Den store Certina-tråden

Nydelig! Men kan noen fortelle dem at vi trenger en 38-40mm-versjon!?

+1
F9D83F6D-22F5-4603-A71A-C682FBAA0E23.jpeg
 
Denne gangen er størrelsen tro til originalen den var 43mm og 48mm lugg til lugg 16,5mm tykk og med 19mm reimfeste men der stopper det . Den finnes jo ikke lik originalen i det hele tatt alt er feil og hvorfor ikke bruke et normalt ETA 2824-2 verk det Powermatic 80 greiene er rett og slett i følge min urmaker tragiske greier . Men sånn ser en original Super PH500 ut
s-l400.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og fredskijj
Etter litt surfing på det store nettet kom jeg over noen bilder av denne rariteten . En certina EA chronograph fra 50 tallet en modell som bare ble solgt i USA med et Venus verk med splitt sekund . Er det noen som har sett en sånn eller vet mer om disse tar jeg gjerne i mot info .
ea-face01-6-1024x682.jpg
ea-box01-4-1024x682.jpg
ea-back02-1024x683.jpg
 

Bumper tråden med denne :)

Takk for fin review. Jeg har for tiden både den gamle (2018) og den nye og en ting jeg synes er en viktig (?) forbedring er beselens funksjon. Den gamle (med 60 klikk) synes jeg til tider var tung og tuklete å vri. Den nye med 120 klikk går mye lettere. Så eggkoking og pizzasteking går nå som en lek :)

En annen ting er at den nye klokka virker mindre. Jeg vet jo at de er like store, men jeg måtte ta en liten kontrollmåling.... Beselen er så vidt jeg kan se også like bred, men virker smalere pga at den er buet. I tillegg så tar den "hvite ringen" litt av skiva, slik at selve den sorte skiva som man ser er en mm eller to mindre. Alt i alt synes jeg den bærer mindre pga dette.

20200812_094630.jpg
 
Redigert:
Takk for fin review. Jeg har for tiden både den gamle (2018) og den nye og en ting jeg synes er en viktig (?) forbedring er beselens funksjon. Den gamle (med 60 klikk) synes jeg til tider var tung og tuklete å vri. Den nye med 120 klikk går mye lettere. Så eggkoking og pizzasteking går nå som en lek :)

En annen ting er at den nye klokka virker mindre. Jeg vet jo at de er like store, men jeg måtte ta en liten kontrollmåling.... Beselen er så vidt jeg kan se også like bred, men virker smalere pga at den er buet. I tillegg så tar den "hvite ringen" litt av skiva, slik at selve den sorte skiva som man ser er en mm eller to mindre. Alt i alt synes jeg den bærer mindre pga dette.

Vis vedlegg 208255

Gode observasjoner. Helt enig i at den bærer mye mindre enn forgjengeren, og jeg syns den kler det veldig godt.
 
Beklager bump av historiske proporsjoner!
nAVleUU.jpg


Kjøpte denne den 7. Oktober, nesten utelukkende på grunn av tilbudet jeg fikk av Urm. Grøtteland. Har alltid likt modellen, men den var ikke egentlig på radaren min. Det er forøvrig min første sveitser.

Jeg har brukt den hver dag siden da, og er strålende fornøyd. Sover også med den på. Holder tiden betydelig bedre enn min automatiske Seiko, men de er i forskjellige prisklasser.

Hvor kan jeg få kjøpt tøyreim til noe slikt? Jeg er veldig glad i Nato-reim, men grunnet lengden på klokka er jeg litt bekymret for at en Nato vil kunne brekke/ødelegge en stift med hvordan den strammer. Derfor vil jeg gjerne ha todelt reim med hurtigbaretter! Forøvrig helst med interessante farger og mønster. Anbefalinger? :) :)

Tar gjerne imot øvrige forslag, men det er et krav at de tåler vann, da klokken hyppig brukes i sjøen. Har en Barton Tropic-type reim også:
idtcBr1.jpg


Lenker kan også være interessante! Alle forslag mottas med takk!
 
Hvor kan jeg få kjøpt tøyreim til noe slikt? Jeg er veldig glad i Nato-reim, men grunnet lengden på klokka er jeg litt bekymret for at en Nato vil kunne brekke/ødelegge en stift med hvordan den strammer. Derfor vil jeg gjerne ha todelt reim med hurtigbaretter! Forøvrig helst med interessante farger og mønster. Anbefalinger? :) :)

Har samme klokka og er veldig fornøyd med Barton Canvas reimer til den. Har flere men synes fargen "Army green" passer best.
Angående NATO-reim har jeg brukt den som fulgte med en god del også og ikke hatt noen problemer med barettene på 16,5 cm håndledd så jeg ser ikke noe grunn til å være bekymret der.
 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick