Den store budgettråden!

Med tanke på de siste bidrag i denne tråden, vil jeg selv slå et aldri så lite (les: stort) slag for Tissot.

Her snakker vi virkelig "budsjettur".
Denne vakre Tissot Visiodate 1957 Heritage er en reprodusert versjon av samme ur fra........ ja, nettopp...
Det måler 40mm og har en sliter av et ETA-verk i seg. Klassisk, moderne/retro og meget elegant.

Utsalg rundt 450 Euro.

tissot-visodate-1957-automatic-2.jpg

tissot-visodate-1957-automatic-cadran.jpg

Har veldig sansen for Orient og Seiko. Bra manufakturverk til en veldig lav pris :)

Orient FFD0F004W - Vintage til 425 $

21.png

Forøvrig en veldig fin Tissot, Moore!

Det skulle vært morsomt å fått Rolex, ALS, Certina og Hamilton til å lage et nolunde tilsvarende ur, droppe logo, og la all verdens WIS'er ta en blindtest på følelsen av kvalitet. ;)

Christopher Ward har flere fine klokker i budsjettklassen. Hva med en c20 Lido?
nonew_c20sss.jpg

$570.

Tenkte det kunne være en ide å hente denne tråden tilbake fra semi-dypet jeg. En fin tråd for oss som studerer og liker fine klokker. Men ikke har en bankkonto som skriker Rolex. Nå har jo Helson kommet med Shark diver i 40mm.

Prisen er 599 dollar eller knappe 3400 med dagens kurs. Hadde den vært tilgjengelig i bronse hadde jeg kastet meg over den :cool:

Redigert:
Synes Hamilton Khaki må nevnes i denne tråden:

HamilonKhaki1-1.jpg

Hamilton er jo en virkelig klassiker. Selv om det nå står ETA-verk i dem i dag, er de ikke noe etterligning av noe - klokkene er nesten uforandret siden krigen, da de ble produsert for amerikanske soldater. Finnishen er langt bedre enn det jeg har sett av Tissot, Certina og tilsvarende Swatchmerker i dette prisleiet. Utformingen av kassene er veldig forseggjort og linjerene. Dette er veldig mye klokke for ca 3000,-!

Tenkte det kunne være en ide å hente denne tråden tilbake fra semi-dypet jeg. En fin tråd for oss som studerer og liker fine klokker. Men ikke har en bankkonto som skriker Rolex. Nå har jo Helson kommet med Shark diver i 40mm.

Prisen er 599 dollar eller knappe 3400 med dagens kurs. Hadde den vært tilgjengelig i bronse hadde jeg kastet meg over den :cool:

Med denne i titan hadde ihvertfall jeg vært storfornøyd ( helt til tudor pelagos er innen rekkevidde:cool: )

Sendte helson en mail, kanskje de hører. Manko på dykkere i titan som ikke har brutus-størrelse imo...

Redigert:
Titan hadde vært stilig ja. Får si ifra når du får svar da. Har allerede mast om en i bronse, men fikk i svar at det ikke var noen planlagt :(

Budsjettgull.

Har ikke pløyet gjennom hele tråden enda, så dette er sikkert et velbrukt tips, men må bare fyre oppunder Kemmner Tonneau, etter at jeg kjøpte denne nok en gang i dag. fås pent brukt for ca 2500,- i Norge. Max valuta for penga. ETA 2824 2 mener jeg sitter i dette, funker supert.

Resirkulert bilde fra dagens:

20130226_164648_zpsc4521441.jpg

Redigert:
Har vel ikke kommet noen offisiell pricing på den enda, men kjenner jeg Tissot rett kjører de den rundt 10K, men er jo litt vanskelig å gjette siden den har World Timer-komplikasjon.

Etter å ha bodd ett år i Shanghai, Kina, har jeg blitt veldig interessert i alt den østlige verden har å tilby. Jeg er óg veldig glad i klokker, men dette er vel ikke kjent for å være den beste kombinasjonen! Etter jeg snublet over denne, en reissue av Seagull 1963, måtte jeg bare ha en. Rimelig, morsom og ikke en man ser for mange av på gaten

3E15D362-1984-4633-89FE-E855D68BC0B7_zpsacb4fafc.jpg

Må si jeg ble litt skuffet over denne tråden, da jeg åpnet den i håp om å finne rabattkoder på leiebil. Pokker! :cool: