Doxa-tråden

Så bra at Doxa erkjenner at de gjorde en feil. Lumeplasseringen på minuttviser så helt bingo ut. Positivt:

screenshot-2020-08-17-at-15-15-35-png.15402198
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Er det noen i denne tråden som har kjøpt en Doxa ny og hatt den i eget eie lenger enn 2 år?
 
Har prøvd å bestille en Doxa, men det er en enigma hele greia. :mad:

Det er 4 måter å bestille på: Mail US, Mail EU, Mail Other og Online checkout. Jeg har denne uken prøvd følgende:
1) Sendt mail til EU. Ingen svar
2) Først forsøkt bestilt via online og PayPal. Ordre gikk gjennom, men ble kansellert da "we can't ship out of US". De ba meg sende mail til ikke EU, men den andre for "International orders"
3) Sendt mail til International orders. Ingen svar ennå

Skal ikke være så vanskelig å kjøpe en DOXA, når andre netthandler er click&pay på alt fra natoreimer, og alt annet. Hva når jeg en gang kanskje trenger support - gir meg litt betenkeligheter. Status:

Dag 1: "Dear Sender, We thank you for your email and we will handle your request as soon as possible. Thank you for your kind understanding. Best regards, DOXA Watches Ltd."
Dag 2: Ingen feedback
Dag 3: Ingen feedback
Dag 4 (i dag): Ingen feedback

Jeg ville gjerne ha en Doxa, men ser at problemer med å bestille en er akkurat som i 2019: https://www.watchuseek.com/threads/terrible-experience-with-ordering.4991557/

Da blir det dessverre ikke en Doxa på meg. Synd, fordi en gul 300T hadde vært flott å ha. Men, men. Moving on. Lettere å kjøpe en Rolex, si.
 
Trist lesning, utrolig dårlig av Doxa dette.. Men tipper du har såpass lyst på en gul 300T at det blir en likevel jeg, klokka er jo like kul og fantastisk selv om det sitter en gjøk på Doxa kundeservice ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Loevhagen
Dette var leit, @Loevhagen , og merkelig. Dog tok det vel 5 dager før de svarte meg, men så gikk salget veldig fort. Og servicen var topp. Vedkommende fra salg svarte på alle slags spørsmål jeg hadde, flere ganger om dagen... Jeg tok kontakt med hovedkontoret, dvs contact@doxawatches.com. Klokkene er kjempekule, ikke gi opp, a!
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Kan gjerne fortsette oppmuntringen ved å nevne at jeg straks runder 2 år med min SUB 300 Pro "Aqua Lung". Har jo vært innom en del klokker de siste årene, men absolutt ingen andre har gitt keeper-følelser som denne. Det ytterst spesielle utseende og fargene, sammen med den superkomfortable BOR-lenka gjør at jeg ikke går lei, og tar meg selv i å glane ned på armen like mye nå som under hvetebrødsdagene.

Den har vært på lanken nesten daglig, blitt dratt gjennom husbygging, fødsel, ferieturer, badeturer, anlegging av hage, bleieskift osv. Begynner å akkumulere endel skrammer, men tar seg bare bedre og bedre ut IMHO. Jeg sier kjør på, og behold den. Vil alltid kunne gi en spesiell klokkeglede som er vanskelig å finne andre steder :mrgreen:

</rant>
 
Redigert:
Jeg har en ødelagt spenne og sendte for 2-3 uker siden mail til både eu adressen og international for å høre om jeg får kjøpe kun spenne eller må bestille ny lenke. Har fortsatt ikke fått noe svar.
 
What? Her er en ny 300T fra august 2020. Hvorfor har denne en HEV? Trodde 1200-modellen droppet HEV på 300T. Hva skjer her egentlig?

Liker Doxadesignet fordi det er litt funky, men hva man får servert når man bestiller bør være forutsigbart og ikke like funky.

Kilde: https://www.instagram.com/moggec_/

EDIT: Funky it is. De aller første 300T var uten HEV, mens de nyeste nå er med HEV. Ja, ja - dette blir litt så som Rolex i startfasen som prøver ut nye ting hit og dit...

117774334_703878610197739_3118648585627117644_n.jpg
 
Redigert:
Geez. Jeg trodde poenget var at det skulle være en 1200t uten HEV? Er versjonen uten tynnere enn den med?
 
What? Her er en ny 300T fra august 2020. Hvorfor har denne en HEV? Trodde 1200-modellen droppet HEV på 300T. Hva skjer her egentlig?

Liker Doxadesignet fordi det er litt funky, men hva man får servert når man bestiller bør være forutsigbart og ikke like funky.

Kilde: https://www.instagram.com/moggec_/

EDIT: Funky it is. De aller første 300T var uten HEV, mens de nyeste nå er med HEV. Ja, ja - dette blir litt så som Rolex i startfasen som prøver ut nye ting hit og dit...

117774334_703878610197739_3118648585627117644_n.jpg
Min 300T kjøpt i juni i år har HEV.
 
Status på Doxareisen er at dag 5 så fikk jeg svar på kjøpsforespørselen og etter avklaringer har jeg nå mottatt et tilbud.

Ikke dårlig. Jeg fikk aldri svar på første henvendelsen min. Sendte så ny for noen dager siden og da fikk jeg ikke engang automatisk svar om mottatt mail.
Går vel rett i spamboksen deres...
Jeg vil jo bare gi de penger mot at de sender en ny lenke.
 
For dårlig av Doxa. De svarte på den henvendelsen jeg klassifiserte som "Urgent" i sendevalgene i e-postsystemet. Prøv å sende en gang til og merk meldingen med "URGENT". Kanskje den står mer ut.

Ikke dårlig. Jeg fikk aldri svar på første henvendelsen min. Sendte så ny for noen dager siden og da fikk jeg ikke engang automatisk svar om mottatt mail.
Går vel rett i spamboksen deres...
Jeg vil jo bare gi de penger mot at de sender en ny lenke.
 
Status: Doxa sier de skal levere klokken i morgen og sende meg sporingsnummer a.s.a.p. Tja. Har ikke mottatt noe sporingsnummer, så tviler vel på at det leveres noe i morgen. Time will sjåv. Sveitsere er vel som det internasjonale samfunnet ser på nordmenn; rare, reserverte og utradisjonelle. :) Uansett - e-commerce kan ikke sveitserne i det hele tatt. De trenger internasjonal hjelp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Agassiz
Status: Det er nå 3 dager siden jeg sendte henvendelse nr 3 og flagget denne som urgent og viktig. Men fortsatt ikke noe annet enn standard automatisk svar om mottatt mail.
Planen videre er å prøve telefon dersom jeg ikke hører noe innen lunch i morgen. Håper de snakker engelsk...:p
Kan ikke huske å ha vært borti noen andre som har ignorert slike henvendelse på denne måten.
Men jeg gir ikke opp. Doxa'en min skal tilbake på lenke!
Ingen her da som har en 21mm Doxa lenke som de vil kvitte seg med? :)
 
Ikke bra.

Doxawatches burde kontakte Laura og Trygve i Setesdal som selger hjemmesnekra bukseseler i vadmel med vridde og kokte bjørkefliser. Trygve og Laura har helt sikkert en e-commerce løsning som Doxa bare kan drømme om.

Kanskje det er slik som flere i industrien sier om Sveitserne; de har ennå ikke kommet inn i 1990-tallet med tanke på internetløsninger. I så fall er Doxa like sveitsiske som en eske med Toblerone. You never know what you gonna get - and when you get it - ever.