Den store Rolex Explorer-tråden

5ABBC100-BD67-4A2C-8625-360AFC72B126.jpeg

IMHO en pen duo.
 
I påvente av prosjektet mitt rundt Jubilee lenke, fant jeg en ekte "true Bond" reim. Her er det ikke snakk om noen NATO, men modell US Army.
Her har produsenten gjort seg flid, og alle sømmer er sydd og spennen er 60 talls. Morro. Hadde man bare hatt også eid en 6538...
20180215_185435.jpg

20180215_185534.jpg
 
Hei. Jeg lurer på hva dere tenker om kjøp av en eldre Explorer 14270 36mm? Alle råd og spørsmål tas i mot med takk:) Det er viktig for meg at klokken kan brukes hverdag. For eksempel så ser jeg at selger ikke nevner noe om 10 ATM? 1996 er jo en stund siden, vil det by på utfordringer med tanke på robusthet?

https://www.chrono24.no/rolex/explorer-1-14270-black-dial-t25-with-mint-condition--id6834311.htm

Anders
Du behöver absolut inte vara orolig att en trycktestad 14270 med service inte håller mått och klar för action. Klart att om man vill gå in på djupet om caliber 3000 urverket så klart att nästa generationer 3130/3132 är mer solida på pappret. Sedan hur klockan du länkar till är ok eller inte har jag ingen mening om dock har jag läst att igenom åren att säljaren skall vara ok. Har svårt och tro han säljer den utan att trycktesta klockan, men enklast är att fråga.
 
Du behöver absolut inte vara orolig att en trycktestad 14270 med service inte håller mått och klar för action. Klart att om man vill gå in på djupet om caliber 3000 urverket så klart att nästa generationer 3130/3132 är mer solida på pappret. Sedan hur klockan du länkar till är ok eller inte har jag ingen mening om dock har jag läst att igenom åren att säljaren skall vara ok. Har svårt och tro han säljer den utan att trycktesta klockan, men enklast är att fråga.

Takk for at du tar deg tiden :) Ja du har nok rett i det, jeg er ikke veldig godt kunnskap om de ulke urverkene i de ulike modellene. Nå har jeg noe å tenke på.
 
IT'S BACK!
På fredag fikk jeg endelig åpnet min etterlengtede Explorer igjen. Den ble kjøpt av meg fra Urmaker Jørgensen i aug. 2016. Deretter solgt i juli 2017 til et forummedlem, han solgte den videre til enda et forummedlem noen mnd. etterpå, deretter ble den solgt på finn.no rundt juletider 2017. Jeg klarte å spore opp nåværende eier i Mandal for et par uker siden og vi gjorde en deal (dyrt for meg, men verdt det). Han var en GG, og sendte klokken med alt tilbehør før helgen.
Klokken betyr mye for meg da det er min første helt nye Rolex jeg kjøpte, samt datoen i garantikortet samsvarer med en viktig dato for meg og min sønn. I'm happy!
IMG_1214.JPG
 
Er den svarte skiven til 216570 matt eller glossy? Jeg syntes den ser alt fra matt/grå ut til helsvart gloss på forskjellige bildero_O