Den store Certina-tråden

certina-ds-1-big-date-60th-anniversary-3-1.jpg


 
certina-ds-super-ph500m-02-1110x739.jpg


Nicely done!



Frisk pust fra Certina igjen, de har virkelig stått frem med noen tekniske innovasjoner og holdt seg til sin egen historie. Da tenker jeg først på relansering av PH200m og jubileumsmodellen DS1 med "big date" funksjon, eller er det også en komplikasjon!?
Varemerke historie og prising gjør dette til en absolutt må ha produkt for en glad klokke entusiast.
Dog en prosess der ekte dykkerur sertifiseres er både tid og kostnadskrevende, i tillegg til de tekniske forbedringer og innovasjoner de har kommet med siste tiden attpåtil en meget snill pris i mine ord er dette noe jeg må ha. :)

Savner litt mer teknisk dybde i artikkelen, tenker feks. på måten urverket er montert i kassen og hva de har gjort for å forbedre støt, vanntetthet, oppnåelse og selve verket. (ta i litt mer en bare på overflaten) slik du gjør med mange andre omtaler og artikler.

For å oppsummere for min del, en klokke som er laget for å tåle det aller meste, blandt de aller beste som er å forvente av en ekte "tool watch"

Takker teamet bak TS som gir meg mye bra lesing og forum glede. :)
 
Frisk pust fra Certina igjen, de har virkelig stått frem med noen tekniske innovasjoner og holdt seg til sin egen historie. Da tenker jeg først på relansering av PH200m og jubileumsmodellen DS1 med "big date" funksjon, eller er det også en komplikasjon!?
Varemerke historie og prising gjør dette til en absolutt må ha produkt for en glad klokke entusiast.
Dog en prosess der ekte dykkerur sertifiseres er både tid og kostnadskrevende, i tillegg til de tekniske forbedringer og innovasjoner de har kommet med siste tiden attpåtil en meget snill pris i mine ord er dette noe jeg må ha. :)

Savner litt mer teknisk dybde i artikkelen, tenker feks. på måten urverket er montert i kassen og hva de har gjort for å forbedre støt, vanntetthet, oppnåelse og selve verket. (ta i litt mer en bare på overflaten) slik du gjør med mange andre omtaler og artikler.

For å oppsummere for min del, en klokke som er laget for å tåle det aller meste, blandt de aller beste som er å forvente av en ekte "tool watch"

Takker teamet bak TS som gir meg mye bra lesing og forum glede. :)

Takk for tilbakemeldingen!

Veldig lite om både urverket og nøyaktig hvordan urverk etc. er festet er kommunisert på nåværende tidspunkt. Derfor har jeg heller ikke skrevet noe utdypende om det – da jeg rett og slett ikke vet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
C036.407.18.040.00_DS_PH200M_PR_BS-8651-full.jpg


Det er skikkelig gøy å følge med på Certina om dagen. Dette er griselekkert – og selv om den er "dyr for å være en Certina" har den svært gode specs for prisklassen under 10.000 kroner.

Lekker sak. Dog 10k for et ur på Nato er...ja..... 20.mm lugwidth?
 
C036.407.18.040.00_DS_PH200M_PR_BS-8651-full.jpg


Det er skikkelig gøy å følge med på Certina om dagen. Dette er griselekkert – og selv om den er "dyr for å være en Certina" har den svært gode specs for prisklassen under 10.000 kroner.

Ja, dette synes jeg var lekkert! Spent på hvordan den ser ut på lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg trodde jeg hadde sommerklokke i boks da jeg friskt handlet noen nye reimer til min SKX- tenk å ta så feil da.
Har kikket på DS PH200M en stund, og før helgen kom det en tilnærmet ubrukt en til salgs her. Var kjapp på labben, og idag kom den på postkontoret mitt.Veldig fornøyd med denne. Også er jeg veldig glad i blå lume.
888C92CA-251B-4884-B823-89A983A91ECF.jpeg