Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Like liten (tror jeg - eller kanskje litt større? Ble usikker) den er mye lettere å trekke opp, men usikker på om det bare er pga verket eller om kronen er større. Klokken bygger også litt lavere. Kan det ha noe med det å gjøre?

Trekket på min gamle speedy drev meg godt på vei mot vanvidd. Det var virkelig irriterende hardt og ukomfortabelt - selv etter service primært pga det.Jeg er kanskje bare sart og lat - men på 3861 var plutselig trekker helt nydelig.
Men ingenting er som Pilot krona når det gjelder på comfy trekking...
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple
C5122E4B-AAE1-489A-8445-35C34A7AA020.jpeg
 
Mulig det har blitt omtalt / nevnt, men gode gud for et kvalitetsmessig løft 3861-speedyen har versus sine eldre brødre. Alt føles tightere og strammet opp. Nøyaktigheten er nå nådeløst god og jeg har ikke engang tester ny lenke. Hadde mine tvil med tanke på pris, men jeg var ikke forberedt på dette.

Om jeg beholder den vet jeg enda ikke. Jeg er lat og sur og manuelt urverk har aldri vært min venn, men selv trekket her har de jobbet vanvittig med. Det er silkesmykt og nøyaktig. Til og med chrono-pusherne har plutselig fått ny og mye bedre følelse.

Så yay, fancy stuff!

Her må jeg si meg veldig enig. Mange småting har gjort at nye 3861 (hesalite) funker bedre for meg enn den gamle.

- Nye verket virker å være mer nøyaktig.
- Den nye skiven er definitivt mørkere svart enn den gamle. Og det merkes, spesielt i sollys.
- Subdials er mer markert, i lag med tydelig step dial. Sekund-oppdelingen er endret.
- Lug-to-lug er den 1mm kortere(?) og små endringer på lugs/finish. Pittelitt tynnere kasse og grunnere pushere.
- Litt enklere å trekke pga endret krone.

Bærekomfort:
De har endret baklokket tilbake til slik det var til rundt '67 med to "trinn". Supert.
Virker også som at sjøhesten er mer flush med resten slik at den ikke gir avtrykk på armen?

Mulig det er jeg som innbiller meg noe her, men føler absolutt at den nye sitter bedre på armen. Merkelig at disse små oppdateringene skal gjøre så store utslag...

(Og så er det selvsagt ny lenke med flott "taper" og endlinks som går rett ned fra kassen, men har ikke prøvd den så mye enda.)
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid og Callahan
Interessant. Men den er tilbake på nettsiden som vanlig nå i hvert fall, så det var merkelig.
Jeg har allerede en i bestilling som jeg ikke har fått enda, og fikk da beskjed om 6-8 ukers leveringstid fra Omega sentralt.
Ja, det var rart!
Gikk bare ut i fra det siden det stod som det gjorde på siden.
Så Thune hadde en på lager da jeg la ut forrige innlegget, men den er solgt nå.
 
Det ser fint ut det ja. På slike bilder blir ofte klokka seende litt ekstra stor ut så man må kompensere litt for den effekten også. Hvis det føles riktig når du er i butikk, gjerne ved bruk av helfigur speil så skal det gå veldig fint.

Og tøff klokke! Har du vurdert Apollo 8 også? Er personlig svak for den
 
  • Liker
Reaksjoner: Magpie
Det ser fint ut det ja. På slike bilder blir ofte klokka seende litt ekstra stor ut så man må kompensere litt for den effekten også. Hvis det føles riktig når du er i butikk, gjerne ved bruk av helfigur speil så skal det gå veldig fint.

Og tøff klokke! Har du vurdert Apollo 8 også? Er personlig svak for den
Jepp, den er også veldig kul:) Men skulle jeg gått for en av de ville det blitt den sorte med rød tekst. Falt skikkelig for den.
 
  • Liker
Reaksjoner: William Lumbergh