Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Noen som vet om en forhandler i Oslo som har Speedmaster på lager? Ringte Christensen på Storo nå og den siste med hesalitt gikk tidligere denne uken.
Kjøpte en derfra i 2015 som jeg angrer på at jeg solgte noen mnd etterpå. Spontaniteten i meg sier at jeg har lyst på en i morgen. Brukt er ikke et alternativ.
 
Bare å hive seg rundt på telefon og ringe, Sandvika er også et godt utgangspunkt :)
Takk for tips! Larsen i Sandvika fikk inn i dag. Reserverte en til i morgen. Har aldri handlet der før, men er det noe å hente på pris som hos andre urmakere?
Send meg gjerne en pm om det er noe å hente der...
 
Redigert:
@RemiWM
Kjenner følelsen - fatter heller ikke hvorfor i alle dager jeg solgte min.......

Fotor_148232443691379.jpg
Fotor_148164799765617.jpg
 
@RemiWM
Kjenner følelsen - fatter heller ikke hvorfor i alle dager jeg solgte min.......

Vis vedlegg 58886 Vis vedlegg 58887
Enig! Nå har jeg de 2 siste årene prøvd forskjellige Rolex, men ingen klokke jeg har hatt har gitt meg mer godfølelse enn en Speedmaster! Den må inn i samlingen igjen, men ikke til enhver pris. Jeg ga 32’ for den ny i 2015, og nå er veil. over 40’.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Enig! Nå har jeg de 2 siste årene prøvd forskjellige Rolex, men ingen klokke jeg har hatt har gitt meg mer godfølelse enn en Speedmaster! Den må inn i samlingen igjen, men ikke til enhver pris. Jeg ga 32’ for den ny i 2015, og nå er veil. over 40’.

Ja, det begynner å bli dyrt, men du får sikkert en litt bedre pris om du spør fint. :)
 
Hei
Har en Omega Speedmaster Pro og har nå latt merke til at det høres ut som noe er løst inne i den hvis jeg rister den forsiktig frem og tilbake med skiven mot meg.
I og med at det ikke er noe rotor her lurer jeg på om jeg burde få sjekket det eller er det normalt?
takk for hjelp.
 
Hei
Har en Omega Speedmaster Pro og har nå latt merke til at det høres ut som noe er løst inne i den hvis jeg rister den forsiktig frem og tilbake med skiven mot meg.
I og med at det ikke er noe rotor her lurer jeg på om jeg burde få sjekket det eller er det normalt?
takk for hjelp.

Da blir det tur til urmakeren med en gang...
Men først, prøv igjen uten noen reim på klokken din, man vet aldri:D
 
Enig! Nå har jeg de 2 siste årene prøvd forskjellige Rolex, men ingen klokke jeg har hatt har gitt meg mer godfølelse enn en Speedmaster! Den må inn i samlingen igjen, men ikke til enhver pris. Jeg ga 32’ for den ny i 2015, og nå er veil. over 40’.
Da ble det en ny Speedy på meg i dag. Ringte Urmaker Larsen på Sandvika Storsenter i går kveld og reserverte en de fikk inn samme dag. Kom dit i dag rett etter åpningstid. 15 min senere og en hyggelig klokkeprat var jeg igjen en lykkelig eier av en Speedy Pro. Hadde faktisk glemt hvor satans stor den boksen er! Må ha ny safe tror jeg... Unboxing kommer senere i helgen. :)
IMG_0950.JPG


IMG_0949.JPG
 

Vedlegg

  • IMG_0950.JPG
    IMG_0950.JPG
    135,3 KB · Visninger: 0
Da blir det tur til urmakeren med en gang...
Men først, prøv igjen uten noen reim på klokken din, man vet aldri:D

Takk for svar! Er en svak dunkelyd uten reim og ja... og det regner jeg med ikke er riktig. Da blir det seamastern som får bli med på Ferie noen dager før jeg får levert speedmastern.

Kjenner du til problemet?
 
Da ble det en ny Speedy på meg i dag. Ringte Urmaker Larsen på Sandvika Storsenter i går kveld og reserverte en de fikk inn samme dag. Kom dit i dag rett etter åpningstid. 15 min senere og en hyggelig klokkeprat var jeg igjen en lykkelig eier av en Speedy Pro. Hadde faktisk glemt hvor satans stor den boksen er! Må ha ny safe tror jeg... Unboxing kommer senere i helgen. :)
Vis vedlegg 58994

Vis vedlegg 58996

Gratulerer! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM
Takk for svar! Er en svak dunkelyd uten reim og ja... og det regner jeg med ikke er riktig. Da blir det seamastern som får bli med på Ferie noen dager før jeg får levert speedmastern.

Kjenner du til problemet?

Nei, jeg kjenner selv ikke til problemet.
Hvis klokken virker som vanlig, kronografen inkludert, kan det kanskje bli at ditt anti-magnetisk skjold er litt løs.
Fordi du nevner "hvis jeg rister den forsiktig frem og tilbake med skiven mot meg."
Skjoldet holder seg på plass når bakluken av kassen er fullstendig skrudd inn: skjoldet bare sitter låst mellom ringen som holder urverket og bakluken.
Da, skulle din bakluke bli litt løs(litt skrudd av), vil skjoldet riste litt mellom ringen og bakluken, akkurat som du nevner.
Speed-open.jpg
 
Nei, jeg kjenner selv ikke til problemet.
Hvis klokken virker som vanlig, kronografen inkludert, kan det kanskje bli at ditt anti-magnetisk skjold er litt løs.
Fordi du nevner "hvis jeg rister den forsiktig frem og tilbake med skiven mot meg."
Skjoldet holder seg på plass når bakluken av kassen er fullstendig skrudd inn: skjoldet bare sitter låst mellom ringen som holder urverket og bakluken.
Da, skulle din bakluke bli litt løs(litt skrudd av), vil skjoldet riste litt mellom ringen og bakluken, akkurat som du nevner.
Vis vedlegg 59238

Se der ja. Takk for svar! Alt fungerer som normalt og har ikke sett noen store avvik ellers.
Men er vel greit å få sjekket det uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord