Den o' store Omega Speedmaster-tråden

IMG_20190408_114240.jpg

Muligens hvordan Apollo 11 50th i SS/TT vil bli. Bilde (photoshoppet) lånt fra omegaforums. Pris ca 82.000,-.
upload_2019-4-8_19-15-37.jpeg

Eller:

upload_2019-4-8_19-18-14.jpeg

Fått bekreftet av Urmaker Larssen i dag at Speedy 50th i stål blir offisielt lansert i midten av mai. Bezel i gull. Urverk 3861. Antall enheter 6969. Pris 85-87.000,-. Depositum kreves ved lansering. De har en venteliste på disse. Fikk vite at jeg er først i køen hos dem.

Muligens hvordan Apollo 11 50th i SS/TT vil bli. Bilde (photoshoppet) lånt fra omegaforums. Pris ca 82.000,-.
Vis vedlegg 142101

Eller:

Vis vedlegg 142102
Hei. Den har ikke gull medaljong inni og remmen er lik den som kom på 60 årsjubileumsmodellen for et par år siden. Jeg mener å huske at trykkere, krone og visere ikke var av gull, men her kan det hende jeg husker feil.

• Liker
Reaksjoner: JonasV og RemiWM
Noen med Speedmaster Moonphase her og vil dele sine erfaringer? Synes at 44,25 mm kan virke noe stort, men med buede lugs kan den kanskje virke mindre?
Tenker da på denne i svart eller blå:
upload_2019-4-27_15-24-10.jpeg

Prøvde den på for lenge siden. Kassen er veldig tykk og krona er veldig vanskelig å dra ut. Veldig fin skive men disse andre tingene var turn-off for meg.

Noen flere som har fått med seg at prisene til Omega går opp i morgen? Prisene er allerede justert på omega sin nettside. Speedy Pro har en villedende pris på kr. 45.700,-.

Noen med Speedmaster Moonphase her og vil dele sine erfaringer? Synes at 44,25 mm kan virke noe stort, men med buede lugs kan den kanskje virke mindre?
Tenker da på denne i svart eller blå:
Vis vedlegg 144546

Jeg har Racing som er omtrent like stor. Bærer fint synes jeg. Sammenlignet med Speedy pro merker du jo at den er større (se bildet), men bærer lettere enn mange andre på samme størrelse (PO, PAM etc)
CF40E0AA-D7BA-4FA2-B767-4BE87436AE23.jpeg

Åhh, jeg kan ikke fordra villedende priser... ;)
Leste denne saken for en uke siden, ellers har jeg ikke sett så mye ståhei rundt prisoppgangen.
http://www.speedywatches.com/omega-speedmaster-price-increase-may-2019/
Er litt ståhei på omegaforums om dagen da de fleste ikke var helt klar over enda en prisoppgang. Omega hadde forrige prisoppgang i januar og en ny en nå etter 16 uker er litt drøyt. Nærmer seg 10% økning på bare 4 mnd...
Får bare håpe rabatten hos AD øker 10% også (as if...).

Noen som vet hva en lys brun skinnrem + deployment sånn ca. koster hos AD? Tenker da på 20/18 mm til Speedy.

Edit: Det heter deployant :D

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: AKH