Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Kan absolutt være det som er tilfellet. Fant et annet ett fra gammel annonse her på forumet.
 

Vedlegg

  • AA9DE6B7-A3CC-4ACD-AE19-A90402E8A592.jpeg
    AA9DE6B7-A3CC-4ACD-AE19-A90402E8A592.jpeg
    76,4 KB · Visninger: 0
Har litt lyst å prøve en Speedmaster nå,men mister litt lysten hver gang jeg skal lese meg opp på disse, er jo så sykt mange varianter og referanse nr er jo en vits(alt for lange)

Er dette den ‘‘riktige’’ Speedmaster
Eller burde jeg se etter en annen utgave?

Er ikke klar for en Omega Limited Edition;)

F586BCBB-4E50-4322-B669-E5F1FF1FCDB6.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Innser at jeg har rom for en vanlig speedy i klokkeboksen, men valget står mellom den med safirglass og gjennomsiktig baklokk, og den "ekte" med plexi. Jeg liker å se urverket. Er det noen visuell forskjell på plexi og safirglass?
 
Innser at jeg har rom for en vanlig speedy i klokkeboksen, men valget står mellom den med safirglass og gjennomsiktig baklokk, og den "ekte" med plexi. Jeg liker å se urverket. Er det noen visuell forskjell på plexi og safirglass?

Ja, på safir så får du en grå "ring" rundt glasset.

Viser nok ikke så godt som på bildet her, men du får en anelse:

main-qimg-19e6364c3cf189f25d594406568f13e8


Gå for plexi er mitt tips...
 
Innser at jeg har rom for en vanlig speedy i klokkeboksen, men valget står mellom den med safirglass og gjennomsiktig baklokk, og den "ekte" med plexi. Jeg liker å se urverket. Er det noen visuell forskjell på plexi og safirglass?
Kjøp med plexi. Om du absolutt vil se urverket, kjøp modellen med plexi + innsyn til urverk med åpent baklokk (husker ikke modellbetegnelsen i farten).
 
  • Liker
Reaksjoner: Petrus
Noe tilfeldig spørsmål, men satser på å spare meg en tur innom AD, noen som vet om det er mulig å finne en «pulsation bezel» til den nyeste Speedmaster Professional modellen? Eller er det kun tachymeter som er tilgjengelig.
 
Er litt nysgjerrig på det samme, faktisk en nyttig komplikasjon i mitt arbeid.
Er ikke sikkert du får kjøpt gjennom AD, med mindre du allerede har en modell med denne typen bezel fra før av. Men kan jo ikke skade å sende en mail og spørre, eventuelt høre med Swatch Group også.
Men det kan se ut som Ebay kan være en løsning.

https://m.ebay.co.uk/itm/NEW-OMEGA-...368588?hash=item467407a44c:g:iC4AAOSwiYFXIQHw

Takk for gode tips! Har sett litt diverse bezels på eBay og andre fora, men ser ut som disse er laget for betraktelig eldre modeller og et spesifikt oppsett for bezel (så usikker på hvordvidt dette er identisk til de nyeste). Får ta en tur innom Gjertsen etter jobb i morgen, så kan jeg gi en tilbakemelding om jeg får vite noe mer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Huygens