Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Shit....solgte speedmasteren for kun 3 mnd siden og nå er det allerede savn..... :eek::(

Stjelt bilde:
iR3jhum.jpg


MEN, hvorfor er alle nye speedmastere 44.25mm?? Tooooo big!
 
IMG_8499.JPG
jeg har brukt min gamle 80-talls speedy pro på nato i fire uker nå. det er virkelig en klokke som blir ett med deg. Har en annen speedy på 1498 lenke som brukes til litt finere bruk. Med riktig taper 20-16 passer den fint til dress synes jeg.
 
Vurderer/drømmer om å gå til anskaffelse av en Omega speedmaster måneklokke. Omega er upløyd mark for meg, og jeg lurte derfor på om noen si meg hvor jeg kan lese meg opp på de ulike modellene. Noen som har stalltips til hvilken modell jeg bør gå for? Hadde satt stor pris på litt hjelp;)
 
Vurderer/drømmer om å gå til anskaffelse av en Omega speedmaster måneklokke. Omega er upløyd mark for meg, og jeg lurte derfor på om noen si meg hvor jeg kan lese meg opp på de ulike modellene. Noen som har stalltips til hvilken modell jeg bør gå for? Hadde satt stor pris på litt hjelp;)

Som du sikkert allerede har oppdaget finnes det en mengde forskjellige Speedmastere. Alt fra vintage til nytt og alle årene mellom der;)
Det kan være greit å bestemme seg for om man vil ha automatisk eller manuelt opptrekk, hvilken størrelse, hvilken kasse, visere, skive etc.. og så ta det derfra.
Google, se på bilder, lese denne tråden osv.

Du nevner jo Moonwatch og da er det vel naturlig å se på ref. 311.30.42.30.01.005 eller 3570.50 som i praksis er samme klokke, der førstnevnte har oppdatert lenke og litt mer stæsj:)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Aslewl
  • Liker
Reaksjoner: Aslewl