Det kan se ut som om hypen nå er over

Er det ikke ganske åpenbart i annonseteksten at dette nettopp er en spøk på vegne av invistorer som forsøker å selge poser og slikt som noe verdifult?
Jeps! Melder meg skyldig!

Var i hovedsak et sleivspark til Gullkorn fra Finn-tråden. Spark da jeg syns folk må få selge hva de vil til hvilken pris de vil. IMHO. (Forsåvidt kurant å påpeke åpenbare feil, løgner og fake).

Jaggu dukket annonsen opp her etter 10-15 min :ROFLMAO: :ROFLMAO: Sorry.

Men, Finn likte heller ikke annonsen:
IMG_7409.jpeg

For tre-fire år siden prøvde jeg å selge Kolonial.no-poser som dust-bags til din LV-veske, men den slettet også Finn.

Sånn går det når man trenger en pause på hjemmekontor;)

Ps: hvis noen vil kjøpe visittkortet så selger jeg gjerne!
Pps: [fornavn] Brekke. Sorry, så vil påpeke at du gjorde en fin jobb.


———

Og ja, klart hypen er over. Fremdeles grei fart i markedet, men ikke standard med prisøkning, må ta noen tap og ukurante objekter tar ennå lengre tid. Revenge of the nerds!
 
Tullinger finnes det overraskende mange av - halve befolkningen er tross alt dummere enn gjennomsnittet
-Dette er en glimrende anledning til å minne om den store gangen da Oddny Miljeteig (var det vel...) i lokalvalgkampen i Bergen for noen år siden uttalte at (det borgerlige) byrådet tok altfor lett på at halvparten av barna i bergensskolen ytte under gjennomsnittet...
 
Jeps! Melder meg skyldig!

Var i hovedsak et sleivspark til Gullkorn fra Finn-tråden. Spark da jeg syns folk må få selge hva de vil til hvilken pris de vil. IMHO. (Forsåvidt kurant å påpeke åpenbare feil, løgner og fake).

Jaggu dukket annonsen opp her etter 10-15 min :ROFLMAO: :ROFLMAO: Sorry.

Men, Finn likte heller ikke annonsen:
Vis vedlegg 370256
For tre-fire år siden prøvde jeg å selge Kolonial.no-poser som dust-bags til din LV-veske, men den slettet også Finn.

Sånn går det når man trenger en pause på hjemmekontor;)

Ps: hvis noen vil kjøpe visittkortet så selger jeg gjerne!
Pps: [fornavn] Brekke. Sorry, så vil påpeke at du gjorde en fin jobb.


———

Og ja, klart hypen er over. Fremdeles grei fart i markedet, men ikke standard med prisøkning, må ta noen tap og ukurante objekter tar ennå lengre tid. Revenge of the nerds!
Well played, sir! Jeg gikk 5 på!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Genta
-Dette er en glimrende anledning til å minne om den store gangen da Oddny Miljeteig (var det vel...) i lokalvalgkampen i Bergen for noen år siden uttalte at (det borgerlige) byrådet tok altfor lett på at halvparten av barna i bergensskolen ytte under gjennomsnittet...
Og da må jeg nesten få påpeke at @Edward og @OddE (på vegne av Oddny Miljeteig) sine utsagn bare er riktige dersom dummhet og hvor godt man yter i skolen er normalfordelt. Og det er jo slett ikke sikkert.
Det kan godt være vesentlig mer enn halvparten av populasjonen på den ene eller andre siden av gjennomsnittet.
#dagensNesevis :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Carrera og Jon Henrik

Jeps! Melder meg skyldig!

Var i hovedsak et sleivspark til Gullkorn fra Finn-tråden. Spark da jeg syns folk må få selge hva de vil til hvilken pris de vil. IMHO. (Forsåvidt kurant å påpeke åpenbare feil, løgner og fake).

