Dagens klokke

Herlige forhold på fjellet! Årets beste!?

970e4e6f.jpg
 
Du er en heldig mann UJU, den dagen samboern min kommer hjem med en sånn vanker det ring på lanken.

Jeg er godt inn i en Panerai periode, så ufattelig fornøyd med min første Panerai. Helt sikkert ikke den siste heller.

09042011099.jpg
 
To klokker i posten etter garantiservice og fire andre hos urmaker for diverse arbeid, så det er ikke mange igjen å velge på i boksen. Men hva gjør vel det når det er sol i Bergen og den titter inn vinduet og glinser i denne primitive stålklumpen?

Har brukt dagen til sykkelprepping, så nå bærer det opp i skogen for å teste. Må kjappe meg nå så jeg rekker staddaen og Branns etter all sannsynlighet første smell i år. Eller....?

L1000360.jpg
 
f0c65143.jpg


Har hett lenken på noen dager, men må si forandring fryder :)
Seiko SNZH55 "5 Fathoms" på autentisk MOD "Admiralty Grey" G10/NATO fra Tidssonen Webshop :)



Legger også ved et bilde fra fredag:

d6628131.jpg


En stor takk til Urmakermester Erik Ødegaard i Sarpsborg, som inviterte meg til å ta en indre kikk på min Girard-Perregaux som er inne til reparasjon. Urmakermester Ødegaard er etter min kjennskap norges eneste seritifiserte Girard-Perregaux servicesenter, så klokken er i meget trygge hender og forhåpentligvis snarlig tilbake på håndleddet mitt :)

I in-house verket som sitter i GP ww.tc'en, er rotoren festet med to skruer som i følge Ødegaard er de minste eller en av de minste man kan finne i denne typen urverk. Størrelsen er helt vanvittig, og først under mikroskop er det mulig å se at dette er en velfabrikert skrue (til og med med polert skruehode!) og ikke et bare en liten bit jernspon. Å få se dette IRL gir helt klart et helt annet perspektiv på det arbeidet og håndverket som ligger bak både fabrikering av deler og produksjon av slike ur.
 
Ikke så bra vær i Trønderlag nå om dagen:)

soldatur+003+resize.jpg

soldatur+004+resize.jpg


Et soldat ur skaffet tilveie fra Japan. Skulle likt å vite hva det hadde vært med på.
 
Nyyyyydelig vær og jobb på sjøen i dag, sammen med Marathon

2011-04-09135516.jpg


Nå blir det kveldskos sammen med "smurfen" :D

2011-04-09163711.jpg
 
Etter å ha inspisert tyske torpedoer (desarmerte selvsagt) fra 2. verdenskrig på en mini ubåt under dagens vrakdykk, så er det godt å komme hjem å ta en decopils med Suben :)

5602886085_7950d8c708_z.jpg
 
Denne var på armen min i dag. Mest for å ta et bilde, som dere ser er det 5 dager siden sist den var i bruk. Den gjør seg best i sol !

wristym.jpg
 
Startet med en gammel quarts på armen i dag grunnet båtpuss. Så Hamilton på armen og Vostok i lomma på vei til urmaker. Så vostok på ny rem på vei tilbake mens Hamilton ble igjen for å få fikset en liten bug.

Sittet nå ute med en pils og plukker fra hverandre et quartsverk for å se hva som er inni.

3554157f.jpg