Den store Rolex Explorer-tråden

Her er det god blanding av motoroverhalinger, dykking, fylletur til Laganos, fjellturer og generelt mye morro. Denne blir med på alt som jeg ikke vil ha på meg noe som er vanskelig å erstatte. Det er bare en klokke, den kan fikses om det skjer noe ;)
Dette er jo generelt for 9 av 10 ur som finnes her inne, og det varmer å se at noen ‘tør’ å bruke de slik Rolex bør brukes.
 
Dette er jo generelt for 9 av 10 ur som finnes her inne, og det varmer å se at noen ‘tør’ å bruke de slik Rolex bør brukes.
Sant, min grense går der man ødelegger orginaliteten ved å bytte skive, visere etc... polaren blir ikke brukt like hardt ;) Eller JLC reverso.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
I hyggelig selskap.
20190127_173420.jpg

Ref 1016
 
Spørsmål fra en som har vurdert en Explorer I oftere og oftere det siste året - er det noen på Sunnmøre (Jeg holder til på Hareid, så la oss si et sted mellom Ålesund og Ørsta/Volda/Fosnavåg et sted) som har en 36mm Explorer I som man kunne få tatt en liten titt på?

Saken er at jeg heller mest mot en 36mm (En (1)14270 - 1016 blir litt råflott, dessuten liker jeg timemarkørene på de nyere modellene bedre, må jeg innrømme...), men ville gjerne sett en på håndleddet først, bare i tilfelle jeg skulle synes det var for snaut.

(Jeg er to meter høy og omkretsen om håndleddet er like under 20cm - men jeg trives best med ur i moderat størrelse, det største jeg eier er en 42mm PO...)

...jeg kan tilogmed ta med klokkeboksen, så kan vi ha et mini-GTG. :)

Noen?