Den o' store Omega Speedmaster-tråden

13DD99FD-47FC-46F7-A40E-60B63AAF05F6.jpeg
 
I følge flere kilder skal Speedy Apollo 50th vises frem for verden i morgen kl 8 Swiss time.
 
Fin klokke. Blir artig å se den live, hvis den i det hele tatt kommer til et butikkvindu nær meg. Det er vel et relativt høyt opplag for en spesialutgave. De prøver kanskje å hindre opportunistiske flippere i å gjøre stor fortjeneste.

Denne teksten på Omega sine sider tyder kanskje på at caliber 3861 kommer i den vanlige Speedy Pro etterhvert:
«The new OMEGA Master Co-Axial Calibre 3861 takes the next evolutionary step for the famous Moonwatch movement.»
 
Tja, hva skal en si? Litt «så der» er mitt førsteinntrykk. Og når en begynner å snakke 90 000,- for en Speedy er den i liga med relativt voksne konkurrenter.

Kult med nytt movement, men kjenner at jeg ikke greier å bli veldig begeistret over denne, dessverre.
 
Tror jeg skal la denne synke inn de neste dagene før jeg gjør meg opp en mening. Førsteinntrykket er veldig bra.
Mange detaljer som skal studeres! DON bezel, retro lenke, 2 timemarkører på 11 plassen osv. osv.
Prisen derimot, den er drøy.
 
Jeg likte denne, jeg! Mange kule smådetaljer og ligner vel ikke på noen andre LE-modeller. Men enig i at prisen er drøy; er jo under to år siden Speedy Tuesday ble lansert for nesten halvparten. Da blir nok sistnevnte i boksen en stund til.
 
Prisen er forventet egentlig, og for hva de leverer her ikke så værst. Du finner ikke en klokke andre steder som har denne spec’en noe særlig billigere.
Personlig kommer jeg til å vente å se hva som kommer med 321 i stedet, selv om det er en stund til.
 
Penere enn en del av spekulasjonene jeg har sett, og boksen ser jo spektakulær ut for de som digger historien, men hva er greien med å ha rumpen til buzz på subdial?
 
Får jeg en stål speedy pro med safir og 3861 er jeg solgt. Bryr meg lite om den spesifikasjonsmessig ikke er lik en ekte måneklokke. Den er ikonisk nok i seg selv.

Men skal sies at jeg er særdeles fornøyd med min nyregulerte speedy pro hesalite som jeg har nå.... Men om jeg kan bruke litt ekstra penger på å oppgradere er vel alle fornøyde?
 
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg
Da har jeg latt inntrykkene av Speedy 50th synke inn noen timer og liker den mer og mer. Har også sett videoen under som viser klokken hvordan den ser ut i tilnærmet normalt lys. Men prisen gjør meg veldig usikker. Kan vel ikke regne med rabatt hos AD på denne? Regner med at AD ringer meg til uken for å betale depositum. Planen er at den skal bli en keeper da jeg har angret hver gang jeg har kvittet meg med en Speedy (2 stk.).

Speedy 50th starter ca. 19:25 ut i videoen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og frj
Sånn. Da er valget tatt!
Ville være tro mot den «originale» måneklokka og gikk til det skrittet og kjøpte en ny Speedmaster Pro hesalite i dag. Dette er da min 3. Speedy Pro på 4 år. Denne blir!
Resten av pengene får ikke Omega av meg (Apollo 50th), de får stå på sparekonto/fond.

Tok av lenken med en gang og satt på en BOB Handgemach Marino Calf padded strap for Omega deployant. Perfekt combo!
606C931D-C61A-46D0-80DA-883B3B3309E6.jpeg
ECB4763B-33EB-4A6D-AC31-0C2CFE958C6D.jpeg
7D70FCED-FEC7-44CF-9737-789D4EF6129E.jpeg
 
Noen som vet om det finnes lås til lenka , med glidejustering? Til lenka på klokka ovenfor?
R.

Ja, det er streit å sette på mikroadjust-spenna fra Planet Ocean (nøytralt omega-brandet). Snakk med din lokale AD hvis du vil ha bestilt inn deler og moddet til den claspen, eller spar penger og finn ut av det selv. Jeg fant aldri en bra fit med original claspen, så PO claspen er genial for meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: bangiman og reldor