Den store Rolex Explorer-tråden

3FDF5A7A-3A37-42CB-AAE9-30C3CA8B5A5D.jpeg
 
Hupp. Har lenge tenkt at Sub er det jeg antagelig har mest lyst på til 40-års dagen senere i år, men finner at jeg mer og mer trekkes mot Explorer I (39mm). Er det lange ventelister også på denne? :)
Snakket Jørgensen i Tromsø for ca. 1 mnd siden og da var det mange mnd venteliste på Explorer 1 39mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Hupp. Har lenge tenkt at Sub er det jeg antagelig har mest lyst på til 40-års dagen senere i år, men finner at jeg mer og mer trekkes mot Explorer I (39mm). Er det lange ventelister også på denne? :)

Er nok ikke like rift om denne modellen som sub. Kan ha flaks at noen har den inne. Stikk innom eller ring og sett deg på venteliste hos flere forhandlere. (Helst det første, tipper de får bøttevis med epost om å sette seg på ventelister på alle Rolex sportsmodeller).
Ellers er det en modell som ofte dukker opp på bruktmarkedet, også nesten ny og lite brukt, til ca 50-52k.
Det enkle er ofte det beste, og dette er en undervurdert modell. Går til absolutt alt. :)
Kjør på! :)
 
Noen som aner om det er noen urmaker på Østlandet som har Explorer 39mm inne? Eller tilogmed et hyggelig medlem som kan tenke seg å ta en klokkekaffe en dag i Oslo sentrum :) Jeg tror dette er 40-års-presangen min men kan jo ikke være sikker før jeg faktisk har prøvd den på lanken. Det nærmeste jeg kom i oslo var å kjenne på Oyster Perpetual, den er jo i samme nabolag iallfall... :)
 
Noen som aner om det er noen urmaker på Østlandet som har Explorer 39mm inne? Eller tilogmed et hyggelig medlem som kan tenke seg å ta en klokkekaffe en dag i Oslo sentrum :) Jeg tror dette er 40-års-presangen min men kan jo ikke være sikker før jeg faktisk har prøvd den på lanken. Det nærmeste jeg kom i oslo var å kjenne på Oyster Perpetual, den er jo i samme nabolag iallfall... :)

Var innom Bjerke i Karl Johan i dag, kunne ikke se at de hadde den der, men du kan få prøve min om du vil
 
Hei @Blodstrupmoen

Du trenger 502 endlinks (hvis du ha lug-holes ). Deretter er det bare å finne en Datejust Jubilee ref 62510 lenke. Det finnes og Jubilee til GMT men disse ligger høyt i pris.

Det er noen begrensninger med 62510. Original baretten 2.0mm blir for kraftig. Men TS sine 2.0mm passer med litt "coaching".

Selvfølgelig helt inhabil, men Jubilee er som skapt for Explorer II :D
 
@Blodstrupmoen da trenger du 502T endlinks. Disse har utfresing på innsiden slik at du har tilgang til barettene.

Det skal gå selv om Jubileen er til en 36mm kasse. Dog er det noen som hevder at 1.8mm baretter er maks for disse lenkene. Men som sagt, litt press så går 2.0mm. Det er endlinks-en som er krukset. Jeg har prøvd! ;)