Den store sykkeltråden

Noen sykkelritt er vakrere enn andre.

pUQPTkGUfhSVmoBIAdvAsQ8nvF4R3_FprFZdjjvFZXRQ.jpg


GKgqxdhIm0ff8619-juOVAlwjtZBQe8mSu_GTLwBG1gw.jpg


Bare synd jeg ikke klarte mer enn 2.plass :)
 
Du går sikkert helt til topps i neste ritt dersom du hekter av håndveska og blomsterkurven...:D
 
Takk for tipset, men sykkel er allerede bestilt. Nå skal det hardtrenes....:)

Fuji2012.jpg

Grattis! Hvilken modell er dette, ser ikke noen som ligner helt på birk.no.

Ser etter en pendle/asfalt/litt grus/Oslo by - sykkel jeg også, og er litt fristet av disse Cyclocrossgreiene. Har prøvd fortvilet å få tatt en kikk på Cannondale CAADX 105 hos Anton Sport, men det er visst bare Sykkeldelisk som har den (og du sa vel tidligere her at de er utsolgt). Anton prøver i stedet å pushe en Gekko hybrid som er kraftig nedsatt.

Noen av dere syklister som har noen synspunkter på denne sykkelen, kontra de Cyclocrossmodellene som tidligere har vært oppe i tråden? Fart på asfalt er pri foran grus og markaegenskaper, manøvrerbarhet med feks barnetilhenger er nødvendig.
 
Noen som sykler noe annet enn landevei her?

Prøvde meg litt på litt av området nord for Vassfaret tidligere i uken.

På onsdag syklet jeg et liten tur til Høgdefjell i Sør Aurdal. Ganske bra over tregrensa, men litt for mange myrområder for at det når helt opp til Skeikampen-nivå for eks.. Området skal uansett sjekkes nærmere, med området ned mot Manfjellet.

Nedi myrområdene på vei mot fjellet. Dette var den eneste lille stisnutten som var tørr. Ellers bestod det i myr og meget teknisk sti full av røtter og gjørme
L1020710.jpg


Toppen. Utsikt sørover mot Vassfaret. Nesten 360 dagers vid utsikt her på en god dag.
L1020711.jpg


Stien videre østover. Litt for mye myr til at det var helt konge.
L1020715.jpg


På vei ned i skogsterrenget.
L1020718.jpg


L1020717.jpg
 
Jeg syklet mye utfor/freeride før. Solgte sykkelen til fordel for kamerautstyr og klokker. Det nærmeste jeg kommer den type sykling nå til dags er live-streamen fra verdenscupen på freecaster og ymse turer til Hafjell med lånt sykkel :)
 
Fine bilder og fin sykkel! Tøft å kjøre pinn stivt selv om stien ser grei ut.

Har selv gått i en utfor-, sti- og landeveissyklus siste uken. Herlig med ferie og endelig tid til å sykle så mye jeg vil!
 
For alle sykkelinteresserte: Nyt Danny Hart utklasse verdenseliten i en sinssykt bratt og teknisk krevende VM-løype. Å kjøre så fort med en slikt flyt på ålesleip gjørme i pøsregn er bare vakkert å se på, og whipen på slutten er så drøy at det gir frysninger. Det er nesten så en blir rørt :D

At NRK sendte dette er en positiv overraskelse, en trend jeg håper de følger opp. Våre egne håp krasjet dessverre i gjørmehelvetet, men Zakka la inn et respektabelt run. De norske kommentatorene gikk som forventet på valium, men de britiske i klippet under innfrir til gangs. Minner meg om da jeg så motoGP i gamle dager med engelske kommentarer. De holdt på å stryke med i studio hver gang...

http://www.youtube.com/watch?v=zCMQPzKcFqs
 
Jeg betalte på Freecaster for å få det livestreamet i stuen. Rob Warner er den beste kommentatoren i noen som helst sport!
 
Skjønner ikke at de tør! :)

Gøy at et klubbmedlem representerte Norge i VM.

Nå gleder jeg meg bare til å reise ned til København og se på Thor og Edvald i aksjon..! Blir gøy.
 
første "skikkelige" sykkeltur

Har småtrent litt på den nye sykkelen min alene, men for første gang så hang jeg meg på en kollega fra jobb. Desverre er han passe godt trent (birken på 3,5 timer) så jeg regnet med at dette kom til å bli passe flaut.

Men men, alle må begynne en plass. Formen kommer sakta men sikkert, samtidig som vekta er på vei ned.

Link til iMapMyRide som viser traseen. Kul app.

her


PS. måtte pakke inn Iphonen grunnet regn så tidene er bruttotider. viser over 2timer, men selve turen var ca 1t 55min.
 
Ny sykkel :)

DSC00144.jpg


Kjekt med en litt mer vedlikholdsfri sykkel en den jeg har fra før, og ikke minst utrolig kjekt med store felger og smale dekk.
 
Trek Gritty med Brooks sete? Fin kombo!

Jeg har veldig lyst på en Pashley Clubman, men 995 pund for en stålsykkel med singlespeed er ikke helt økonomisk forsvarlig.
 
For alle sykkelinteresserte: Nyt Danny Hart utklasse verdenseliten i en sinssykt bratt og teknisk krevende VM-løype. Å kjøre så fort med en slikt flyt på ålesleip gjørme i pøsregn er bare vakkert å se på, og whipen på slutten er så drøy at det gir frysninger.

Takk for den linken, det var en vanvittig sykkeltur!

"Ohmygodelevenpointsixsec...What the hell??!!" Topp kommentering! :D
 
Trek Gritty med Brooks sete? Fin kombo!

Jeg har veldig lyst på en Pashley Clubman, men 995 pund for en stålsykkel med singlespeed er ikke helt økonomisk forsvarlig.

Takk for det:) Og ja du har rett i modell, har også satt på brooks håndtak og byttet pedaler(plastpedaler er ikke så stas).

Har også lyst på en Pashley (og diverse andre merker for den saks skyld) Grittyen var den første jeg følte var rimelig nok mtp mangel av utstyr. Bortsett fra en del problemer med kranken så er jeg kjempefornøyd!