Doxa-tråden

Endelig ble det en Sub Professional. Var usikker på om jeg skulle velge 300 eller 300T. Godt å ha TS hvor andre deler sin erfaring. Så da ble det 300T.
Vis vedlegg 213389
Flott på lenke - men hadde glemt hvor tung lenka var...
Vis vedlegg 213390
Like flott på sort NATO.
Gratulerer. Helt nydelig og akkurat slik min neste Doxa vil se ut, håper jeg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Bunker og takker @Qwestern
Denne har vært etterlengtet. Solgte en 2002 Professional re-issue 300 for noen år siden.. En av få jeg har angret på, men integrert endeledd og null options var ikke noe savn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Jeg digger doxa, men klarer bare ikke kjøpe meg en ny/nyere modell. Grunnen er utelukkende lenka. Alt for tjukk og ingen innsnevring (taper) mot låsen.
Nye 300 og 300t har riktig nok gjort et forsøk på å løse denne mangelen på eleganse, ved en «utsnevring» opp mot kassen. Det funker i og for seg, men bidrar og til at lenka ser enda bredere ut og bidrar på ingen måte å gjøre lenka lettere..
Hvorfor kan de ikke bare se til sin egen historie, og reprodusere noe som faktisk minner om de orginale dimensjonene??
 
Jeg digger doxa, men klarer bare ikke kjøpe meg en ny/nyere modell. Grunnen er utelukkende lenka. Alt for tjukk og ingen innsnevring (taper) mot låsen.
Nye 300 og 300t har riktig nok gjort et forsøk på å løse denne mangelen på eleganse, ved en «utsnevring» opp mot kassen. Det funker i og for seg, men bidrar og til at lenka ser enda bredere ut og bidrar på ingen måte å gjøre lenka lettere..
Hvorfor kan de ikke bare se til sin egen historie, og reprodusere noe som faktisk minner om de orginale dimensjonene??

Må si at jeg har levd meget godt med lenka på min Sub 300 50th anniversary et par år nå. Lenka på 2020 modellen er vel den samme? Den oppleves overhodet ikke tjukk, men såpass behagelig og smekker at den har mye av æren for klokkens nåværende keeper-status. Spennen, som vel er enkel og kanskje litt simpel, gjør veldig lite av seg på armen og bidrar til komforten. Det hender jeg setter på ei gummi- eller natoreim, men den havner alltid kjapt tilbake på lenka, som er en uslåelig kombo imho. Løp og kjøp :mrgreen:
 
Eksperimenterte med CPL i ettermiddag.

Feil rotasjon:

BDC3F6E4-8A85-44B8-95B1-E50A04BBD426.jpeg


Justerer CPL:

4C08D7BA-D4D1-4A0A-A696-8C4DCF8B6999.jpeg


Resultat:

3ABBCDB3-69E0-42D7-BF46-CA5F282D79AE.jpeg
 
Artig den reklamen du har der @Mr Davis. Her er originalbildet som ble benyttet.

post9.jpg


Det som er litt ekstra artig er at vedkommende som tok bildet burde ventet 18-22 sekunder til for å få balansen på viserne mot urskiven. Ser man på det bilde som ble valgt, er sekundviseren akkurat over minuttviseren. Litt nørding for oss som er over middels interessert i foto. Uansett om man er enig i betraktningen eller ikke, så er bildet flott med tanke på vinkel, situasjon og fargekontrastene. :)
 
Flott 300T @Mr Davis. :) Om 1 uke så har jeg fått tak i den samme. Gleder meg. :) Har kun brukt Divingstar siden jeg fikk den i begynnelsen av forrige måned. Befriende klokke å eie og bruke. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis