Elbil, which to choose?

Fortell gjerne mer, for denne har vi lurt på også..:eek:
Feil på lade-elektronikk, nye deler tok mer enn 1 uke å fremskaffe. :(
Dette er min første el-bil og er foreløpig ikke helt overbevist. Synes det blir mye styr med lading, men det er vel en vane som må innarbeides tenker jeg.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Vi har akkurat kjøpt Hyundai Ioniq Electric, og er veldig fornøyde. Rimelig i innkjøp, ser ut som en bil, svært velutstyrt og komfortabel. Lenger kjørelengde enn de fleste; sist søndag kjørte vi 214 km og hadde enda 40 km igjen (på én lading). Største ulempe er lang leveringstid, men den går an å få tak i raskt hvis man er villig til å kjøpe en som har vært brukt et halvår.

IMG_1420.JPG

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Todda
E-up eller "Trilling", da? Vi skal handle i løpet av kort tid.

Edit: Kan nevne at vi er ute etter minst mulig bil. Skal brukes til bykjøring og -parkering. Har kjørt Buddy i alle år, men nå synger den på siste verset, og det føles litt for dumt å gå på enda en.

• Liker
Reaksjoner: adamskater
Fortell gjerne mer, for denne har vi lurt på også..:eek:

Nettopp rundet 10k i min i3 som jeg fikk i feb i år. Latterlig fornøyd med bilen! Hadde e-UP i to år før den, og i3`en er veeeeldig mye mer bil-glede :) (selv om jeg var bra fornøyd med e-Up også) Kan i allefall varmt anbefale i3`en. Sjekk BMW i3 owners Norway på FB, der er det mye nyttig å lese seg opp på før man kjøper.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Mtp budsjettet @adamskater , hva med denne? Har hatt e-Up! som nevnt over, og mektig imponert over den til den prisen! Aldri noe tull med den, og var bare tut å kjør så lenge jeg hadde den. Har og testet å kjøre 70km/t rett inn i en bil som ikke overholdt vikeplikten, og gikk relativt greit med meg (ikke bilen) så den er kræsj-testet IRL også, LoL :)

God å kjøre er den og! Hele vekten ligger i gulvet så meget stabil, og fin på vinterføre til og med

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101640841

• Liker
Reaksjoner: Preacher og mutriakis
En kollega går og planlegger ELbil. Han vil spare hfj mye penger hver dag på kjøring til og fra jobben. Han trenger kjørelengde i øvre hylle. Han planlegger Renault Zoe.

Denne har vel god rekkevidde, men har den fortsatt utfordringen med ladekabel og strømmen?

8

Rekkevidden på "400km" er rått i den klassen, 41kWh batteri. Men ifølge elbil.no ikke noe lettere med lading

Normallading hjemme (AC) var en utfordring for Zoe, siden den i utgangspunktet bare kunne lades i TN-nett (400V 3-fas). Utfordringen med norsk IT-nett ble løst delvis ved at Zoe ble solgt med dedikert ladeboks og tilhørende skilletrafo (som kort fortalt «gjør om» 230V 1-fas til 3-fas).

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ble kjøp her idag, hadde innstilt oss på brukt til 150' men oppdaget i siste liten att det var litt som vintage ur med både Amerikansk-solgte (~fake) og EU-biler (~franken) der ute. Kjapp tur på Birger Haug Sandvika og flink selger der så ble det bestilt ny istedenfor.