Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Speedmastern har begynt å miste se 1 min per 1-2 dag i det siste. Er nå ca 2 år siden kjøp. Hvor mye er 'normalen' av tap per dag?
 
Speedmastern har begynt å miste se 1 min per 1-2 dag i det siste. Er nå ca 2 år siden kjøp. Hvor mye er 'normalen' av tap per dag?
Det er for mye etter bare 2 års bruk.
Min første Speedy fra 2015 gikk +12 sek pr dag. Fikk den regulert ned til ca. +3 sek på garanti. Min nye (2 uker gammel) Speedy går i snitt +1 sek pr. dag.

Ta deg en tur til urmakeren der den er tatt ut og be de ta en sjekk.
 
Urmakeren jeg kjøpte den hos er 1.5 time togtur unna der jeg bor. :( Hvor mye vil en urmaker ta for noe sånt?
 
Redigert:
Urmakeren jeg kjøpte den hos er 1.5 time togtur unna der jeg bor. :( Hvor mye vil en urmaker ta for noe sånt?
Hvis den er under 2 år bruker du garantien. Er den over 2 år bruker du reklamasjonsretten. Uansett skal du ikke betale noe.
Ring gjerne til urmakeren først og forklar problemet. Er de greie med deg og du forklarer at du bor et stykke unna, kan det hende de sender deg en ferdig frankert eske (forsikret sending) du kan sende inn klokka med. Da slipper du å reise, men må være uten klokke noen dager.
 
Hvor kjøper dere Canvas-remmer av god kvalitet, evt lærremmer? Etter å ha hatt speedyen på lenke i drøye to år frister det med forandring :rolleyes:
 
Da var klokka lagt igjen hos Omega på Regent St. De skulle gjøre noen tester for å se hva som trengtes. Om de ikke gjør regulering på garantien (et par mnd over) så drar jeg heller til noen billigere.

Rart uten noe på armen. :(
 
NASA 1978 Speedmaster Professional : "Made in USA"
Omega-Speedmaster-Professional-Radial-145.022-ca.-1978-Reinhard-Furrer-23.jpg
 
Gjenkjennbar problematikk det der :) Løsningen er å aldri selge, men vent - plutselig er det noe som frister mer, speedyen er jo så lett omsettelig og samtidig så lett tilgjengelig... nei nå vil jeg ha den inn igjen - så har man det gående.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvermansen
Gjenkjennbar problematikk det der :) Løsningen er å aldri selge, men vent - plutselig er det noe som frister mer, speedyen er jo så lett omsettelig og samtidig så lett tilgjengelig... nei nå vil jeg ha den inn igjen - så har man det gående.
Jeg skrev verset, du skrev refrenget. Nå må vi tipse Øystein Sunde; han kan lage visa.....
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Hva er greia med hatet mot den mest moderne speedie-lenka?

Min speedie er fra 2009 circa, og jeg valgte nå å oppgradere lenken pga litt slarkete lenke og sliten lås. Kjøpte den nyeste lenken, og den var full klaff for meg. Tyngre = mer wrist presence, føles mer i samme liga som Seamasteren (SMP) jeg hadde før. Og skruer istedet for pins + crisp lås.

Leste en del klaging på forumer på den nye lenka, men jeg syns den er helt topp!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Det ligger en speedmaste ute for salg nå, som 71-72 modell, med orginal lenke, orginal skive, orginale visere og riktig bezel.Den har også step dial. Er det noen speedmaster kjennere som vet hva denne burde ligge på i pris? internasjonalt ligger de for 50-60+ , men jeg vet ikke om jeg bommer her ?
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2017-11-16 kl. 17.54.38.png
    Skjermbilde 2017-11-16 kl. 17.54.38.png
    793,5 KB · Visninger: 0
  • Skjermbilde 2017-11-16 kl. 18.22.59.png
    Skjermbilde 2017-11-16 kl. 18.22.59.png
    1 MB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: fredde1972
Denne gikk for 33 tusen.

Det ligger en speedmaste ute for salg nå, som 71-72 modell, med orginal lenke, orginal skive, orginale visere og riktig bezel.Den har også step dial. Er det noen speedmaster kjennere som vet hva denne burde ligge på i pris? internasjonalt ligger de for 50-60+ , men jeg vet ikke om jeg bommer her ?