Jaggu dukket annonsen opp her etter 10-15 min :ROFLMAO: :ROFLMAO: Sorry.

Men, Finn likte heller ikke annonsen:
Vis vedlegg 370256
For tre-fire år siden prøvde jeg å selge Kolonial.no-poser som dust-bags til din LV-veske, men den slettet også Finn.

Sånn går det når man trenger en pause på hjemmekontor;)

Ps: hvis noen vil kjøpe visittkortet så selger jeg gjerne!
Pps: [fornavn] Brekke. Sorry, så vil påpeke at du gjorde en fin jobb.


———

Og ja, klart hypen er over. Fremdeles grei fart i markedet, men ikke standard med prisøkning, må ta noen tap og ukurante objekter tar ennå lengre tid. Revenge of the nerds!
du ass! :cool:(y)
 
  • Haha
Reaksjoner: Genta
Hypen på (noen) hype klokker er over. Ser man statestikk på chrono24 på vanlige modeller er det ikke så ille kanskje. Litt avhengig av hvilket merke/modell man tilegner "hype" da.
 
Om det er riktig at hypen er over og at klokker vil bli "billig" fremover. Hvordan tror dere det vil slå ut med tanke på å kjøpe populære modeller rett fra butikk?
 
Om det er riktig at hypen er over og at klokker vil bli "billig" fremover. Hvordan tror dere det vil slå ut med tanke på å kjøpe populære modeller rett fra butikk?
Hypen ble bare bygget på at etterspørselen var plutselig mye større enn tilgjengeligheten.
Og derfra, en "handfull av heldiggriser" utnyttet muligheten for å videre selge langt over butikk prisene.
Får du å kjøpe fra butikken, får du normal pris.
Er klokken tilgjengelig for alle, skal du tappe omtrent 20% så snart du kommer ut fra butikken.
Hvorfor skulle noen kjøpe en "brukt" tilgjengelig modell til samme pris som i butikken?
 
Tenkte mer på om det er realistisk å håpe på et marked som "gamle dager", eller om etterspørselen fortsatt vil overgå tilgjengeligheten, tross dystre spådommer....
 
Tenkte mer på om det er realistisk å håpe på et marked som "gamle dager", eller om etterspørselen fortsatt vil overgå tilgjengeligheten, tross dystre spådommer....
Jeg tror fortsatt Rolex vil opprettholde sin utilgjengelighet. De står så enormt sterkt i markedet at de styrer sin egen hype. Og folk har penger nok. Det er bare spekulantene med kredittkort og de som i utgangspunktet ikke hadde råd som har falt i fra. Derav korreksjonen i markedet som vi har sett fra 2022 til nå.
Noen modeller - gjerne litt ukurrante, vil nok bli mulig å komme på liste på. De mest populære modellene tror jeg blir status quo.
At man kan gå inn i butikken å plukke med seg en sub fra hylla tror jeg dessverre ikke kommer til skje. Da hadde det skjedd allerede.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Genta
Da blir det jo ikke noen hype hvis det er nok til alle ;)
Litt som diamant markedet.
Jeg snakket om det en gang med en fyr som hadde jobbet i diamant gruvene i Sør Afrika mellom 70 og 90 tallene.
"Hvis de selger alt som kommer ut fra gruvene, vil diamant prisen på Carat falle til zirkonia høyde" sa han.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Litt som diamant markedet.
Jeg snakket om det en gang med en fyr som hadde jobbet i diamant gruvene i Sør Afrika mellom 70 og 90 tallene.
"Hvis de selger alt som kommer ut fra gruvene, vil diamant prisen på Carat falle til zirkonia høyde" sa han.
…akkurat som med kunstmarkedet:

hvis munch-museet la ut for salg hele sin samling av nær 20.000 munchtrykk så ville den generelle stykkprisen øyeblikkelig blitt svært få 1000-lapper istedenfor dagens 10-tusener, 100-tusener og millionbeløp :eek: