Den o' store Omega Speedmaster-tråden

311.30.42.30.01.006 er den nye betegnelsen på 3753.50 som har sapphire caseback. På denne modellen skal (?) det stå "and only...."
(ref: bilder tatt fra Chrono24-selgere http://www.chrono24.in/omega/ref-31130423001006.htm)

Så det kan se ut som om du har en annen (tidligere?) modell? Ikke ta dette for 100% riktig, da dette er resultatet av kjapp høyrehånds-googling (er venstrehendt).

Hm ja. Har også sett den jeg har flere steder på chrono24 nå og de er fra 2016..
http://www.chrono24.com/en/omega/sp...=5&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
 
Hei Omega-folk.
Trenger litt hjelp her. Jeg skal kjøpe en speedmaster til min far. Valget står i mellom plexi eller sapphire sandwich. Prisforskjellen var på ca. 10 000,- da jeg var innom Bjerke.

Jeg er relativ ny innenfor klokker, så jeg trenger litt hjelp her.

Hva vil dere anbefale?
Plexi er egentlig hessalite. Den "originale" Speedmaster hadde det og ikke noe displayback. Jeg har dennne fordi den er nærmest den originale samt at den jo er billigere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Korpsmann
Er det noen som vet hvor mange Speedy silver Snoopy´s som kommer til å finne veien til Norge (via offisielle salgskanaler)?
Til Norge har det kommet 5 snoopy, 3 til Bjerke, 1 til Christensen på Storo og den siste vet jeg ikke hvem som fikk.
Det skal være totalt 6 stk i Norge da den ene er importert fra AD i Singapore og er tilsalgs på finn.no nå til 129.000kr
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Til Norge har det kommet 5 snoopy, 3 til Bjerke, 1 til Christensen på Storo og den siste vet jeg ikke hvem som fikk.
Det skal være totalt 6 stk i Norge da den ene er importert fra AD i Singapore og er tilsalgs på finn.no nå til 129.000kr

Galskap :eek:
Var hos flere AD-er i Singapore i fjor og forhørte meg vedrørende Snoopyen. Fikk beskjed om retail var rundt 45 000 NOK før moms.
Snoopy var visst veldig lite ettertraktet i Singapore og de fleste kunne bestille inn uten køer.
 
Til Norge har det kommet 5 snoopy, 3 til Bjerke, 1 til Christensen på Storo og den siste vet jeg ikke hvem som fikk.
Det skal være totalt 6 stk i Norge da den ene er importert fra AD i Singapore og er tilsalgs på finn.no nå til 129.000kr

Min er kjøpt hos Lervik av forrige eier, regner kanskje med det er den siste du nevner, om dine opplysninger stemmer? :)
(Vet om 5 brukere på forumet som har, er det flere?)

IMG_20160430_211718_zpswfs3ei1x.jpg
 
Min er kjøpt hos Lervik av forrige eier, regner kanskje med det er den siste du nevner, om dine opplysninger stemmer? :)
(Vet om 5 brukere på forumet som har, er det flere?)

IMG_20160430_211718_zpswfs3ei1x.jpg
Det stemmer nok det om din er kjøpt hos Lervik.
Jeg er en av dem 5 du sikter til å min kommer fra Christensen på Storo.
Det jeg spekulerer i med denne klokken som andre hånds holder av snoopy er nok hvordan utviklingen blir.
Jeg betalte meget godt for denne som jeg tror de fleste ville gjort om muligheten byr seg.
 
Tror kanskje det er flere av de 6 som har kommet fra utlandet. Bjerke har nemlig fortsatt en i safen som ikke er hentet enda. :)

Ellers er det mulig at noen av Snoopyene blir telt flere ganger også, siden kanskje ikke alle som har solgt privat har vært like "åpne" om salgene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Tror kanskje det er flere av de 6 som har kommet fra utlandet. Bjerke har nemlig fortsatt en i safen som ikke er hentet enda. :)

Ellers er det mulig at noen av Snoopyene blir telt flere ganger også, siden kanskje ikke alle som har solgt privat har vært like "åpne" om salgene.

Spennede at du nevner dette!
Hvordan kan du bekrefte dette?
Betaler for godt informativ info og bevis!!!
Hit me, all relativt info belønnes.
 
Hei Omega-folk.
Trenger litt hjelp her. Jeg skal kjøpe en speedmaster til min far. Valget står i mellom plexi eller sapphire sandwich. Prisforskjellen var på ca. 10 000,- da jeg var innom Bjerke.

Jeg er relativ ny innenfor klokker, så jeg trenger litt hjelp her.

Hva vil dere anbefale?

Det er fordeler og ulemper ved begge, plexiklokka må man noen ganger polere glasset på med Polywatch, det slipper man med safirklokka. Safirklokka har åpen bakside så man kan se urverket, noe som er meget pent på disse klokkene. Samtidig er det plexi som er det NASA valgte på den originale måneklokka, samt stål på baksiden, så det er mer autentisk.

Det som er avgjørende for min del, er den fæle grå "ringen" man får ytterst på glasset på safirklokka, når man ser den rett forfra:
oe305%20front_zpscojy9isx.jpg

og315%20front_zpsjvl2sqkr.jpg


Dette slipper man med plexiglasset, hvor det er sort og pent hele veien ut langs ytterkanten av skiva:
photo%202_zps5cenkfb9.jpg

maxresdefault_zpsbina2cze.jpg


Det ultimate er selvsagt modellen som heter 3572.50, som har plexiglass foran og safirglass på baksiden. Den hadde jeg en gang men var teit nok til å selge den :(

Nå kjøpte jeg meg ny nettopp, og valgte da den med plexi foran og stål bak, for å slippe den grå "halo"-ringen rundt skiva, samt at det er mest mulig autentisk.
 
Det ultimate er selvsagt modellen som heter 3572.50, som har plexiglass foran og safirglass på baksiden. Den hadde jeg en gang men var teit nok til å selge den :(

Nå kjøpte jeg meg ny nettopp, og valgte da den med plexi foran og stål bak, for å slippe den grå "halo"-ringen rundt skiva, samt at det er mest mulig autentisk.

Hvis man vil ha innsyn til verket er det også mulig å få fatt i baklokk for det formålet. Her er et eksempel for en 3569.31, men mulig å løse for en 3570.50 også:

13302211355_fbd972886c_c.jpg

13302367023_885a459ed1_c.jpg

13302211785_24a2b1c937_c.jpg
 
Hvis man vil ha innsyn til verket er det også mulig å få fatt i baklokk for det formålet. Her er et eksempel for en 3569.31, men mulig å løse for en 3570.50 også:

13302211355_fbd972886c_c.jpg

13302367023_885a459ed1_c.jpg

13302211785_24a2b1c937_c.jpg


Hei,


Har hørt om denne muligheten tidligere også ja, men vet ikke hvordan man går frem. Kan man bare bestille et slikt baklokk noen plass, og passer det rett på uten videre?
 
Hei,


Har hørt om denne muligheten tidligere også ja, men vet ikke hvordan man går frem. Kan man bare bestille et slikt baklokk noen plass, og passer det rett på uten videre?


Vel, det finnes to muligheter: et originalt Omega-baklokk på eBay (som er rimelig standard, og skal passe de fleste kasser typisk 3570, eneste er vel å unngå "Limited Edition" og lignende på lokket). Det krever også litt tålmodighet, og et standardsøk på eBay er løsningen her.

Ellers lager Thomas Preik spesialdesignede baklokk med glass, dette er også en mulighet.