Den store sykkeltråden

Jeg er bergenser så ingen ting å beklage det :)

I dag fikk sykkelen vårstellet :) Og etter en liten tur så merker jeg godt når jeg sitter meg ned at det er noen mnd siden sist jeg har hatt et sykkelsete under baken. Heldigvis er det bare vondt den første uken :)
 
Joakim: Rittet går i Fredrikstad. Det er det store vårslippet for de landfaste norske syklister. Over 60 relativt flate kilometer er det full guffe fra start til mål. Mange kjemper om å komme først inn i rittets tøffeste bakke som kommer etter 10-15 km. Rittet kjennetegnes av en del hendelser/velt da det er mange som er ute etter å markere hvor mye de har trent gjennom vinteren ;) Det pleier også å være forholdsvis mange Norgescupsyklister på start til et vanlig turritt å være.
 
Joakim: Rittet går i Fredrikstad. Det er det store vårslippet for de landfaste norske syklister. Over 60 relativt flate kilometer er det full guffe fra start til mål. Mange kjemper om å komme først inn i rittets tøffeste bakke som kommer etter 10-15 km. Rittet kjennetegnes av en del hendelser/velt da det er mange som er ute etter å markere hvor mye de har trent gjennom vinteren ;) Det pleier også å være forholdsvis mange Norgescupsyklister på start til et vanlig turritt å være.


Lykke til!
 
Om noen av dere skulle være lysten på en ubrukt blå Rapha gentleman's cap i str L så si i fra. Jeg har desverre litt for stort hode :mad:
 
Inspired by British sartorial heritage, the Rapha Gentleman’s Cap is designed for the urban riding dandy. :cool: :p
 
Hehe der ser du, det er ikke noe tull.

Men alt av raphas pompøsitet til side så er det en pen cap av høy kvalitet.
Jeg tenker at 200kr hadde vært fint å få for den.

Jeg kan jo linke til den så kan dere se de fine bilene :D

http://www.rapha.cc/gentlemans-cap-1

(og ja jeg vet at det finnes en egen salgsdel for slikt)
 
Cyclocross

Ettersom sykkelinteressen har tatt seg opp vurderer jeg å la hybriden bli pubsykkel og kjøpe meg en brukbar
landeveissykkel. En fullblods racer som tåler de lokale veiene vil bli uforholdsmessig dyr, så jeg tenkte på en cyclocrossmodell av et eller annet slag.

Utvalget er stort. Det ser ut til å være flere syklister med peiling her, er det noen som har erfaring med slike sykler og kan anbefale et bra merke/modell? Pris rundt 10K. Maksimalt 12. I ytterste nødsfall 15.
 
Nå vet jeg ikke så mye om cyclocross sykler, men forstår det slik at de er noe dyrere enn 'tilsvarende' racer. Evt så er det såpass begrenset utvalg at de aller rimeligeste ikke er å se. I alle fall på Oslo Sportslager og BoAs sykler ligger de (få) modellene de har fra 14k og oppover.

Det er grus du ser for deg å sykle mye på? Jeg holder til på Vestlandet - og vil definitivt ikke skryte av asfaltstandarden mange steder. Likevel duger en vanlig racer som bare juling. Så kanskje det ikke bør avfeies sånn med en gang? I alle fall har du mye mer å velge i da.
 
Cannondale har også en rimelig fin CX som vel ligger mellom 10-14k, husker ikke helt modellnavnet. Likevel, ingen tvil om at Cannondale leverer god kvalitet.

CX bør vel være ganske anvendelig i Kirkenes. Skal du ikke sykle ritt landeveisritt kan du gå for en modell med skivebremser og vips ha litt bedre bremser når det eks. er vått. Til vinteren får du jo også plass til piggdekk i høvelig romslig dimensjon.
 
Takk for tips. Kona - altså sykkelen - finner jeg ikke her til lands, og av Cannondale er det bare "SuperX" til 24K som ikke er utsolgt.

Denne derimot...:smile:

ColnagoCX.jpg
 
Takk for tips. Kona - altså sykkelen - finner jeg ikke her til lands, og av Cannondale er det bare "SuperX" til 24K som ikke er utsolgt.
]

Kona kan skaffes i Norge! Prøv en av disse:

Name RA SPORT AS
Address KARENSLYST ALLE 2
OSLO - NORWAY, 214
Phone +4723233600
Country Norway

--------------------------------------------------------------------------------

Name INTERSPORT KONGSBERG
Address STORGATA 14
KONGSBERG, 3611
Phone +4732 731155
Country Norway

--------------------------------------------------------------------------------

Name Sykkel Per
Address Heggedalsvegen 3
Stange, 2335
Phone 91346622
Country Norway
--------------------------------------------------------------------------------


Name Bikes and Boards
Address THORVALD MEYERS GATE 45
OSLO - NORWAY, 555
Phone +4723 23 03 40
Country Norway

--------------------------------------------------------------------------------


Name PEDALEN SYKKELVERKSTED
Address ST OLAVS GATE 2
FREDRIKSTAD, 1606
Phone +4769 02266
Country Norway

God tur!! ;)