Den o' store Omega Speedmaster-tråden

IMG_5205.jpeg

Tenk om He-ventilen en dag enten kunne returnere til original størrelse. Eller enda bedre forsvinne. Og kunne man drømt om 40mm og? For meg fremstår dagens utgave(r) som tidenes tapte mulighet. Her siste sprell; nå med Orange central seconds.

Ooops @Jon Henrik kan du flytte dette innlegget til Seamastertråden

Heia, noen som vet om den nye Speedy lenken passer til en Speedy fra 2015? Tror det er ref. 311.30.42.30.01.005.
Det skal den gjøre, i følge denne artikkelen:

Der er to versjoner av den nye lenken, sørg for at du får den nyeste med mikrojustering.

Heia, noen som vet om den nye Speedy lenken passer til en Speedy fra 2015? Tror det er ref. 311.30.42.30.01.005.
Den passer. Det eneste er vel at lugs stikker en halv millimeter lenger ut enn endeleddene, ettersom lug to lug er omtrent en millimeter kortere på de nye modellene. Fant et bilde i arkivet av min tidligere 2005-modell på den nye lenken.

1754778173922.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Salkovic og kire
Liker lyse skiver. Har omsider kjøpt meg en Speedmaster. Etter å ha «samlet» på klokker siden 2008 var det på tide med en Speedmaster. For meg er dette den ultimate speedyen, uavhengig av pris!
Hvit Speedy er veldig flott.
Dessverre er den i største laget for meg.

Har tittet litt på en Speedmaster 38. Mulig jeg kaster inn en brannfakkel her, men virker som om denne ikke er helt «anerkjent»? På papiret ser den jo attraktiv ut med gode specs.