Den o' store Omega Speedmaster-tråden

En rask tur ut på verdensveva forteller meg at dette er en gjenganger, sikkert også her, men vi tar det for det.

Bader/svømmer dere med Speedy´n deres?

Svaralternativ:
1. "Nei, hvorfor sjanse på det?"
2. "Kun ved overflatesvømming og dersom jeg ikke er fortrolige med å legge den igjen på land"
3. "Herregud, klart det. Den er ment til å kunne brukes overalt"
 
En rask tur ut på verdensveva forteller meg at dette er en gjenganger, sikkert også her, men vi tar det for det.

Bader/svømmer dere med Speedy´n deres?

Svaralternativ:
1. "Nei, hvorfor sjanse på det?"
2. "Kun ved overflatesvømming og dersom jeg ikke er fortrolige med å legge den igjen på land"
3. "Herregud, klart det. Den er ment til å kunne brukes overalt"

Nei! Har andre klokker som er bedre egnet til bading, så hvorfor ta sjansen...
 
Når jeg hadde Speedmaster spylte jeg den jevnlig under rennende vann.

Måneklokka har en vanntetthet på 5 ATM. Jeg hadde ikke brukt den til svømming. Den hadde nok ikke tatt skade av det, men jeg bruker dykkerklokker til slikt. Speedmaster får heller være med på resturant og bar på kvelden ;)
 
Mk2 racing dial fra før den fikk full shine.

L1030433.jpg



Og en standard.

L1020489.jpg
 
3570.50

[video=youtube;TyR65g5U56I]http://www.youtube.com/watch?v=TyR65g5U56I[/video]

3573.50

[video=youtube;j3OXVjJN9tk]http://www.youtube.com/watch?v=j3OXVjJN9tk&feature=related[/video]



Når vi først er inne på filmer... Vi vet alle hvilken film dette er fra :)

714208d1337551080-images-public-figures-celebrities-their-omega-watches-imageuploadedbytapatalk1337551121.068511.jpg
 
strap på SPeedy

Hva slags strap synes dere forresten passer best på Omega Speedmaster Professional?

selv har jeg:

sort alligator (omega-strap)
blue rubber (omega-strap)

begge på original omega bukle.

"original"-lenke (omega)
Sort Nato (no-name)

vurderer å gå til innkjøp av en brun omega skinn eller en brun hirsch. - hva ville dere gått for?
last gjerne opp bilder som viser ulike straps..
 
Tar en liten dacapo av gårsdagens "Dagens klokke"-bilde, synes lys brun croco tar seg ypperlig ut på Speedy.

IMAG0032-1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Korpsmann
Er det noen som har bestilt 3570.50 fra tidssonen.no? I ett svakt øyeblikk presterte jeg å bestille en. Nå sitter jeg og kribler etter å få nytt ur på armen. :p

Gratulerer med å endelig slå til. Kjekt å høre :)

Er det urverket.no du mener? Det er noen referanser her inne. Det kan av og til være litt ventetid om de ikke har den på lager. Men en 3570 får de nok fort tak i. Dobbelsjekk prisene med forhandler først. Noen ganger operer urverket med feil listepriser, og sannelig kan man få en bedre deal gjennom forhandler.

Ser frem til bilder av denne når du får den :)
 
Gratulerer med å endelig slå til. Kjekt å høre :)

Er det urverket.no du mener? Det er noen referanser her inne. Det kan av og til være litt ventetid om de ikke har den på lager. Men en 3570 får de nok fort tak i. Dobbelsjekk prisene med forhandler først. Noen ganger operer urverket med feil listepriser, og sannelig kan man få en bedre deal gjennom forhandler.

Ser frem til bilder av denne når du får den :)
Takk. :)

Urverket.no ja. Jeg måtte overtale meg selv med en halv flaske whisky før jeg slo til. :p
Leirvik ur skulle ha 27900,- for 3570.50, så jeg føler at jeg har sluppet billig unna med 24 300,- :)
Skal nok fikse en liten unboxing tråd når jeg får den.
 
Takk. :)

Urverket.no ja. Jeg måtte overtale meg selv med en halv flaske whisky før jeg slo til. :p
Leirvik ur skulle ha 27900,- for 3570.50, så jeg føler at jeg har sluppet billig unna med 24 300,- :)
Skal nok fikse en liten unboxing tråd når jeg får den.

Sweet! Gleder meg til unboxing :)
 
Så den Broad Arrow`en i Stavanger hos Otteren og desverre så fikk jeg en asiatisk-ungdoms-konfirmantur-følelse av den. Der er kun to Omega`er i mine tanker og det er måneklokka med Lemania og safirglass. Også den nyeste modellen med kun 2 subdials er bare rå med sitt enkle utseende og lik safirglass både framme og bak men denne ble litt ruvende på mitt håndledd:)