig ut. Spanjolene kan finne på å ha i nærmere 10 cl gin for å kickstarte kvelden, men er ikke noe jeg vil anbefale for stranda (tried&tested).

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Ble ca 6cl harahorn, 1 fever tree tonic og et par store isbiter, pyntet med limeskall og et par skiver ingefær som dessert her idag. Eksperimenterer litt med pynten for tiden :)

• Liker
Reaksjoner: hanse og Loevhagen
...Eksperimenterer litt med pynten for tiden :)

Prøv å legge litt urter / sitron / whatever inne i den nedenfor. Artig vri, og smaken siver ut fortere enn du aner - mens drinken holdes kald lenge uten for mye utvanning (siden overflaten til iskula er "edruelig") :)

Fås på "Enklere Liv" - og det aller beste? ... silikon, slik at du kan poppe ut iskula og fylle greia igjen fort uten plunder og heft.

zoku-iskuler-3.jpg