Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.507
Var det ikke på tide? ;)

Hvorfor har ikke denne modellen fått mer oppmerksomhet? Finner nesten ingen bilder av den, og ingen reviews.

Jeg liker den veldig godt, men har aldri sett den live. Skulle likt å sett baksiden.

Speedmaster Broad Arrow XL

omega-speedmaster-broad-arrow-xl.jpg


omega-speedmaster-broad-arrow-xl.jpg
 
Bra tråd :cool:

Vedr klokken:
Det er noe med subdialsene som ikke rimer helt for meg. Men det er et flott ur.
 
Bra tråd :cool:

Vedr klokken:
Det er noe med subdialsene som ikke rimer helt for meg. Men det er et flott ur.

Samme her, liker alt annet veldig godt, men "netting" teksturen i subdialsene skurrer litt med meg. Ikke så mye at jeg ikke liker hele pakken, dog. Alt i alt en helt herlig klokke.

Veldig bra tråd forresten. Har ikke noe å bidra med selv, men er helt enig i at speedmaster absolutt fortjener sin egen tråd med bilder og omtaler. Godt tiltak! :)
 
Hmmm ... denne snek seg ikke opp på min topp-5.
Syns den er litt for lite av det som er Omega for meg og heller heller litt over mot Tag/Breitling.
Blir for "hard" og "kall" - og slike vage tig må jo få være lov å beskrive noe så ullent som smak :)

Bare så det er sagt, skulle noen kaste det etter meg i 1000-postcountgave så er jeg ikke umilig :)
 
Var det ikke på tide? ;)

............

Jeg liker den veldig godt, men har aldri sett den live. Skulle likt å sett baksiden.

Speedmaster Broad Arrow XL

omega-speedmaster-broad-arrow-xl.jpg


omega-speedmaster-broad-arrow-xl.jpg

Nei, den modellen liker ikke jeg. Den gir meg ingen Speedmaster assosiasjoner i det hele tatt. Snarere minner den meg om en eller annen shiny Citizen quartz chronograf. Og akkurat det (SCQC) er ikke helt min greie.

Men - jeg bøyer meg i støvet for urverket. Milde himmel for et urverk :D

Frode.
 
Frode: Kanskje du liker den bedre når jeg sier at den har 100m vanntetthet, og ingen sikring på chrono-pusherne. Det kan jo bare bety én ting :D


Men ja, den har jo ikke det klassiske designet. Eneste jeg ikke liker er datoanvisning. Og prisen... ;)
 
Så mange ulike Speedmaster-modeller, jeg klarer ikke holde styr på det der. Sånn er det med Omega, alt de har kommer i ulike versjoner. Se hva jeg fant (mener ikke å kuppe tråden:cool:)
omega-Speedmaster-HB-SIA-Co-Axial-GMT-Chronograph-titanium-on-titanium-2.jpg


Nå også i titan...
 
Frode: ........................., og ingen sikring på chrono-pusherne. ...........................

Ingen sikring på chrono-pusherne og allikevel vanntett til 100 m!!!!!! Now we are talking ;)

Fra spøk til alvor. Det er det visuelle designet som ikke faller helt i min smak. Det rent tekniske som Omega gjør i disse dager er helt upåklagelig.

Frode.
 
543077b0-9d9b-ca0c.jpg

Jeg er så fornøyd med det denne klokken klarer å være. Praktisk, selvom jeg savner dato. Sporty, og samtidig dressy nok til dress synes jeg. Forskjellige detaljer som man får øye på kontinuerlig.
Deilig lyd. Jeg er veldig glad i denne altså!
 
  • Liker
Reaksjoner: Lexluthor
Jeg hadde denne Speedmaster BA GMT tidligere. Solgt til en i omgangskretsen min, så jeg får da sett den i ny og ne enda.

p1010035cd.jpg


Sponon, tipper baksiden ser ut som dette. Regner med det er samme F. Piguet-verk som står i den (minus GMT)

p1010047ip.jpg
 
Jeg hadde denne Speedmaster BA GMT tidligere. Solgt til en i omgangskretsen min, så jeg får da sett den i ny og ne enda.

p1010035cd.jpg


Sponon, tipper baksiden ser ut som dette. Regner med det er samme F. Piguet-verk som står i den (minus GMT)

p1010047ip.jpg

Den var nydelig... kjenner jeg får lyst på Omega igjen...
 
Jeg må si at min reduced er en klokke jeg har blitt veldig glad i, helt klart en keeper for meg. :) Passer meg perfekt!! :cool:
IMG_2375.jpg
 
Et bilde fra arkivet. Savner en Speedmaster altså.

5764963025_0be4ea70df_z.jpg




Mikke, du selger din? Det beste fra to verdener. Hva skjer?