Elbil, which to choose?

Begynner å bli litt lei den gruppen der, altfor syting om ladehastigheter, og de med ubegrenset superlading som lader i nærmiljøet sånn at folk må stå i kø.

Og så står folk i kø og klager på Facebook.

Tror muligens det var bedre å være tesla eier før jeg gikk inn i den gruppen, for det er jo fine biler.

Litt som at klokkeinteressen var bedre før man meldte seg inn i klokkeriet?
 
@KimS, foruten en god del bytter av Du så er der alarmerande mange som opplever feil på understell. Fint å bytte bærebru på garantien men blir dyrt når kundene skal betale sjølv.
FB_IMG_1516910101410.jpg
FB_IMG_1516910101410.jpg


En Tesla utenfor garanti hadde eg ihvertfall holdt meg langt unna.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
@KimS, foruten en god del bytter av Du så er der alarmerande mange som opplever feil på understell. Fint å bytte bærebru på garantien men blir dyrt når kundene skal betale sjølv.Vis vedlegg 76364 Vis vedlegg 76364

En Tesla utenfor garanti hadde eg ihvertfall holdt meg langt unna.

Holder meg unna biler uten garanti uansett, mulig det er litt dyrere men veldig mye mer forutsigbart :)

Det er lett å få et inntrykk og klistre det utover til å være et kjempeproblem, men det trenger ikke være en god beskrivelse av virkeligheten. Google gjerne "ødelagt bærearm" og les skrekkhistorier om Audi/VW/BMW (og sikkert alle andre merker). Hadde ikke stoppet meg fra å kjøpe BMW om de hadde en aktuell elbil (og ladenettverk) ;)
 
Audi og BMW sliter kun foringer, det er litt anna når stålet brister ;)

En liten sjekk blant mine tesla venner og samtlige har hatt en ellere flere av nevnte feil. Sjølvsagt bytta på garanti, men lkkevel. Eg er glad eg kjører en skuddsikker land rover :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Tagliano
@mutriakis vel, av alle mine tidligere BMW, Toyota og Audier så har Land roveren vært utrulig problemfri (bank i bordet?) Er vel snart den bilen eg har kjørt lengst også. Audiene eg har hatt er vel dei som det har vært mest trøbbel med. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Tagliano
Det er jo helt umulig å si. For min del har Tesla vært helt problemfritt (tilnærmet), men i min Audi S3 var det frem og tilbake på Møller titt og ofte. Der nektet de til og med for å ta ting på garantien. Det har ALDRI skjedd hos Tesla.

En annen ting folk henger seg for mye opp i, så er dette forholdet mellom garanti og reklamasjon. Eneste som skiller disse to er goodwill. Du har 5-år på deg, uavhengig av kjørelengde (selvsagt innen rimelighetens grenser.)
 
Har prøvekjørt Toyota RAV4 Hybrid denne uka, for referansepunkt til en mellomløsning, selv om det er lite poeng i en hybrid i disse bompenge-dager egentlig.

Sett på e-Golf, Nissan Leaf 2.0, Tesla S og X og en X3 M40i. Må si det frister å kjøpe en Leaf 2.0 og en X3 M40i og få spredningen og variasjonen. Høyst aktuell kombo.

Dersom jeg går for en M40i, så blir det mye pizza fremover...
 
Har prøvekjørt Toyota RAV4 Hybrid denne uka, for referansepunkt til en mellomløsning, selv om det er lite poeng i en hybrid i disse bompenge-dager egentlig.

Sett på e-Golf, Nissan Leaf 2.0, Tesla S og X - og -X3 M40i. Må si det frister å kjøpe en Leaf 2.0 og en M40i og få spredningen og variasjonen. Høyst aktuell kombo.
Halllo! Heller da en BMW i3:eek:
 
Har sett på i3, seff - men når man MÅ stokke dørene i rett rekkefølge for å lukke dem uten å måtte sette i3'n på et karosseriverksted noen dager, så ble gnisten slukket.

i3 er sikkert flott for dem som ikke skal ha passasjerer / handleposer i baksetet.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Har prøvekjørt Toyota RAV4 Hybrid denne uka, for referansepunkt til en mellomløsning, selv om det er lite poeng i en hybrid i disse bompenge-dager egentlig.

Sett på e-Golf, Nissan Leaf 2.0, Tesla S og X og en X3 M40i. Må si det frister å kjøpe en Leaf 2.0 og en X3 M40i og få spredningen og variasjonen. Høyst aktuell kombo.

Dersom jeg går for en M40i, så blir det mye pizza fremover...
Problemet med RAV4 er at jeg leser "RÆVA" hver gang jeg ser logoen.

Det er ikke alle bilnavn som funker like bra på norsk. Ford Kuga er en annen morsom en, spesielt her i Stavaengårrr.. ;)
 
Problemet med RAV4 er at jeg leser "RÆVA" hver gang jeg ser logoen.

Det er ikke alle bilnavn som oversettes like bra til norsk. Ford Kuga er en annen morsom en, spesielt her i stavængærrr... ;)
Enig med Ford'n! Helt håpløst navn. Stakkar - samme som Leo Visser fra Nederland. Han får aldri jobb i Danmark. Hvorfor, mon tro?

Akronymet RAV4 sliter jeg heldigvis ikke med - ennå. o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Det var en artig poll på Tesla´s eiergruppe på Facebook i går, hvor mange som hadde opplevd bremsesvikt. 26 hadde ikke opplevd det, 22 hadde opplevd. Nesten halvparten der altså.[/QUOTE
Det er ingen av de som har hatt bremsesvikt, er bare et resultat av store skiver, temperatur og fuktighet.