Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Kavalan Solist Oloroso Sherry Cask og ren sherry (PX Sherry). Artig å smake disse ulike drikkene B2B.
BA4A2729-108E-4E54-B561-3C321E0BF19B.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Ardbeg Corrywreckan eller Uigedail - hvilken velges, og hvorfor? @UJU @ragamuffin @Pasop

Har ikke smakt disse side om side, så litt vanskelig å si.
Når de er sagt så husker jeg Uigedail best, og det må vel være et godt tegn.
Hvorfor?
Pga sherry-preget.
Torv og sherry passer så utrolig godt sammen etter min smak. :)

Når vi først snakker om heftig torv-preg.
Hadde forresten en side-om-side smaking med Uigedail og Octomore 6.1.
Der kom Octomore best ut for min del.
Ardbeg'en kom ut som litt umoden og "rå" i forhold.
Utrolig hvilken forskjell litt kvalitetslagring kan gjøre selv med en relativt ung whisky.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Preacher
Deanston 12 nærmer seg slutten. Kjøpte denne etter å ha sett anmeldelsen til Ralfy, og må si jeg liker den veldig godt. Merkverdig kombinasjon av hissig bitterhet og runde honning-aktige toner? Jeg er ingen ekspert, så godt mulig at det jeg kaller bitterhet egentlig bør kalles noe annet. Med litt vann blandet inn blir den ihvertfall utrolig god.

Skal definitivt kjøpes inn igjen!

dstob.12yov2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr, Thore og UJU
Har fått med meg Ralfy sin dom over denne, og vurdert å kjøpe den igjen på grunn den anmeldelsen.
Men flasken med Deanston 12 jeg hadde for noen år siden var så skrekkelig dårlig at jeg sverget på å aldri mer kjøpe noe fra dette destilleriet. En lovnad man selvsagt aldri skal gjøre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
72759A5D-10C2-45D1-B49E-E4C3C82ADE71.jpeg
FC302E20-4588-49CC-B0A0-4BB05542FB60.jpeg


Har blitt mye Youtube i det siste og kom tilfeldigvis borti «Whiskey Tribe» som var både morsomt og informativt. Et par uker og mange prøveflasker senere har jeg landet på disse. Ganske forskjellige men veldige gode. Tenkte å gå for en Redbreast også, men sistnevnte kom som en tidlig bursdagsgave.... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid og Thore
Vis vedlegg 195683
Jeg har en slik, og etter hva jeg leser på interveven (man skal ta det med litt salt såklart..), er denne verdt en slump. Hvor er det enklest å avertere slikt om man vil selge? Ikke minst hvor er det lov?

Den så spennede ut. :D
Du kan sikkert høre med både The Whisky Exchange og Master of Malt.
Se her:
https://www.thewhiskyexchange.com/wanted

Ellers ville jeg kanskje tatt den med til UK og satset på en auksjon der hvis du likevel er på tur engang.
Litt større publikum som vet å sette pris på denslags.