En tråd om GT – Gin & Tonic

Jeg pleier å sette et stort glass (les; spansk GT-glass) på ei kjøkkenvekt og nullstille den. Legger til en 2-3 STORE isbiter. Nullstillervekta igjen. Heller oppi 60 cl (på vekta 60 mg) gin og heller oppi 200ml Fever Tree blandevann. Så en sitron / lime / krydder alt etter type gin og blandevann.

Det gir et blandeforhold på ca. drøye 1:4,5. Svakere og mer balansert og forfriskende. IMHO.
 
Jeg pleier å sette et stort glass (les; spansk GT-glass) på ei kjøkkenvekt og nullstille den. Legger til en 2-3 STORE isbiter. Nullstillervekta igjen. Heller oppi 60 cl (på vekta 60 mg) gin og heller oppi 200ml Fever Tree blandevann. Så en sitron / lime / krydder alt etter type gin og blandevann.

Det gir et blandeforhold på ca. drøye 1:4,5. Svakere og mer balansert og forfriskende. IMHO.

Høres fornuftig ut. Spanjolene kan finne på å ha i nærmere 10 cl gin for å kickstarte kvelden, men er ikke noe jeg vil anbefale for stranda (tried&tested).
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Ble ca 6cl harahorn, 1 fever tree tonic og et par store isbiter, pyntet med limeskall og et par skiver ingefær som dessert her idag. Eksperimenterer litt med pynten for tiden :)
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og Loevhagen
...Eksperimenterer litt med pynten for tiden :)

Prøv å legge litt urter / sitron / whatever inne i den nedenfor. Artig vri, og smaken siver ut fortere enn du aner - mens drinken holdes kald lenge uten for mye utvanning (siden overflaten til iskula er "edruelig") :)

Fås på "Enklere Liv" - og det aller beste? ... silikon, slik at du kan poppe ut iskula og fylle greia igjen fort uten plunder og heft.

zoku-iskuler-3.jpg
 
Hvor får dere tak i Fever Tree tonic og andre non Schweppes tonicer i Stavanger området.
Sist jeg hørte var det en butikk i Lagårdsveien som solgte, men husker ikke navnet.
 
Meny har Fever Tree og Fentimans her i Drammen. Har du en Meny i området burde det være mulig å få bestilt opp der, hvis de ikke har i sortimentet fra før av? Ellers har også Vinmonopolet noe utvalg, men det varierer på lokasjon.
 
Meny har Fever Tree og Fentimans her i Drammen. Har du en Meny i området burde det være mulig å få bestilt opp der, hvis de ikke har i sortimentet fra før av? Ellers har også Vinmonopolet noe utvalg, men det varierer på lokasjon.

Forresten du som er fra Drammen må på Gulating på Gulskogen og sjekke ut beholdningen der. De har sikkert 20 forskjellige Tonic.
 
  • Liker
Reaksjoner: ReallyCleverPun