Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Spes å kjøpe bursdagsgave til seg selv?
Det fikk jeg tydelig tilbakemelding om fra madamen, spesielt med tanke på at det var en BRUKT rem!!!:eek: Noen vil aldri forstå...

Er man er fortsatt gal dersom man er klar over handlingene? Definisjon plx!
Uansett: mobilkamera og lunsjpause.
Omegarem i haiskinn og spenne til SS'n
8DD2F13A-A2A6-4ABF-8345-EED17F0CF4EE_zps2iq3drtc.jpg
FCFDE38A-4D5C-4558-95C1-213389537762_zpst0zo7n2g.jpg

8DF38386-8969-4248-A282-4B413EA28DD1_zpsp7nizrxn.jpg

Det fikk jeg tydelig tilbakemelding om fra madamen, spesielt med tanke på at det var en BRUKT rem!!!:eek: Noen vil aldri forstå...

8DD2F13A-A2A6-4ABF-8345-EED17F0CF4EE_zps2iq3drtc.jpg
FCFDE38A-4D5C-4558-95C1-213389537762_zpst0zo7n2g.jpg

8DF38386-8969-4248-A282-4B413EA28DD1_zpsp7nizrxn.jpg

Gratulerer med reim og dagen.
Kuleste Speedy-komboen. Synd at haireimen er utgått fra Omegas sortiment :(

Takk @gulenissen :)
Det er veldig synd, men samtidig forståelig mtp dyrevern og det aspektet. Denne remmen er i upåklagelig stand alder tatt i betraktning.
Det er noe som gjør det så rått å gå med hai på håndleddet:cool:

...

Ikke noe galskap i dette. Gratulerer med dagen og tøff reim!

• Liker
Reaksjoner: Steiniz
Ja, det hadde vært interessant å vite referansen på denne. I 1988/89 kom Omega med en rekke reduced-modeller som hadde cal. 1140: 175.0032/3, 375.0032/3 og 475.0032. Eneste problemet er at ingen av dem kom med en slik skive. I alle fall ikke i følge Journey Through Time som har det komplette nomenklaturet for Speedmastere. Det er ikke en Marui-skive, timesmarkørene er feil ift det.

Gitt kasse, bezel, ser dette ut som en 175.0032 med feil/fake (?) skive. Hvis feil, hvilken skive fra hvilken modell? Jeg finner ikke den skiva der hverken på nettet eller i Journey Through Time. Så her er det noe muffens.

Vurderer du denne, hadde jeg spurt selger om mer info, typisk ref. nummer, hva som har skjedd under service (skiftet skive? restaurert?). Hvis ikke hadde jeg holdt meg langt unna. :)

Og der var'n på salg på KS gitt! Pass opp!

http://www.tidssonen.no/forum/threads/omega-speedmaster-gull-stål-med-panda-skive-selges.38314/

@Guybrush Threepwood noe å sjekke ut med selger? Den trenger en del ekstra informasjon i annonsen (og papirer) før i alle fall jeg godtar denne som legit.

Og der var'n på salg på KS gitt! Pass opp!

http://www.tidssonen.no/forum/threads/omega-speedmaster-gull-stål-med-panda-skive-selges.38314/

@Guybrush Threepwood noe å sjekke ut med selger? Den trenger en del ekstra informasjon i annonsen (og papirer) før i alle fall jeg godtar denne som legit.

Godt å se at det ikke bare er meg som ikke klarer å finne noe info på denne, nå har jeg snart runda Google!

Ser at den ligger ute på Klokkeriet også, og der har selger skrevet at referansen ble bekreftet av urmaker 07.06. Jeg hadde tenkt meg ut for å kikke på den i kveld, men etter resultatløs søking som kan bekrefte at denne skiven ble levert som en variant av denne referansen frykter jeg at det er snakk om en franken. Selger har ingen papirer på den.

Er det noen andre som har funnet noe relevant info om denne nå, eller bør jeg bare la den passere?

selger skrevet at referansen ble bekreftet av urmaker 07.06. Er det noen andre som har funnet noe relevant info om denne nå, eller bør jeg bare la den passere?

I 99 % av tilfellene er en urmakers vurdering ikke verdt så mye dessverre. Og det selger glemmer å si er at urmakeren faktisk sa at skiven kunne være re-painta (jf. pm-kommunikasjon med en potensiell kjøper og selger). En liten forglemmelse der, ja. :)

Det tror jeg også. Denne referansen (175.0032) kom med hel-hvit skive IKKE panda, jf. Omega selv (boka Journey Through Time) og Marco Richon (kurator ved Omega-museet i Bienne). Nå kan selvsagt fabrikken og kuratoren ved museet ta feil, og urmakeren ha rett. ;)

Min teori: Denne hadde opprinnelig hel-hvit skive. Tidligere eier har en eller gang ønsket seg panda. Voila! Repaint av sub-dials.

Styr unna.

Har en stund tenkt å bruke noen kroner på en klokke, men har ikke funnet noe før nå som har oppfylt alle mine kriterier. Men nå er jeg forelsket:) Mye mulig det står svar på disse spørsmåla andre stede på forumet, så det er bare å vise meg videre om noen vet hvor. Tenker å kjøpe en pent Brukt Speedmaster pro. Stemmer det at jeg kan regne med 30000kr +. Hvis emballasje og kvittering er med? Hvordan kan jeg eventuelt sikre meg at klokka ikke er stjålet? Finnes det kopier av denne klokka? Er det noen andre feller jeg kan gå i? Noen som vet om et bra eksemplar til salgs? Takk til alle som har laget denne fantastiske tråden, er ikke tvil om at dere er fornøyd med klokkene deres:)

Hmmmm, synes det er drøyt med nesten $100 i frakt, så jeg la ikke inn vinnerbud ovner de 437k den gikk for...

Stusset også på frakten. Og det å måtte betale prisen for en ny Daytona-C bare i moms ved innførsel.