Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Hvit Speedy er veldig flott.
Dessverre er den i største laget for meg.

Har tittet litt på en Speedmaster 38. Mulig jeg kaster inn en brannfakkel her, men virker som om denne ikke er helt «anerkjent»? På papiret ser den jo attraktiv ut med gode specs.
Hvordan synes du speedmaster bærer i forhold til Suben din? Jeg syns den føles mer som en 40-41mm

Har ingen sterke meninger om speedmaster 38 annet enn at jeg syns designet er litt off, og så er den ganske chunky til å være 38mm, men har aldri prøvd den

Hvordan synes du speedmaster bærer i forhold til Suben din? Jeg syns den føles mer som en 40-41mm

Har ingen sterke meninger om speedmaster 38 annet enn at jeg syns designet er litt off, og så er den ganske chunky til å være 38mm, men har aldri prøvd den
Der ble jeg jo litt avslørt, for jeg har avskrevet 42mm basert på nettopp 42-tallet. Det er jo en klassisk kardinalsynd. Jeg får prøve den i praksis og sammenligne med SpM 38.

• Liker
Reaksjoner: Veggur
Oi, denne var tøff! Får litt «GS-vibber», hva tenker folket?
IMG_3461.jpeg
IMG_3463.jpeg

Likte den personlig ikke. For mye blå detaljer - og 38 mm-størrelsen har aldri fungert skikkelig på Speedy

Jeg har aldri vært noe fan av speedmaster, men når Omega lanserte Silver Snoopy 50 års jubileum ble jeg over middels interessert. Jeg satt meg på venteliste i 2021 i håp om å få kjøpe klokken og gi den videre til guttungen når han blir gammel nok.
Denne sommeren tok jeg turen til AD og fikk vite at de hadde mistet omega og ventelisten for snoopy var slettet.
Irritasjonen tok over fornuften og jeg startet å dypdykke i markedet for Snoopy andre steder.

Det ryktes at noen AD gir muligheten til å hoppe frem i køen om du kjøper andre omega klokker for xxx først. Jeg spurte et par store boutiques om dette uten å få noen gode svar.
Samtidig så jeg at prisene i grå markedet ikke var SÅ mye mer enn boutique pris.
Det å kjøpe en (flere) ny omega i butikk og selge videre, ville nok gitt meg et større tap enn å bare kjøpe snoopy i grå marked.

Det ryktes også at Omega vil stanse produksjonen av denne modellen, da flere butikker ikke tar imot nye ordre. Om det er tilfelle, antar jeg prisene vil øke i grå markedet snart.
Så fremfor å sitte på gjerdet og vente på en AD mulighet senere, hoppet jeg på et «tilbud» og sitter nå med en splitter ny Snoopy på hånden.🤗
Meget fornøyd så langt!

Vedlegg

• IMG_7924.jpeg
    IMG_7924.jpeg
    84,7 KB · Visninger: 0
Noen som har erfaring med å handle Speedy Pro fra Japan via Chrono24?
Har tidligere kjøpt 3 stk nye hos urmaker Christensen og urmaker Larsen i 2015, 2017 og 2019, men alle ble solgt etter ca 1 år her på sonen. Husker jeg betalte 32K, 35K og 42K, men i dag er prisene hinsides (ja, vet at uret er betydelig oppgradert). Selv på bruktmarkedet synes jeg prisene er over det jeg ønsker å betale for en klokke som vil bli brukt sporadisk.
Historien til Speedmaster er historisk og jeg vurderer å få inn en i samlingen igjen. Vil bli brukt i rotasjon med Rolex Explorer 214270 og et par andre i samlingen.
Er mye å velge i på Chrono fra Japan og har forstått at der er ikke brukte klokker the hotteste å selge/kjøpe, så prisene er lavere og utvalget større. De er også over snittet ærlige med å beskrive tilstanden.
Jeg kan fint leve med en som ser brukt ut.
Kan få en i ok tilstand fra Japan til ca kr 35K + mva, som tilsvarer en totalpris på ca. 43-45K ferdig momset inn til landet. Det er da uten boks, men med originale papirer/kort.
Noen som har gjort tilsvarende?

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Kjøpte min Speedy fra Japan via chrono24 for ti år siden, og også flere andre klokker, aldri blitt brent. Det er mange japanske brukt- forhandlere med et tonn positive anmeldelser. Så lenge du "kjøper selgeren" så er det lite å være redd for.

• Liker
Reaksjoner: RemiWM
Hva betyr å kjøpe selgeren?, ser det er mange som råder det ved bruktkjøp, men hva innebærer det konkret?

• Liker
Reaksjoner: holmby
Hva betyr å kjøpe selgeren?, ser det er mange som råder det ved bruktkjøp, men hva innebærer det konkret?
Helt konkret innbærer det mye mas. Har et rom i kjelleren med masse tidligere brukere. Spesielt @Moore, @theplayer, @Mogens og @lyngutt er krevende. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dem etter kjøp. Hadde 100% tillit til dem før de fikk penga.

Redigert: