Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Hodinkee har i det siste publisert (sponset av Omega) korte videosnutter som belyser eiernes historier bak sin Speedmaster. Og i den nyeste episoden tar eieren for seg hvor lett (og ofte) han "connecter" med andre mennesker med klokken sin. Jeg har aldri vært en eier av en Speedmaster, men er nysgjerrig på i hvor stor grad dere som har en Speedmaster har opplevd det samme.
Artikkel: https://www.hodinkee.com/articles/my-speedmaster-story-peter-attia
 
Har Speedmaster, men får ingen nye venner.
Et lite vinnende vesen og usympatisk oppførsel veier nok opp for enhver positiv effekt klokken må ha.:(
Men, fuck it. Bikkja mi er glad i meg.;)

Ja men det er fordi de vet at månen er kunstig, jorden er flat og at MIR og ISS er bare plast modeller som ble brukt i Hollywood filmer.;)
Men det gjør ingenting: vi som er lett lurt og tror på løgn kan fortsatt bli venner.
 
IMG_0684.JPG
Tråden trenger litt bilder ser jeg..
 
Da kan jeg også melde meg inn i speedmaster-klubben med en nyankommet moonwatch hesalite fra Otteren. Tusen takk for super service, @JørgenO!

Et kjapt spørsmål til trekking av klokka. Det står i manualen at den skal trekkes til den stopper, but "be careful". Er det et definert stopp-punkt, eller blir det bare gradvis tyngre før det plutselig sier pang og fjær, tannhjul og skruer spruter ut over gulvet?
 
Da kan jeg også melde meg inn i speedmaster-klubben med en nyankommet moonwatch hesalite fra Otteren. Tusen takk for super service, @JørgenO!

Et kjapt spørsmål til trekking av klokka. Det står i manualen at den skal trekkes til den stopper, but "be careful". Er det et definert stopp-punkt, eller blir det bare gradvis tyngre før det plutselig sier pang og fjær, tannhjul og skruer spruter ut over gulvet?

Det føles åpenbart når den stopper. Bare trekk rolig til du merker det stopper kontant. :)

Grattis forresten!
 
Hei,
jeg har fått en del småriper i glasset på min Speedy (Hesalite). Finnes det noe poleringsmiddel e.l. som kan brukes for å fjerne denslags?
 
jeg bruker tannpasta på småriper, og autosol på litt styggere ting. Viktig å være lett på hånden så man ikke tar mer enn nødvendig. Funker fantastisk bra.
 
Polywatch har god omtale i blant speedy-klubben. Jeg har hørt at man må være forsiktig å ikke få polish'en på andre deler enn selve hesalitten, så det kan være greit å bruke markeringstape under prosessen.