Det kan se ut som om hypen nå er over

Vis vedlegg 370208
Vis vedlegg 370209


Hypen er f..n ikke over! #Stian ; en helvetes pengegallopp er på vei i din retning !
Spesielt AmEX som er så eksklusivt gir en kjempefølse på byen
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Vis vedlegg 370208
Vis vedlegg 370209


Hypen er f..n ikke over! #Stian ; en helvetes pengegallopp er på vei i din retning !

stakkars stian, dette er jo stalking :mrgreen:
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og mr_frodo
Jeg mistenker at du omgås over gjennomsnittet oppegående folk og har fått selection bias. :)
Jeg kan forsikre deg om at jeg omgår et helt gjennomsnittlig tverrsnitt av befolkningen. Så jeg tilhører ingen elite som ikke ser annet enn min egen skotupp. Så noe selection bias tror jeg nok ikke er tilfelle.

However - så var jeg muligens så naiv i mitt tankesett da jeg ga den gemene hop såpass kred at jeg tok det for gitt at man har de mest kritiske sider av privatøkonomien under god kontroll før man begynner å bruke store beløp på klokker.
At det finnes noen posører med kredittkort og dårlig impulskontroll der ute er jo ikke til å unngå, men allikevel synes jeg det er litt forundrende.

Og for ordens skyld så kommer ikke jeg fra "gamle penger" eller en rik familie, snarere tvert i mot. Men sunt bondevett har jeg lært på mine førti år på kloden. Og det trodde jeg faktisk de aller fleste var til en viss grad i besittelse av.

Takk for "konstruktivt" innspill, alltid morsomt å svare ut dine hofteskudd med mine egne :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og DrDoppler
Vis vedlegg 370208
Vis vedlegg 370209


Hypen er f..n ikke over! #Stian ; en helvetes pengegallopp er på vei i din retning !

Der... Der forsvant den siste lille fliken av håp jeg hadde for menneskeheten. Ord blir fattige, selv for en nordlending med et rimelig "utvidet" vokabular.

Jesus.... Fucking... Christ....
 
Takk for "konstruktivt" innspill, alltid morsomt å svare ut dine hofteskudd med mine egne

Å - det var faktisk en helt ærlig og spontan reaksjon fra min side og ment som et kompliment. Tenkte ikke på noe elite, men gjettet på at forundringen din tydet på at du var en av dem som hovedsakelig ikke omgav deg med tullinger. Tullinger finnes det overraskende mange av - halve befolkningen er tross alt dummere enn gjennomsnittet - og utdanningsnivå og/eller karriere og/eller familiebakgrunn og/eller penger trenger ikke ha noe med saken å gjøre. Eksempelvis vet jeg at man kan få forbrukslån, til ågerrente, på 5 millioner, hvis man har høy nok inntekt og ikke har tid til å vente på å skaffe seg neste statussymbol.

Edit: "gamle penger" er det ikke så mange av i Norge. Jeg kjenner tilfeldigvis flere som "kommer fra gamle penger" som i praksis kun har arvet et etternavn, de billigste maleriene som var igjen etter at de forrige generasjonene solgte unna alt med verdi, noen ødelagte tremøbler som er altfor dyre å reparere, og en fryktelig slitsom innstilling til sosial status.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Å - det var faktisk en helt ærlig og spontan reaksjon fra min side og ment som et kompliment. Tenkte ikke på noe elite, men gjettet på at forundringen din tydet på at du var en av dem som hovedsakelig ikke omgav deg med tullinger. Tullinger finnes det overraskende mange av - halve befolkningen er tross alt dummere enn gjennomsnittet - og utdanningsnivå og/eller karriere og/eller familiebakgrunn og/eller penger trenger ikke ha noe med saken å gjøre. Eksempelvis vet jeg at man kan få forbrukslån, til ågerrente, på 5 millioner, hvis man har høy nok inntekt og ikke har tid til å vente på å skaffe seg neste statussymbol.

Edit: "gamle penger" er det ikke så mange av i Norge. Jeg kjenner tilfeldigvis flere som "kommer fra gamle penger" som i praksis kun har arvet et etternavn, de billigste maleriene som var igjen etter at de forrige generasjonene solgte unna alt med verdi, noen ødelagte tremøbler som er altfor dyre å reparere, og en fryktelig slitsom innstilling til sosial status.
Det var ikke ment som et sleivspark heller. Jeg synes det er artig å diskutere med deg.

Mitt poeng var egentlig at det sjokkerende at folk flest har glemt det grunnleggende før man begynner på luksus. Det er jo en oppskrift for katastrofe.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
@GrimReaper
Internett har dessverre skapt en hel ny generasjon av ultraposører uten sidestykke.
Når folk tar bilder av seg selv i privatjet studioreplika interiører for å imponere millioner av nyttige idioter, da er den magiske grensen allerede eksplodert når det gjelder luksusklokker paraden.
Kredittkort selskapene eier nå praksis sett de fleste Rolex som ble solgt siden 2020.
 
... eeegentlig tror jeg at det mest poseur jeg har sett på Finn må være disse pappeskene fra Hermes, Vuitton etc. De som faktisk har (altså ordentlig, ikke fore-ungene-på-vassgraut-og-nudler-i-3-måneder-og-feriere-i-telt-i-hagen-i-sommer-så-har-jeg-nok-til-en-veske) råd til disse varene kaster disse eskene, og så kommer instagrammerne og vil kjøpe det som bokstavelig talt er søppel? Ærlig talt...
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
1000014431.jpg
 
... eeegentlig tror jeg at det mest poseur jeg har sett på Finn må være disse pappeskene fra Hermes, Vuitton etc. De som faktisk har (altså ordentlig, ikke fore-ungene-på-vassgraut-og-nudler-i-3-måneder-og-feriere-i-telt-i-hagen-i-sommer-så-har-jeg-nok-til-en-veske) råd til disse varene kaster disse eskene, og så kommer instagrammerne og vil kjøpe det som bokstavelig talt er søppel? Ærlig talt...
Antyder du at Bjerkeposene mine er null verdt??
Der røyk den pensjonen....
 
... eeegentlig tror jeg at det mest poseur jeg har sett på Finn må være disse pappeskene fra Hermes, Vuitton etc. De som faktisk har (altså ordentlig, ikke fore-ungene-på-vassgraut-og-nudler-i-3-måneder-og-feriere-i-telt-i-hagen-i-sommer-så-har-jeg-nok-til-en-veske) råd til disse varene kaster disse eskene, og så kommer instagrammerne og vil kjøpe det som bokstavelig talt er søppel? Ærlig talt...
Tja, hva tenker du om at folk er sykt opptatte av klokkebokser? Er det limitert vintage Patek så forstår jeg det, er det Tudor Black Bay så forstår jeg det ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar
Tja, hva tenker du om at folk er sykt opptatte av klokkebokser? Er det limitert vintage Patek så forstår jeg det, er det Tudor Black Bay så forstår jeg det ikke.
Er folk sykt opptatt av det?
Jeg tar riktig nok vare på boksene klokkene mine blir kjøpt i, men det er jo bare for å ha et komplett sett. Kanskje jeg er en av de :D