Dagens klokke

Vårdag!

Vårtemperatur på Sola (Stavanger) i dag! Blikkstille vann og sol! Bildet er tatt på Ytraberget hvor Harald Hårfagre fullførte samlingen av Norge til ett rike ved Slaget i Hafrsfjord! Ikke værst!;)

Seiko SKX007 på grå Nato


Kles og klokkebytte senere på dagen i anledning familiemiddag på Hummeren Hotell på Tananger. Syntes en marineblå blazer passet bra sammen med Seiko SKX031. Deretter var det rett til flyplassen og hjem til Bergen by. :p



Torje
 
På oppfordring fra div andre forumbrukere!

IMG_0468.jpg
 
Det var på tide MrK:) Gratulerer med forumets letteste klokke:p Tittet på denne hos Bjerke for rundt en tid tilbake, unik sak!

Velkommen til forumet, god start:)
 
Den der er så nydelig! Hva er veiledende pris på en sånn her i landet? Holdt på å spasere ut fra en urforretning på Gatwick med en sånn en i februar, til noe sånt som 9000kr. Er ikke det en grei pris da?

Så ikke denne før i dag, Semmern. 9k er absolutt en god pris. Koster veiledende ca 14k her hjemme. Minus litt rabatter er det mulig å få de for 12-13k, så vidt meg bekjent.
Uret er helt nydelig. Designet er 100% tro mot originalen og verket er en topp justert 2824.
Uret går glatt innen for cosc standard, etter min erfaring!

Løp & kjøp!:D
 
Mitt bidrag til tråden en noe treg dag på kontoret...
Comex 5514 fra 73/74

AN77s.jpg

En sjelden sak du har der! :eek:

Er skiven blitt byttet ut ved service, eller er det lyset som spiller oss et puss her?
HE-ventilen, er den skadet siden den stikker litt ut, eller det det lyset som spiller oss et puss der og?

Nydelig patina!
 
En sjelden sak du har der! :eek:

Er skiven blitt byttet ut ved service, eller er det lyset som spiller oss et puss her?
HE-ventilen, er den skadet siden den stikker litt ut, eller det det lyset som spiller oss et puss der og?

Nydelig patina!

:p
Skiven er ikke byttet, den kom ikke med Comex logo.
Ringen og glasset er imidlertid byttet (Bjerke gjorde en del ting på eget initiativ jeg overhodet ikke ba om) Har imidlertid orginal glasset og ringen som jeg sterkt vurderer å få på igjen. Hva gjelder ventilen står den ikke mer en tja 0.5mm ut...vet ikke om dette er som det skal være eller ikke. Klokken har jeg brukt hver dag i snart 20 år fra ca 18 års alderen og den har vært med på mye fra ungdommelig fest og all mulig sport så at det ventilen står bittelitte granne ut kan godt kommer fra flittig bruk (les:skade...)

Jeg skal legge ut flere bilder soon.

K
 
:p
Skiven er ikke byttet, den kom ikke med Comex logo.
Ringen og glasset er imidlertid byttet (Bjerke gjorde en del ting på eget initiativ jeg overhodet ikke ba om) Har imidlertid orginal glasset og ringen som jeg sterkt vurderer å få på igjen. Hva gjelder ventilen står den ikke mer en tja 0.5mm ut...vet ikke om dette er som det skal være eller ikke. Klokken har jeg brukt hver dag i snart 20 år fra ca 18 års alderen og den har vært med på mye fra ungdommelig fest og all mulig sport så at det ventilen står bittelitte granne ut kan godt kommer fra flittig bruk (les:skade...)

Jeg skal legge ut flere bilder soon.

K

Det er så flott å høre at klokkene blir brukt :)
 
platon: Hadde vært kjekt om du hadde skrevet en review. 20 års-bruk av en COMEX er ikke akkurat hverdagskost her inne. Masse bilder er påkrevd ;)

Gjerne skriv litt om samarbeidet mellom Rolex og Comex også :)