Den store Rolex Explorer-tråden

Ski i Bergen (!) i midten av april. Ka gir du meg? Totland over Grindåsen til Frotveit og retur.

IMG_7168.jpg
 
Er så smått på jakt etter en 16570. De bruker forsvinne ganske kjapt nårt de først dukker opp for salg. Har fulgt med på den her en stund: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116540330
Den er ikke blitt solgt. Er det noe jeg har oversett her? Ser jo ut som en fin klokke, med boks og brev fra Bjerke.
Synes 45k uten lenke er dyrt. Får vel se tilbake på den påstanden med et sukk om to år.

Solgte en kompis sin 16570 head only (servet 2015, uoriginal lenke fulgte med) i februar 2017 til rundt 30k. Mye interesse, men ingen intens budrunde til tross for at det ikke var mange andre 16570 tilgjengelig på brukten. 50% prisøkning på ett år virker drøyt, selv om Explorer II 40mm har vært litt treig til å henge med i den generelle prisøkningen til sportsmodellene fra Rolex tidligere.
 
Jeg kjøpte en 16570 med annen type lenke - GMT - for 38K for snart 1,5 år siden. Her bør det være rom for prisreduksjon @seikoskar En brukt original lenke er fort 10K. Et annet viktig moment er når siste service ble utført!
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar
Er så smått på jakt etter en 16570. De bruker forsvinne ganske kjapt nårt de først dukker opp for salg. Har fulgt med på den her en stund: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116540330
Den er ikke blitt solgt. Er det noe jeg har oversett her? Ser jo ut som en fin klokke, med boks og brev fra Bjerke.
Swiss made skive med full lume (og lik) på skive og visere? Her lå vel skive og visere være byttet. Det trekker jo ned.
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar
Begynner å nærme meg kjøp av en 16570 Polar nå, men det står mellom to.

-En fullstendig komplett og svært velholdt 2001 (SEL&lugholes) til 47k eller
-En 1994 modell med sertifikat. Polert og slitte tall i bezel, men ok stand til 37k

Hva hadde dere gått for?

Tanken er ikke å flippe den videre, men å bruke/ha i mitt eie en lang stund.
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Begynner å nærme meg kjøp av en 16570 Polar nå, men det står mellom to.

-En fullstendig komplett og svært velholdt 2001 (SEL&lugholes) til 47k eller
-En 1994 modell med sertifikat. Polert og slitte tall i bezel, men ok stand til 37k

Hva hadde dere gått for?

Tanken er ikke å flippe den videre, men å bruke/ha i mitt eie en lang stund.
Komplett og velholdt!
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj og Olako