Jeg har aldri vært noe fan av speedmaster, men når Omega lanserte Silver Snoopy 50 års jubileum ble jeg over middels interessert. Jeg satt meg på venteliste i 2021 i håp om å få kjøpe klokken og gi den videre til guttungen når han blir gammel nok.
Denne sommeren tok jeg turen til AD og fikk vite at de hadde mistet omega og ventelisten for snoopy var slettet.
Irritasjonen tok over fornuften og jeg startet å dypdykke i markedet for Snoopy andre steder.
Det ryktes at noen AD gir muligheten til å hoppe frem i køen om du kjøper andre omega klokker for xxx først. Jeg spurte et par store boutiques om dette uten å få noen gode svar.
Samtidig så jeg at prisene i grå markedet ikke var SÅ mye mer enn boutique pris.
Det å kjøpe en (flere) ny omega i butikk og selge videre, ville nok gitt meg et større tap enn å bare kjøpe snoopy i grå marked.
Det ryktes også at Omega vil stanse produksjonen av denne modellen, da flere butikker ikke tar imot nye ordre. Om det er tilfelle, antar jeg prisene vil øke i grå markedet snart.
Så fremfor å sitte på gjerdet og vente på en AD mulighet senere, hoppet jeg på et «tilbud» og sitter nå med en splitter ny Snoopy på hånden.

Meget fornøyd så langt!