Den store microbrand-tråden

Hamtun Kraken H2
05635FF3-16D6-43CB-BB1B-F8142999C561.jpeg


Diameter: 41mm
Lug-to-lug: 48mm
Lug width: 22mm
Strap type: Titanium bracelet with scratch-resistant treatment
Movement: NH35a automatic
Crystal: Sapphire with internal anti-reflective coating
Lume: BGW9 Super-LumiNova
Case: Titanium with scratch-resistant treatment
 
Redigert:
Vis vedlegg 261172
Hva tenker folk om Smiths? New in
Smiths er kult om du kjøpte den for at det er en Smiths, men ikke om den er kjøpt for å ligne en Explorer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Smokeless
Smiths er kult om du kjøpte den for at det er en Smiths, men ikke om den er kjøpt for å ligne en Explorer.

Jepp, kjenner godt til historien
 
Min eneste fra ett microbrand.
Spinnaker Overboard 5023 tror jeg.
46mm bezel.
Seiko superluminova.
Nh38 urverk.
56mm lug-lug.
19mm tykk.
22mm silikonreim som går ut helt til 28mm.
1000m wr(ikke iso).

Liker den, men ligger på finn.no pga den vil bli lite brukt. beholder ofte det som ikke selger innen få uker.

Vurderer zelos ett eller anna neste år.digger skikkelig bra lume!


zegarek-meski-spinnaker-overboard-open-heart-automatic-sp-5023-0e_0.jpg


20210820_225918.jpg


20210820_230052.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Bromle og MikroKrone
brellum4.jpg

Brellum12.jpg




Brellum faller vel under kategorien microbrand? De produserer kun 299 klokker hvert år. De bruker for det meste 7750 og 7751 verkene. Mest det første. Men har også noen med in-house kaliber, og en linje med 7750 med powerreserve. De fleste klokkene kommer COSC sertifisert, og jeg er veldig fornøyd med min Duobox Gold, som er en ganske pen og usporty kronograf.
 
Vis vedlegg 262044
Vis vedlegg 262047



Brellum faller vel under kategorien microbrand? De produserer kun 299 klokker hvert år. De bruker for det meste 7750 og 7751 verkene. Mest det første. Men har også noen med in-house kaliber, og en linje med 7750 med powerreserve. De fleste klokkene kommer COSC sertifisert, og jeg er veldig fornøyd med min Duobox Gold, som er en ganske pen og usporty kronograf.


"While this movement has been designated with the perpetually tricky term “in-house” by Muller, the watch actually uses the technical design of a Technotime 718 caliber as the base."

 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Noen som har erfaring med Feynman Timekeepers? Litt appellerende design på enkelte modeller, men usikker ellers
 
«Luna Dude» klokken som skulle være en vostok, «ordsspill» på scuba dude er død. Hele prosjektet ble dratt rundt i ring av meranom - verkstedet som skulle sette sammen klokken. Den er nå gjenfødt som en «norsk» klokke, men fra Micromilspec. Den ser unektelig kul ut, men til 900euro…?
EC43690F-3A06-451F-A9F4-48BFB2F7EEAC.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Velger igjen å gi Zelos skryten merket fortjener, nå er kronografen rett rundt hjørnet. Utrolig kult at Tang har valgt å gå for både en aventurine skive og en LE Spitfire skive som kommer fra et aluminiumspanel på et Mark IX Spitfire fly
«It was removed from the aircraft during restoration work and lightly sanded to remove any corrosion. It still features marks and scratches from the original material.» Dette er rått!

048497F6-E6A2-4DEF-A4C5-329B96D77A13.jpeg
7A345644-DBDA-4423-8737-C03FF53B816D.jpeg

Synes også den nye lenken ser fin ut og håper den viser seg på den kommende Spearfish modellen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn



Ser fin ut på bilder, men når jeg så den på video daffet interessen raskt av. Synes profilen av kassa er rar og 50m wr er en smule lavt for min del.
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Nettopp bestilt: Islander 38mm diver. Basically en "super-SKX".

Savner gode gamle SKX013. Det var en spesielt god, rimelig og velproporsjonert diver for oss med tynne håndledd. Helt konge på Nato-remmer!

Men SKX-linja hadde ganske utdatert urverk og er uansett ute av produksjon med stigende brukt-priser. Seiko er samtidig i ferd med å flytte prisene sine mer upmarket, og den nye Seiko 5-linja... tja jeg vet ikke helt. De har ikke engang skrukroner. What to do?

Jo da kommer Islander inn og fyller tomrommet i markedet: basically en ferdig toppmoddet skx (hacking og håndtrekkbart urverk, safirglass, decent lenke, lumed keramisk bezel etc)... til 299 USD. Kassa er identisk med SKX så Strapcode-lenker, diverse mods etc passer også hvis man bestemmer seg for å tweake videre likevel.


Omtale av skx007-"varianten" i modellserien:


Gleder meg :)
 
Redigert:
Nettopp bestilt: Islander 38mm diver. Basically en "super-SKX".

Savner gode gamle SKX013. Det var en spesielt god, rimelig og velproporsjonert diver for oss med tynne håndledd. Helt konge på Nato-remmer!

Men SKX-linja hadde ganske utdatert urverk og er uansett ute av produksjon med stigende brukt-priser. Seiko er samtidig i ferd med å flytte prisene sine mer upmarket, og den nye Seiko 5-linja... tja jeg vet ikke helt. De har ikke engang skrukroner. What to do?

Jo da kommer Islander inn og fyller tomrommet i markedet: basically en ferdig toppmoddet skx (hacking og håndtrekkbart urverk, safirglass, decent lenke, lumed keramisk bezel etc)... til 299 USD. Kassa er identisk med SKX så Strapcode-lenker, diverse mods etc passer også hvis man bestemmer seg for å tweake videre likevel.


Omtale av skx007-"varianten" i modellserien:


Gleder meg :)

Followup: https://www.tidssonen.no/forum/thre...ig-dykkerklokke-homage-islander-isl-05.66890/