Noen som vet om elbiler har spesielle dekk /felger? Mener de skulle ha 16000 for vinterdekk på felg, relativt stivt etter min mening..
Noen erfaringer med model x?
Ap2 på din?Kjørt ca. 3000 km med min på 3 uker... Foreløpig fungerer den bra minus en dørsensor som var defekt ved henting. Ble fikset naturligvis.
Ift. Model S er den mykere, bedre støyisolert enn min 2014 S, men bruker noe mer strøm (i rettferdighetens navn har jeg bare kjørt den i kaldt drittvær med 22 grader på klimaen).
En del morsomme gimmicks på den, spesielt om du velger Premium pakke. Da kan du lukke/åpne alle dørene automatisk/elektronisk.. også passasjerdøren foran. Førerdøren åpner seg automatisk når du kommer bort til bilen, og lukker seg når du trykker på bremsen.
Bio-weapon defense mode er strålende om noen fiser i bilen...
Også har du easteregg a la "ModelXmas" da... Og veldig bra firehjulstrekk, og hev/senkbar luftfjæring... OG autopilot som fungerer superbra på motorvei når den ikke er snødd igjen, og ganske bra på andre veier (men ikke i krappe svinger eller der det ikke er midtmarkering).
Kim!
Ap2 på din?
EL-biler er (fortsatt) urbane biler, selv om det er snakk om "10-kvadratmeter-Tesla". (Selv en Tesla er bare en mengde med batteri og de andre har litt mindre). EL-biler er ikke det greieste å kjøre mellom Oslo og Stavanger... Ikke mitt valg i alle fall!
EL-biler sliter fortsatt med design og ser derfor (vanligvis) litt kjipe ut. Leaf er ikke pen, en er i alle fall en EL-bil som er designet fra bunden som en EL-bil. Golf er penere i design. Jeg ville valgt noe som var litt penere. Golf har også VW-kvaliteten (med unntak av dieselproblematikken! OY, nei den slipper du på en EL-bil). Dette er en fordel. Golfen er heller ikke så stor. Trenger du noe mindre så er eUP et greit valg. Kjørelengden påvirkes derfor av kvadratmeter...
(Der, @adamskater, fikk du mitt innlegg 3300?)
8
VW kvaliteten? Det er ikke en fordel å ha den. Har hele livet vært VW-Audi mann og kan si at Kvaliteten er rimelig rævva. Da er nok Nissan kvaliteten mange hakk opp.
Hva med Leaf gen2 2013 til ca 135k?*bump*
Går svanger med tanken om elbil her med, hvis man ikke skal gå all in og dundre på med nytt hva er valgen mellom 130-170'
I utgangspunkt tenkt som bybil, men (forsvarlig) plass til to barn i bilsete/pute et must.
Kommer vel ikke utenom Leaf da? Ser også at tidlige Soul begynner å droppe ned mot de summene.