Det kan se ut som om hypen nå er over

Hulken har både obligatoriske hairlines og oppbevares ikke hjemme. Eneste som mangler i denne annonsen er jo seff mva-historikk ukjent

C7DDCF3B-263D-428F-8A93-DCB306EA7237.jpeg

Det hjelper!:cool:

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Uten og tråkke noen på tærne…..
Legg denne klokken brevid FP klokken, og spør ‘hvem som helst’ hvilken du ville plukket opp!
Dette er klokken til Moore på Finn.no.
Edelt metall, tourbillon osv.
Her burde det være divisjons forskjell på pris andre veien. Men slik er det ikke.
Verden altså!

774DEE50-16CD-4374-8A89-3468164BB3D0.jpeg

Redigert:
Legg denne klokken brevid FP klokken, og spør ‘hvem som helst’ hvilken du ville plukket opp!
Her burde der være divisjons forskjell på pris andre veien. Men slik er det ikke.
Verden altså!

Vis vedlegg 318754

litt usikker på hva du mente, men jeg ville valgt chronometre bleu fra fp journe fremfor klokken fra jlc om den så kostet 100 ganger mer. sistnevnte ville jeg ikke tatt i med ildtang.

vedlagt foto er av min ildtang - fransk, fra 1700-tallet :cool:

52CFCFEA-AC34-4A72-8A9D-C7DF205D9E68.jpeg

Her burde der være divisjons forskjell på pris andre veien. Men slik er det ikke.
Verden altså!

Vis vedlegg 318754

Satt på spissen – like lett som det kanskje er å la seg blende av et hipt navn som F.P.Journe og den elleville prisveksten som har vært i merkets klokker, så er det lett å la seg blende av gull og tourbillon ;)

JLC-en er ikke på nivå med F.P.Journen hva angår "håndverk" og finish. Her er det, ja, en divisjonsforskjell.

Hvis jeg kan få veie inn med det som kanskje er mer personlige betraktninger, så syns jeg Jaegeren gir vesentlig mer vibber av å være et industriprodukt, mens F.P.Journen har mer karakter. Selvtrekkende tourbillon? Huff og atter huff ;)

Så om det er flere som tenker litt som meg, så er ikke den relative prisforskjellen mellom de to klokken sånn helt på jordet. Uten at jeg skal uttale meg noe om annonseprisene.

Ærlig talt. Se på FP kontra JLC da! Ja og jeg har lest om den fantastiske urmakeren bak FP.
Men er dere klar over hvor mye 730K er !
Dette er selvfølgelig kun mine betrakninger.
Husket Havvo har inne for få år siden slet med og selge sin Bleu for rett over 200K mener jeg.

Redigert:
litt usikker på hva du mente, men jeg ville valgt chronometre bleu fra fp journe fremfor klokken fra jlc om den så kostet 100 ganger mer. sistnevnte ville jeg ikke tatt i med ildtang.

vedlagt foto er av min ildtang - fransk, fra 1700-tallet :cool:

Vis vedlegg 318758
Det er vel pga det dårlige og velfortjente dårlige rykte rundt tiden det tar for og serve klokken.